Experimentació: pugem al terrat!

Aquest trimestre, l’alumnat de sisè ha començat a treballar l’energia i l’electricitat a l’estona d’experimentació.

El dimarts de la setmana passada la mestra ens va preparar una sorpresa: sabeu quina era? Vam pujar al terrat de l’escola! Però hi ha més… allà ens vam trobar amb unes plaques solars tèrmiques!

La Montse, la conserge, ens va explicar com funciona i quines utilitats té.

Sabeu que les plaques solars tèrmiques escalfen l’aigua que hi ha als serpentins amb la calor del Sol? Gràcies a això, tenim aigua calenta a les dutxes dels vestidors, a la cuina, al menjador i als radiadors de la zona nova (direcció, anglès, música, aules de P-5 i gimnàs).

Aquestes plaques solars tèrmiques ens proporcionen energia renovable neta ja que la font utilitzada és la calor del Sol i no contamina ni s’acaba.

Si voleu saber més, no dubteu en preguntar-ho als nens i nenes de sisè!

Per cert, aquí podeu veure les fotos!