Educació Emocional

El curs 2016-2017 vam començar a implementar el projecte EMOCIONA’T a l’escola.

Segons Rafael Bisquerra podem definir l’Educació Emocional en els següents termes: “procés educatiu, continu i permanent, que pretén potenciar el desenvolupament emocional com a complement indispensable del desenvolupament cognitiu, constituint ambdós els elements essencials del desenvolupament de la personalitat integral. El desenvolupament de coneixements i habilitats sobre les emocions a fi de capacitar l’individu per afrontar millor els reptes que es plantegen en la vida quotidiana. Tot això té com a finalitat augmentar el benestar personal i social”.

El nostre projecte, mitjançant el treball de les cinc competències emocionals, defineix els següents objectius:

• Adquirir un millor coneixement de les pròpies emocions.
  • Identificar les emocions dels altres.
  • Desenvolupar l’habilitat de controlar les pròpies emocions.
  • Prevenir els efectes perjudicials de les emocions negatives.
  • Desenvolupar l’habilitat de generar emocions positives.

Les cinc competències emocionals que treballem són:

• Consciència emocional
  • Regulació emocional
  • Autonomia emocional
  • Competència social
  • Habilitats per a la vida i benestar

Poc a poc l’alumnat és capaç de regular-se emocionalment, aconseguir tenir una autoestima alta i relacionar-se correctament amb la resta dels companys/es. I per descomptat, desenvolupar la capacitat per afavorir la concentració i la calma.

ÀMBIT FAMÍLIES

El passat dijous 26 d’abril del 2018 vam gaudir d’una jornada ben emocionant amb les famílies de l’escola. Les famílies van posar en pràctica algunes de les dinàmiques que realitzem amb l’alumnat a l’aula.  Durant la tarda vam poder riure, plorar, ens vam relaxar, abraçar, ballar i fins i tot vam realitzar massatges… Una manera ben diferent de conèixer com treballem l’educació emocional a l’escola.

A més, a partir d’ara, els pares i mares dels i les alumnes poden entrar un dia a la setmana a fer una sessió d’educació emocional conjuntament amb els seus fills i filles. Les famílies assistents van quedar encantades i estem segures que podrem seguir gaudint de les nostres emocions en moltes altres jornades com aquesta.

Aquí teniu el video de la jornada gràcies a la Xarxa d’Innovació Educativa de Viladecans que va enregistrar aquests moments!!