PRESENTEM EL NOSTRE PROJECTE A LES XIII JORNADES D’EDUCACIÓ EMOCIONAL

El 31 de març a les 19 hores, presentem el nostre projecte a les XIII Jornades d’Educació Emocional.

Les vivències emocionals són el motor de la nostra vida i de les nostres relacions i, en conseqüència, també ho haurien de ser de l’educació. En aquest sentit, educar emocionalment significa impulsar el creixement emocional dels infants, afavorir el seu desenvolupament integral com a persones.”

Sílvia Palou (2004). Sentir y crecer. El crecimiento emocional en la infancia: propuestas educativas (p. 25) (Traducció de l’autora.)

Els moments ideals per a establir lligams d’afecte en els primers anys de vida són les vivències més quotidianes en què l’infant ens necessita per a satisfer les seves necessitats bàsiques. En aquest sentit, un dels objectius principals és afavorir el creixement emocional dels infants, i per a això són necessàries les condicions indispensables següents:

• creure en les competències de l’infant i en les seves iniciatives,
  • escoltar-lo de manera empàtica i amb respecte,
  • mirar-lo de manera atenta i intencionada, i
  • establir-hi un contacte corporal pròxim i càlid.
    L’educació emocional, és a dir, el procés d’ensenyament-aprenentatge de les emocions, té com a finalitat el desenvolupament integral de la persona, i harmonitzar així els components cognitiu i afectiu.

Nosaltres hi creiem fermament i ho implementem a totes les aules, a tots els espais i àmbits de la nostra vida a l’escola. Divendres ho anem a compartir amb altres professionals del món de l’Educació que, com nosaltres, hi creuen fermament!