SETMANA BIO A L’ESCOLA, PER L’ALIMENTACIÓ ECOLÒGICA (23-29 d’octubre)

La setmana Bio és una setmana especial dedicada a la producció ecològica, o sigui sense utilitzar productes químics. La vam celebrar a l’escola, a la nostra classe de Cicle Mitjà perquè som els encarregats de l’hort.

Dilluns, va venir un noi que es diu Toni i treballa a Sambucus. Ens va portar unes plantes medicinals ecològiques. Eren cibolet, ruca, julivert, poniol i romaní.

A la classe, ens les vam mirar, olorar i tocar. Aquestes plantes són especials perquè abans la gent les considerava males herbes. Ara són plantes bones, medicinals i curatives. El cibolet ens ajuda a digerir millor el menjar. La ruca ens ajuda a no tenir gasos. El julivert ens posa forts i resistents. El poniol i el romaní ajuden a no estar refredats. El romaní ens la va portar però no la vam plantar. Ens havia de portar citronel·la però no en tenia. La portarà a la primavera.

Un altre dia va venir la Mariona de la Mancomunitat La Plana. Vam jugar a reciclar. Vam fer tres jocs, ens van agradar. Vam crear el nostre propi compostador en miniatura, una maqueta. Ens va agradar molt fer les maquetes. Vam fer les maquetes amb tot tipus de materials: ampolles de plàstic, palets de gelat de fusta, cartró, filferro, cola, silicona, cinta adhesiva i cartolines. En acabat, les vam omplir amb matèria orgànica humida i seca, i també compost que ens havia portat la Mariona.

Quan tothom la va acabar, vam explicar als companys amb quins materials l’havíem fet, com seria en la realitat i on posaríem el compostador a l’escola.

Finalment, un dia vam veure un vídeo d’una nena americana que explicava que va anar a comprar un moniato a una botiga que venien la verdura conreada amb productes químics. El va ficar en una gerra plena d’aigua i al cap d’un mes no li havia crescut. Va tornar a la botiga i el botiguer n’hi va donar un altre dient-li que no havia crescut amb productes químics. Al cap d’un mes havia crescut. Finalment, va anar a un pagès que venia productes ecològics i al cap d’una setmana havia crescut molt. Els productes químics maten els animals.

Ens van agradar molt les activitats que vam fer durant la setmana Bio.