FET – Fem una Escola per a Tothom

Curs 2020 – 2021

Curs 2016-2017

el_llop_educat_2016_2017_1

Curs 2015-2016

L’hora del conte a infantil


Cursos Anteriors

Emmarcat en el projecte lector, hem iniciat una nova activitat de Lectura en Veu Alta. Dos alumnes de cicles diferents (CM i CS) han preparat la lectura de la faula “La llebre i les granotes”. En acabat, hem gravat el seu treball. A continuació en podeu veure el resultat.

El dimecres, dia 25 de març, va tenir lloc la tercera sessió de l’Hora del Conte. Es va programar aquesta vegada per als alumnes de P5. Una mare, la Judith,va ser l’encarregada, amb la col·laboració d’una altra mare, la Isabel, i d’unes nenes, la Gina, la Tània, la Laia i la Noelia, d’explicar i representar el conte “La Laura no vol quedar-se a dinar al menjador de l’escola”. Van completar l’activitat amb un taller relacionat amb el contingut del llibre: els infants van parar una taula, hi van posar els coberts i després van berenar.

Vegeu algunes fotografies de l’activitat:

 

S’acosta la segona sessió de l’hora del conte, aquesta vegada per a l’alumnat de P4. Mireu el cartell informatiu sobre el conte que s’explicarà, qui l’explicarà i l’hora d’inici i d’acabament de l’activitat.

El dijous, dia 29 de gener, es va iniciar l’activitat de l’Hora del Conte. Es va programar aquesta primera sessió per als alumnes de P3. Dues mares, la Negma i la Maria Àngels, van ser les encarregades d’explicar i representar el conte El monstre de colors. Van completar l’activitat amb dos tallers relacionats amb el contingut del llibre.

Vegeu algunes fotografies de l’activitat:

Els Tres Dimonis del Daví

Des de la Comissió d’Impuls a la lectura, hem fet aquest video per tal d’animar als nens i nenes de l’escola a que el vegin, escoltin i també per a que juguin a esbrinar quins mestres posen la veu als personatges d’aquest conte.

Esperem que us agradi.

Les activitats de lectura de contes a les aules realitzada per pares i mares de l’escola ha arribat al Cicle Superior. Durant aquest trimestre es llegiran a les quatre aules d’aquest cicle un conte de Pere Calders. Parla d’un “suposat” vampir que ataca els veïns d’una petit poble i del rebombori que això produeix entre la gent. Es tracta d’un conte molt divertit i amb un final sorprenent.

El dijous 20 de febrer va venir a la classe de 5è A la Sara Prieto, mare de la Judith Becerra. Ens va llegir en veu alta un conte de Pere Calders. El conte que ens va explicar anava de vampirs, però… de vampirs diferents. No ens va fer por i va ser molt divertit.  Ens va agradar molt. Quan va acabar, li vam fer, a la Sara, un munt de preguntes sobre la seva afició a la lectura.

S’han posat en marxa ja les activitats, que van iniciar-se en el curs passat, de lectura de contes a les aules realitzada per pares i mares de l’escola. Durant el mes de desembre tres mares van llegir un conte i una poesia a les aules de 3rA, 3rB i 4tB.  El conte porta per títol “La passejada d’un distret” de l’autor Gianni Rodari.  Parla d’un noi que es ditreu amb molta facilitat i mentre passeja pel carrer va perdent parts del seu cos. El títol de la poesia és “Les sargantanes”, de l’autora Joana Raspall.

La Maria Antonia Calero, la mare de l’Edgar Miravent, ha estat la mare que ha fet les lectures del conte i la poesia a l’aula de 3r A. Segons l’opinió dels i les alumnes i també de la tutora, l’activitat ha resultat molt interessant. La Maria Antonia ha comentat que va entomar la responsabilitat amb molt d’interès i que n’està molt satisfeta de la feina feta. En acabar, els alumnes li van fer una entrevista, que havien preparat a classe, per conèixer una mica més aquesta mare: com era, quins gustos literaris tenia, quina opinió en tenia de l’activitat de la lectura en veu alta…

–  Llegeixes cada dia? Si, cada dia llegeixo una mica abans d’anar a dormir.

 – De què tracten els llibres que més t’agraden? Els llibres que més m’agraden són les novel·les romàntiques.

– Per què has escollit aquestes lectures per llegir-les a la nostra classe? Perquè m’han semblat divertides i que us podrien agradar.

 – Quan tenies la nostra edat t’agradava llegir? Sí, quan tenia la vostra edat és quan em vaig començar a interessar per la lectura.

– T’agraden les històries de por? No massa, però he llegit alguna que no estava gens malament.

– No has tingut vergonya quan estaves llegint davant de tots nosaltres? Una mica sí, però m’ha semblat una experiència molt maca i divertida.

– Quan els teus fills eren petits, els llegies un conte abans d’anar a dormir? Sí, sempre llegíem un conte perquè a ells els agradava molt.

 – Quants llibres has llegit? No els he comptat, però molts. Hem d’intentar llegir cada dia una miqueta ja que llegint s’aprenen moltes coses.

 – Què t’agrada més llegir: poemes, obres de teatre o novel·les? El que més m’agrada són les novel·les però s’han de llegir tots els tipus d’obres, ja que cadascuna és diferent i totes tenen coses molt interessants.

– Els llibres que llegeixes, els compres o els agafes de la biblioteca? Alguns els compro i altres els agafo en préstec de la biblioteca.

 – Quant temps al dia dediques a llegir? Depèn del dia. No sempre tinc el mateix temps per llegir. Però procuro que no sigui menys de 15 minuts diaris.

 –  Quin és el teu llibre preferit? Me n’han agradat molts, ara mateix no us podria dir un títol en concret.

 

L’Ana Retamar, la mare de la María Ruíz, ha llegit els contes escollits a l’aula de 4t A. Ha agradat tant el conte que els i les alumnes li han demanat que els llegís una altra història: El castell de gelat. En acabar la lectura, l’Ana i el tutor han parlat de la importància de llegir sovint. Han comentat que per llegir cal posar molta atenció en l’entonació i en les pauses que marquen les comes i els punts perquè qui ens escolti distingeixi els personatges i les seves emocions. Després, els nens i les nenes han fet preguntes sobre la lectura (qui va escriure els contes?, per què eren històries tan curtes?…) i han dit quin conte els ha agradat més. La poesia també ha agradat molt. Han parlat de l’autora, Joana Raspall. La majoria d’alumnes coneixia aquesta autora perquè s’ha treballat sovint a classe. L’Ana s’ha acomiadat molt contenta per l’atenció i comportament de tots els i les alumnes de la classe.

 

La mare del Ferran Maceiras, Yolanda Martí, va llegir el conte i la poesia a 3rB. Ho va fer més que bé i tot els alumnes la van aplaudir moltíssim.  Quan va acabar li vam fer una entrevista perquè volíem saber coses d’ella. Li vam preguntar si li agrada llegir a casa, quines aficions té, què li ha semblat l’experiència de venir a llegir a l’escola, si li agradaria repetir-la, i moltes coses més. Ella ha contestat amb sinceritat i simpatia i nosaltres, els i les alumnes, hem quedat molt contents amb ella.

També, a 4t B, la mare de l’Ariadna Tort, Cristina Prieto, va llegir un conte i un poema. Va agradar tant la seva lectura que els i les alumnes li van demanar que llegís un segon conte. La valoració dels alumnes sobre aquesta activitat ha estat altíssima, com també ho va ser la de la mateixa mare, la Cristina. Després, una vegada escoltats els contes i la poesia es va obrir una tertúlia sobre els textos. La Cristina va respondre a totes les preguntes i va dinamitzar amb molt d’encert aquesta part de l’activitat. La Cristina ha manifestat que li ha agradat molt l’experiència i que l’ha trobat molt enriquidora tant pels alumnes com per ella mateixa.

Mireu com els grans ajuden als petits a aprendre a llegir. Us presentem als padrins lectors i als seus apadrinats!

Fa uns quants dies, la mare de l’Elisabet, Yolanda Sanchez, va explicar-nos uns contes a tots els nens i nenes d’infantil. Els contes eren: “La Rinxols d’or” a P4 i “La llegenda de Sant Jordi a P5”. Va presentar la historia mitjançant un gran mural amb diferents dibuixos del conte fets i pintats per ella mateixa. Tots vam gaudir molt d’aquesta activitat tan motivadora.

A continuació podeu veure la darrera activitat que s’ha dut a terme a l’escola dins del Projecte Lector. Sandra Martel, una mare de Cicle Inicial, ha fet una lectura a les diverses aules del cicle. Ens ha llegit el llibre “Bona nit!” escrit per les autores Teresa Sabaté i Carme Solà i de l’editorial Salvatella.

ENTREVISTA A SANDRA

Una activitat important del Projecte Impuls a la Lectura, és la lectura de contes elaborats pels alumnes en una altra aula que no és la pròpia. Els alumnes de 4t van escriure contes de temàtica lliure. Els dos millors van correspondre als alumnes Bilquis Martínez i Raúl Sánchez. Ells mateixos van ser els encarregats de llegir el seu conte a les aules de 3r A i 3r B. Aquí us deixem un recull fotogràfic d’aquesta activitat.

A continuació podeu veure l’entrevista feta a una mare de l’escola, la Carme Francolí, que ha iniciat l’activitat de lectura de contes a l’aula. Ens ha llegit el llibre “La capsa màgica” escrit per les autores Teresa Sabaté i Carme Solà. (activitat que figura en el document anterior).

El document que trobeu a continuació representa la teoria en que es basa el nostre projecte de dinamització de la lectura.

IMPULS A LA LECTURA, UN PROJECTE COMPARTIT