ELS RACONS A L’AULA DE P4

10Des del passat mes de novembre, les tardes dels nens i de les nenes de les aules de P4 s’organitzen amb racons. És una manera d’organització que converteix l’aula en un lloc agradable i atractiu que provoca curiositat, ganes d’actuar i el lliure moviment sense entrebancs ni atapeïments. Les característiques físiques de l’aula i dels materials dels racons són factors clau per al seu bon funcionament.
Després de l’activitat d’anglès, els nens es posen davant d’una graella on poden triar algun dels quatre racons que nosaltres proposem. Es tracta d’una planificació compartida i el respecte a unes normes mínimes, tots i totes saben que no poden canviar de racó. Entenen bé la dinàmica dels racons, s’acostumen fàcilment a organitzar-se i a responsabilitzar-se.
Planifiquem i organitzem els racons en funció de les necessitats de les nens i dels nens i el nostre paper és el de facilitar l’ajut a qui ho sol·liciti. També és una eina indispensable de control i d’observació. És per això que els anem revisant i modificant per poder fer un recull de l’evolució de cadascun dels infants.
Es tracta d’establir quatre espais totalment diferents. El primer d’ells acostuma a ser molt més lúdic i el proposem cada setmana, és el cas de la caseta, cotxes, construccions o encaixos. El segon és el racó plàstic amb pintura, collage amb tisores, ceres… El tercer es basa en l’escriptura, grafisme i numeració, on cada un dels infants va al seu ritme lliurement. El quart i últim racó és el més modificat, ja que acostuma a ser molt més temporal i depèn de les necessitats específiques del grup (així quelcom relacionat amb el projecte, treball de l’estació, disfresses, …)
Aquí us presentem algunes fotografies dels vostres fills i filles gaudint dels racons a les aules. Veieu que bé que s’ho passen i aprenen.

Fotos:

Racons Girafes Gener                    Racons Óssos Gener

Racons Girafes Tardor                    Racons Óssos Tardor