Projecte Educatiu de Centre

Què és el PEC?

És el document on s’expliquen la identitat del centre i els seus objectius. També serveix per orientar l’activitat educativa del centre i ha d’impulsar la col·laboració dels diferents membres de la comunitat educativa i la relació amb l’entorn.

Entre altres qüestions inclou els criteris, prioritats i plantejaments educatius i metodològics, és a dir, què i de quina manera s’ensenyarà als vostres fills. També ha d’explicar com s’avaluarà el progrés dels vostres fills.

El PEC s’elabora tenint en compte les característiques socials i culturals de l’entorn on és situat el centre i les necessitats educatives dels alumnes.

És una estructura en forma de xarxa que relliga altres plans, programes i projectes i els dóna coherència. És l’instrument que permet incorporar noves peces al sistema escolar de manera harmònica i les acaba ajustant de manera cooperativa. A la vegada, és l’eina que permet a la institució educativa expandir-se més enllà del recinte escolar i participar dels projectes de barri, de ciutat, de territori i de país.

Per això mateix, el PEC no és en cap cas un document històric al servei dels requisits administratius, sinó que és l’expressió dinàmica de la planificació de l’equip directiu, de la participació de les famílies, de la realitat educativa dels centres en cadascuna de les deliberacions de l’equip docent, de les celebracions escolars, de les activitats lectives i extraescolars, etc.

És indispensable que el PEC sigui un document tan viu com canviant.

Aspectes importants del nostre PEC

Volem que els nostres infants:

1.- Es trobin a gust i siguin feliços.

Som una escola petita on tots ens coneixem. Valorem i respectem les diferències de cadascú i les aprofitem per aprendre d’elles. Treballem per crear un ambient on l’infant se senti segur i pugui expressar-se lliurement sense ser jutjat i se’l valori i escolti.

Respectem el ritme d’aprenentatge de cada infant i per això, creiem que l’infant ha de ser el protagonista d’aquest aprenentatge. . Afavorim aquest procés establint vincles d’afecte entre els infants i l’adult, i entre ells mateixos. Pretenem que l’alumnat arribi a una plena maduració personal que els permeti ajudar als altres, moure’s per l’escola sols i demanar ajuda, fer encàrrecs amb plena autonomia, compartir amb els altres…

2.- Se sentin part del món.

Pensem que l’infant ha de ser conscient que forma part d’un món i que pot aprofitar-lo per aprendre d’ell. Ens agrada conèixer aquest món real i obrir-nos a l’exterior mitjançant les informacions que podem obtenir de diferents canals. Pretenem que els infants creixin gaudint del seu entorn i aprenguin a cuidar-lo. Aprofitem les diferents procedències dels infants, les seves diverses històries familiars per descobrir la pluralitat que existeix en el món i de les múltiples maneres de fer.

3.- Mantinguin l’interès i les ganes d’aprendre.

Creiem molt important que l’infant trobi motivació suficient per mantenir l’interès i les ganes d’aprendre mitjançant l’observació directa, la manipulació, el joc i l’experimentació. Partim de l’entorn i de les possibilitats que ens ofereix la vida quotidiana i intentem crear espais per reflexionar i permetre l’expressió d’iniciatives personals.

4.- Aprenguin a conviure.

Creiem que tots formem part de l’escola i per això fomentem l’ajuda dels grans als més petits. Creem espais on tots puguem expressar vivències, emocions, sentiments i idees; per conèixer els altres, crear normes i formar part d’un grup. Pretenem que la convivència enriqueixi a tothom.

5.- Siguin sensibles i creatius.

Donem molta importància al desenvolupament de la sensibilitat i la creativitat mitjançant els diferents llenguatges verbals i no verbals: la música, la dansa, la plàstica, el teatre… Fomentem el coneixement i valoració de diferents manifestacions culturals amb visites a museus, teatres… i participant en diverses activitats que ofereix la ciutat.

(EN REVISIÓ) Projecte Educatiu de Centre (darrera actualització juny 2021)