Què passa quan encenem el llum?

La Sonia, la nostra mestra, ens va fer la pregunta «què passa quan encenem el llum?» i nosaltres vam fer un dibuix per dir-li el que pensàvem que passava. Cap dibuix estava malament perquè tots els dibuixos tenien alguna cosa que estava bé.

Després vam començar a fer el nou tema arrel de la pregunta i vam fer un circuit amb aquests materials:

-Fils conductors

-Bateria o generador

-Clip (interruptor)

-Receptor (bombeta)

-Cargols

-Porta bombetes

-Suport de fusta o de cartró

 

Ens van donar un dossier amb les instruccions (L’electricitat (circuit elèctric) color) i dos fulls per fer pràctiques.

En el primer full hi havia unes preguntes i en el segon full hi havia unes altres. Les preguntes eren les següents:

1r full:

-1.Què és un circuit elèctric?

-2.Anomena el material necessari

-3.Defineix: generador, fil conductor, interruptor i receptor.

-4.Construeix un circuit elèctric amb una bombeta.

-5.Fes l’esquema de la construcció.

2n full:

-1.Circuit en sèrie.

Escriu el material que necessites.

Fes l’esquema del circuit.

Fes el circuit. Què hi observes?

Treu una de les dues bombetes: què ha passat? Per què passa?

-2.Circuit en paral·lel

Faràs servir el mateix material? Si no es així especifica els canvis.

Fes l’esquema del circuit.

Fes el circuit. Què hi observes?

Treu una de les dues bombetes: què ha passat? Per què ha passat?

Aquestes eren totes les preguntes.

En les següents imatges ens veieu fent el circuit elèctric.

A la foto podeu veure tres circuits: un simple, un en sèrie i un en paral·lel.

I per acabar el tema vam fer un dibuix representant el tema (fotos del dibuix col·lectiu)

Esperem que us hagi agradat el que hem treballat.

 

(Text escrit per Álvaro Moya i Pedro Gutiérrez)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>