No t’avorreixis

NADAL 2015_2

NADAL 2015_1

150 participants diaris a l’activitat No t’avorreixis

Sota el lema No t’avorreixis, el Servei de Joventut de l’Ajuntament de Vilafranca va organitzar, del 28 al 31 de desembre, un conjunt d’activitats per infants, adolescents i joves al pati de l’escola Pau Boada. Les propostes lúdiques pretenien assolir diversos objectius: fer un ús comunitari del pati de l’escola en horari no lectiu, oferir activitats diverses als infants i adolescents en període de vacances de Nadal, fomentar la implicació d’adolescents i joves en l’organització de les activitats i promoure un espai intergeneracional on infants, joves, adults i grans poguessin gaudir d’unes estones de lleure.

En aquest sentit, tant infants com adolescents van poder jugar a futbol sala i voleibol i participar en tres tallers: estampació de bosses i samarretes, postals de Nadal i creació d’imants personalitzats per a la nevera.

Les activitats del No t’avorreixis han estat una acció més del Servei de Joventut a L’Espirall dins el programa d’intervenció socioeducativa amb adolescents i joves al barri de l’Espirall, dins la Llei de Barris. El treball de dinamització juvenil dut a terme pretén fomentar l’apoderament d’adolescents i joves, donar una visió positiva i comunitària del jove en el barri i procurar deixar un llegat social. Per aquests motius, al llarg de les quatre jornades lúdiques, es va poder comptar amb la implicació d’una desena de voluntaris adolescents i joves del barri, els quals no només gaudien de les activitats sinó que fomentaven la participació dels més menuts i també dels seus pares i mares, els quals valoraven molt positivament la proposta lúdica en el barri.

Acabades les activitats, el servei de Joventut valora positivament l’alta participació infantil i juvenil (amb una mitjana diària aproximadament de 150 participants), la implicació dels joves en la dinamització dels esports i tallers, les valoracions dels pares i mares i la possibilitat d’ús del pati de l’escola com un espai de relació i cohesió de barri.

Jaume Bricullé
Servei de Comunicació i Participació