Pla lector

Una de les activitats dins el Pla lector que realitza l’escola és la visita d’ autor. L’objectiu és fomentar la lectura, millorar la comprensió, estimular i potenciar l’activitat lectora i per tant el coneixement de la llengua.

A final de cicle, es proposa a tot el grup classe la lectura d’un llibre. A partir d’aquesta es fan diferents activitats. Un cop treballat el llibre, es convida l’autor a compartir una sessió amb el grup d’alumnes.

Aquestes visites brinden una oportunitat de posar en contacte els nens/es amb els escriptors i conèixer el món de la creació literària de primera mà. Es tracta que els alumnes puguin conèixer de prop els creadors i el seu món, la qual cosa afavoreix el diàleg i l’intercanvi d’idees. Aquesta experiència és molt enriquidora ja que poden parlar i fer preguntes a l’ autor de l’obra que han llegit, això els aporta una visió més àmplia i completa del llibre i d’altra banda, l’escriptor té l’oportunitat de descobrir les reaccions dels seus lectors davant la seva obra.

Una altra de les activitats que es fan dins del Pla lector és l’Apadrinament entre els alumnes de cinquè i els alumnes de primer: els nois/es més grans són els padrins lectors dels nois/es més petits, que són els fillols.

L’apadrinament lector es porta a terme un dia al mes i l’activitat consisteix en fomentar la lectura per grans i petits… Per aquest motiu, el padrí es prepara una lectura d’un conte, poema, còmic… amb el seu tutor/a, posant especial interès en la lectura expressiva en veu alta. Per altra banda, el fillol  escolta al seu padrí i a mida que millora el seu procés lector, també llegirà una part del text al seu padrí.

Pel curs 2023-24 llegim tots junts…​

2n