CELEBREM L’ANIVERSARI DE LA PEPA COLOMER

El divendres 31 de març d’11 a 17h hem celebrat el 104 aniversari de Mari Pepa Colomer, primera aviadora catalana, motiu pel qual hem preparat un dia especial ple d’activitats,  a les quals tothom ha estat convidat.

A la celebració hem tingut l’honor de poder comptar amb la presència de la filla de Mari Pepa Colomer, la Sra. Montserrat Carreras Colomer, que ha viatjat des d’Anglaterra per a assistir a l’acte. També ens ha visitat el Sr. Pere Ribalta, ex-pilot i gran coneixedor de Pepa Colomer, i  altres personalitats de l’Ajuntament del Prat i del Departament d’Ensenyament.

A les 11h ens hem aplegat al pati per fer un esmorzar solidari. Tothom que ha volgut ha col·laborat portant 1€. La recaptació servirà per contribuir a la causa humanitària que lidera l’Associació Cultural i de Cooperació Internacional Pallasos en rebeldía, la qual promou la solidaritat i el riure com a motors de canvi social i eina d’alliberament de pobles en situació d’opressió.

A partir de les 11.30h hem inaugurat un mural col·laboratiu amb el nom de la nostra escola, hem recitat el poema que la poetessa Isabel Barriel li ha dedicat, hem cantat cançons d’aniversari amb un pastís gegant, hem fet una exposició sobre dones il·lustres amb  treballs de l’alumnat, hem gaudit amb l’espectacle de Pablo Muñoz, de Pallasos en rebeldía,… tot això harmonitzat amb el so de tabals, violins, ukeleles i contrabaixos!

A la tarda, de 15 a 17h, l’AMPA ha dinamitzat al pati de l’escola una gimkana de jocs tradicionals adreçada a tota la comunitat educativa.

Durant tot el dia hi ha hagut una paradeta de venda de samarretes solidàries per a qui volgués col·laborar amb Pallasos en rebeldía.

El programa del dia ha estat el següent:

 

HORARI ACTIVITAT
11-11.30h Esmorzar solidari amb animació
11.30h Toc d’inici tabaler – Himne de Pepa Colomer
11.40h Parlaments institucionals
11.50h Recitat poema Volies volar
12.00h Inauguració mural trencadís

  • Garrotins a la Pepa Colomer
12.10h Cançó Mari Pepa
12.20h Cançons d’aniversari
12.30h Espectacle Pallasos en rebeldía
15.00h Gimkana Jocs tradicionals

Una gran celebració que ens ha emocionat a tots i totes!

Volem donar especialment les gràcies a la Montserrat Carreras que ha fet l’esforç de venir des d’Anglaterra i ser amb nosaltres en aquest dia tan especial! Milions i milions de gràcies Montserrat!!

Compartim amb tots vosaltres el poema que ens ha escrit, de nou, la Isabel Barriel:

Emoció continguda,

referència al passat

d’una vida beneïda pels aires
 
i l’amor per volar.
 
A una escola que vibra
 
arrelada al futur
 
i la mirada dipositada
 
a l’experiència i l’art.
 
Avions, violoncels i violins,
 
balanceig entre simfonies
 
sota el cel de migdia
 
a un pati ple de vida
 
i la presència estimada
 
de la filla Montserrat,
 
que somriu i explica
 
que la Mari Pepa contenta
 
des de dalt ens mira…
 
Isabel Barriel

 

També compartim el vídeo que ha fet TV Prat:

http://elprat.tv/2017/03/31/lescola-pepa-colomer-commemora-els-104-anys-laviadora/

Foto pastís

I compartim amb vosaltres el parlament que va fer la Montserrat Carreras Colomer, filla de la Pepa Colomer:

“Hola Alumnos, Profesores y todos presentes,

Aquí estamos para celebrar el nombramiento de vuestra escuela con el nombre de mi madre, Mari Pepa Colomer.

Esta escuela es muy especial, vosotros sois todos especiales, y mi madre Pepa Colomer también era una persona muy especial. Igual que en esta escuela tenéis clase de arte, música, baile, dibujo, deporte y… más que nada, libertad. Ella hubiera estado encantada de estar en esta misma escuela. Sus días de conocer el arte fue cuando ella tenía unos 5 ó 6 años e iba con su padre a visitar sus amigos como Picasso, Dalí y otros artistas muy conocidos.

En su juventud era una niña rebelde y a los 8 años saltó de un balcón con un enorme paraguas para ver si podía volar per así no fue, y se rompió sus dos piernas.

Ella empezó a volar con aviones cuando tenía 17 años y fue la primera mujer de Catalunya de conseguir el título de piloto. En aquellos tiempos los aviones no era como son ahora, no llevaban instrumentos para indicar a donde iban, el método para no perderse era siguiendo la costa del mar, o un rio o la vía del tren o una carretera. Hoy en día los instrumentos en los aviones dicen todo e incluso como será el tiempo.

Cuando ella quiso sacarse el carnet de conducir un coche, le dijeron  que si ella podía volar un avión entonces podría conducir un coche y así consiguió su carnet sin tener que hacer el examen.

Cuando empezó la Guerra Civil en España, tuvo que formar parte de esta Guerra. Entre sus tareas ella tenía que enseñar a chicos jóvenes a pilotar los aviones para luchar en la guerra, también tenía que hacer pruebas con las bombas para ver si iban a funcionar. Tenía que volar cualquier avión, ya convertido en ambulancia para recoger a los heridos para llevarles a los hospitales y mucho más. Esta guerra duró 3 años y para entonces mucha gente tenía que marchar fuera de su propio país. Pepa Colomer hizo vuelo tras vuelo llevando cantidad de gente que formaban colas largas por las montañas de los Pirineos hasta Francia, hasta que ella misma no pudo volver y también se tuvo que exilar de su quería patria. Y así es que ella se exilió a Inglaterra y allí vivió el resto de su vida.

Su vida en Inglaterra empezó con la Segunda Guerra Mundial: al salir de la Guerra Civil de España entró en otra guerra pero aquí se puede decir que al salir de la libertad del cielo de España pasó a la libertad de la tierra en Inglaterra. Allí consiguió su bicicleta y, con su perro a su lado, iba a todas partes y toda la gente la saludaba cuando pasaba por las calles. Todo el mundo la conocía como una persona especial. Ella recogía a niños del colegio en su pequeño mini, con el perro sentado a su lado y unos 6 niños detrás. Ella disfrutó toda su vida, pasó tiempos malos, pero siempre superó todo con ganas de jugar y disfrutar de una vida bien distinta a su pasado.

En celebración de sus 80 años subimos todos en la cesta de un globo y allí en el cielo tomamos una copa para brindar con ella sus días pasados de volar.

Al ver vuestra “muñeca” del carnaval hemos recibido cantidad de mensajes de gente que la conocían y con el mismo mensaje. “Esta mujer siempre nos rodea, por las nubes y por la tierra, ella siempre estará con nosotros”.

Como familia de ella estamos muy orgullosos que todos aquí en El Prat se acuerden siempre de ella y más aún con el nombramiento de esta escuela que la ha honrado con su nombre: Escola Pepa Colomer”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>