PORTES OBERTES PREINSCRIPCIÓ 2018-2019

Quan hem de triar l’escola dels nostres fills i filles és un moment cabdal, per això és molt important conèixer els projectes educatius de totes les escoles.

Us convidem a visitar-nos el DIMECRES 28 DE FEBRER A LES 9:30 HORES i el DIJOUS 01 DE MARÇ A LES 15:00 HORES. Podreu conèixer el nostre projecte i visitar les nostres instal·lacions, per tal de mostrar-vos com s’implementa el projecte educatiu en el nostre centre i a les nostres aules.

Us hi esperem!!

La línia pedagògica de l’Escola Pepa Colomer s’estructura a partir de la creació de propostes d’aprenentatge estimulants que garanteixin l’assoliment d’uns objectius bàsics per assolir l’equitat i evitar desajustaments socials profunds, que promoguin l’autonomia i l’autoaprenentatge dels alumnes, que prioritzin l’aprenentatge funcional i continu enfront l’estrictament acadèmic i que es basin en l’acció.

És sota aquest paradigma pedagògic que ens hem proposat el viatge a través dels següents  Projectes d’Innovació Educativa: 

  1. EL PROJECTE D’INNOVACIÓ PEDAGÒGICA “JUNTS APRENEM A APRENDRE, CREANT I REPRESENTANT”.

A l’Escola Pepa Colomer creiem que el desenvolupament de l’interès i de les competències exigeix una petita “revolució cultural” per passar d’una lògica de l’ensenyament a una lògica de la capacitació basada en un postulat simple: les competències es creen enfront a situacions que són complexes des del principi, sense renunciar a un ensenyament organitzat, per una banda, ni a la necessària provocació de motivació per aprendre, per una altra; i aquesta fita s’aconsegueix provocant situacions d’aprenentatge en les quals l’alumne/a aprengui a fer allò que no sap fer, fent-ho.

La línia pedagògica del nostre centre educatiu s’estructura a partir de la creació d’ambients d’aprenentatge estimulants que garanteixin l’assoliment d’uns objectius bàsics per assolir l’equitat i evitar desajustaments socials profunds, que promoguin l’autonomia i l’autoaprenentatge dels alumnes, que prioritzin l’aprenentatge funcional i continu enfront l’estrictament acadèmic i que es basin en l’acció.

És sota aquest paradigma pedagògic que ens hem proposat el viatge a través de metodologies actives com l’aprenentatge cooperatiu, els projectes de treball i el mètode científic i en formem part de diversos projectes que ens ajuden a implementar-les amb rigor científic.

  • Programa escola nova 21: des del curs 2016-2017 formem part del programa Escola Nova 21, essent uns dels 30 centres educatius que està engegant la transformació pedagògica que requereix el segle XXI. La incorporació del centre educatiu Pepa Colomer del Prat de Llobregat en el Programa Escola Nova 21 ha suposat un revulsiu per a tota la nostra comunitat d’aprenentatge, especialment a nivell organitzatiu i a nivell pedagògic. Pel que fa a l’organització, ens ha suposat un replantejament en la gestió dels recursos personals, materials i funcionals (temps i espai). Les reunions eminentment de traspàs d’informació s’han transformat en espais de reflexió pedagògica (claustres pedagògics, consell de direcció, cicles, exclusives de qualitat pedagògica per Projecte Ecceo, Xarxa de Competències i Escola Nova 21 i consells de delegats i delegades de alumnes i famílies) en els quals es prioritza repensar el perquè de totes les propostes organitzatives. A nivell pedagògic, estem prioritzant la reflexió col·lectiva de tots els membres de la comunitat, la implementació de metodologies actives i l’aprenentatge entre iguals mitjançant el modelatge docent.
  • Projectes FEAEC (Fòrum Europeu d’Administradors de l’Educació a Catalunya): participem de varis projectes entre els quals destaquem el Projecte ECCEO amb el qual hem implementat l’avaluació interna en el nostre centre, amb el suport d’un coach que valida la metodologia aplicada i un programa informàtic que ens permet tenir resultats amb gran percentatge de fiabilitat i validesa interna.
  • Xarxa de competències bàsiques: la Xarxa competències bàsiques està formada per un equip de docents que desenvolupen el treball per competències als seus centres. Junts elaborem instruments de suport per orientar els processos de reflexió i la gestió del currículum per competències i compartim processos competencials d’avaluació.
  • Pla lector: Al centre educatiu, duem a terme un projecte vinculat a la millora de la competència lectora. Per implementar el projecte lector, estem duent a terme diferents actuacions: mitja hora de lectura diària, una hora de tertúlia literària dialògica, la maleta lectora, ús d’estratègies lectores en totes les matèries…
  • Projecte escoles verdes: la nostra escola està portant a terme, des de l’any 2008, el projecte d’Escoles Verdes que implica una filosofia de vida, una manera de veure el món i una forma d’actuar. Vàrem aconseguir el distintiu d’Escola Verda al setembre de 2017.

  • 2. PROJECTE COMUNITATS D’APRENENTATGE

La participació de la comunitat en tots els nivells de decisió del centre escolar suposa una transformació radical de la mentalitat passiva vers l’educació. Quan les persones prenen part en el projecte, s’identifiquen a elles mateixes com a protagonistes en l’educació dels seus infants, en la gestió del centre i, per extensió, en la millora de la vida comunitària. En el nostre cas, crear una Comunitat d’Aprenentatge ha significat construir una xarxa de vincles amb la qual totes les persones participem i establim aliances i línies conjuntes d’actuació per a que els nens i les nenes puguin desenvolupar al màxim les seves potencialitats i adquirir els coneixements i les habilitats que necessiten per viure a la societat d’avui i no quedar-ne exclosos.

L’Assemblea General de la Comunitat d’Aprenentatge és l’òrgan màxim de representació i de presa de decisions. A les assemblees pretenem la participació de tots i totes, formin part o no de les diverses comissions mixtes i estiguin o no implicats en tasques de voluntariat durant el curs. Algunes de les actuacions que duem a terme en l’actualitat són: els grups interactius, les comissions mixtes, el consell de delegats d’infants i de famílies, els espais de conversa pedagògica, les formacions en família, la formació de formadors/es (escola de pràctiques) o els serveis a la comunitat, entre d’altres.

3. PROJECTE “JUNTS APRENEM AMB LES ARTS”: El programa marc artístic que duem a terme s’emmarca dins de l’objectiu estratègic de “fer del nostre centre una escola plenament inclusiva, on les persones puguin accedir a l’educació integral i a la cultura en condicions de màxima llibertat i igualtat, amb autonomia i valoració de totes les diferències”. Amb el projecte artístic potenciem, doncs, l’educació global de l’infant, tant pel que fa al seu creixement i procés de maduració personal com per al social.

El projecte global de centre inclou el següent programa d’activitats:

  • Laboratoris artístics (“MusicART”, “ExpresssART”, “DansART”, “ARTeatre”, “ARTvisual”).
  • ENTRECORDES, projecte de música comunitària adreçat als Cicle Mitjà i Superior, dins del marc de col·laboració amb l’EMMEP. El projecte està basat en el treball orquestral amb instruments de corda fregada (violí, contrabaix i ukelele).
  • MUS-E, projecte europeu de la Fundació Yehudi Menuhin, amb la participació a tots els cicles d’artistes especialistes en les diferents arts.
  • Dansa i Educació, projecte en conveni amb l’Institut del Teatre, que ofereix sessions de treball a càrrec de l’alumnat de Grau Superior de Dansa, de l’especialitat en Pedagogia de la Dansa, basades en propostes interdisciplinaris vinculades a continguts curriculars.
  • Basket Beat, projecte internacional d’Esport, Art i transformació social adreçat al Cicle Superior, amb el creador d’aquesta metodologia, Josep Mª Aragay.
  • Sardaprat, projecte de dansa tradicional amb una programació de sessions i inclòs dins de la campanya “El país a l’escola”.
  • Sessions puntuals d’artistes externs especialistes en diversos àmbits: dansa tradicional, flamenc, bollywood, dansa del ventre, beat box, circ…
  • Musicomàtics, projecte Comènius dins del Lifelong Learning Programme, liderat per la Fachhochschule Nordwestschweiz de Suïssa i vinculat a la UAB, a través del qual es treballen conjuntament habilitats matemàtiques i musicals amb l’alumnat i s’elaboren materials didàctics per a la seva posterior publicació.
  • Apadrinem el nostre patrimoni, impulsat pel Departament d’Ensenyament, amb la proposta d’apadrinar el monument a Pau Casals, ubicat a la Pl. Pau Casals, al costat de Torre Balcells.

2 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>