Fira de les matemàtiques

Una de les sessions setmanals de l’àrea de matemàtiques es dedica a jocs matemàtics (Divermates).

L’objectiu d’aquesta activitat és afavorir el gust per aprendre,  pensar, raonar i entendre. Apropar el món de les matemàtiques a l’alumnat d’una forma lúdica. Jugant es fan matemàtiques.

Com a cloenda als jocs matemàtics, realitzem durant el mes de juny una Fira de Matemàtiques. Hi dediquem una setmana. Cada dia la fa un cicle diferent i es porta a terme al pati i en altres espais de l’escola, i l’alumnat de cicle superior la realitza fora de l’escola, a la plaça Dr. Guardiet.

Pretenem:

Construir coneixements matemàtics a partir de situacions on tingui sentit experimentar, intuir, relacionar conceptes i realitzar abstraccions.

Fer deduccions. Plantejar-se i resoldre problemes. Comptar, operar, mesurar, situar-se a l’espai, organitzar i analitzar dades.

En definitiva, provocar diferents situacions per treballar la competència matemàtica, d’una forma lúdica i amb un ambient de bon conviure.