Fruita a l’escola

Bon dia famílies,

L’escola torna a participar en el programa escolar de fruites i hortalisses de la Unió Europea.

Aviat rebrem una dotació de mandarines, plàtans, pomes i taronges. La repartirem com a complement a l’esmorzar.

Aquesta és una iniciativa de la Unió Europea que es fa efectiva mitjançant una acció coordinada del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, el de Salut i el d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

 

Paul Klee a Primer

Amb els nostres alumnes de Primer A, a l’àrea d’Educació Visual i Plàstica treballem el pintor Paul Klee, uns dels artistes més influents del S.XX, considerat com el pare de l’abstracció.

Ens basem en algunes de les seves obres centrades en les línies. Una tècnica de dibuix que ell va posar per nom “treure a passejar una línia”. Consisteix en, a partir d’un punt, portar una línia per on la nostra imaginació ens diu i a continuació pintar el quadre. Treballant la imaginació, el traç i els colors els nens i nenes van gaudir elaborant les seves creacions.

VISITEM EL PARC INFANTIL DE TRÀNSIT

El passat mes de febrer, l’alumnat de 3r va visitar el parc infantil de trànsit de Viladecans. Allà, dos policies ens van fer una explicació molt interessant i important sobre mobilitat segura i vam poder gaudir de diverses activitats.

Vam fer un memory, un concurs de dibuix i vam anar en bicicleta per un circuit de trànsit. Mentre alguns anaven en bicicleta, altres feien de vianants. Tots i totes havíem de fer cas dels senyals de trànsit i de les indicacions del policia. Abans de fer la visita al parc de trànsit, a l’aula havíem estat treballant els senyals que podríem trobar-nos allà: alguns de precaució, prohibició i obligació.

Les activitats del memory i el concurs de dibuix també ens van agradar molt. Els guanyadors/es van tenir de regal una enganxina reflectant perquè els cotxes ens puguin veure quan anem pel carrer. Però, a més a més, a tot l’alumnat ens van regalar una bossa reflectant, que segur que farem servir molt.

Vam gaudir molt d’aquesta sortida i vam aprendre coses molt importants sobre mobilitat segura.

AMBIENTS D’APRENENTATGE: L’atelier

A l’escola, els infants tenen l’oportunitat de participar en una experiència única dues tardes a la setmana: els “ambients d’aprenentatge”. Aquests moments especials són dissenyats per reunir nens i nenes d’I3, I4 i I5, creant un espai on poden triar l’ambient que més els agrada.

Un d’aquests ambients és l’atelier, un lloc on la màgia de l’art pren vida. L’atelier no és simplement una classe d’art convencional, sinó una oportunitat d’immersió completa en el llenguatge de l’art per als petits.

L’Atelier com a Oportunitat d’Aprenentatge:

  1. Plaer per Aprendre: L’atelier és un espai que fomenta el plaer pel procés d’aprendre. Aquí, els nens i nenes no només aprenen tècniques artístiques, sinó que descobreixen la joia intrínseca de crear. Pintar, moldre, dibuixar – cada activitat és una aventura emocionant.
  2. Connectant Aprenentatges: A través de l’art, els nens connecten diferents àmbits d’aprenentatge. Poden expressar les seves idees i coneixements a través de projectes artístics, connectant així amb altres matèries com la ciència, les matemàtiques o la literatura.
  3. Importància de l’Estètica: Aquest ambient posa una gran èmfasi en l’importància de l’estètica. Des dels colors fins a la composició, els infants aprenen a apreciar la bellesa i a expressar-se visualment. Aquesta sensibilitat estètica es converteix en una habilitat que enriqueix les seves vides.
  4. Desenvolupant Creativitat i Habilitats: Amb una gamma de tècniques i materials plàstics a la seva disposició, els nens desenvolupen la seva creativitat. Experimentar amb pintures, argila, i altres materials no només fomenta la creativitat, sinó que també desenvolupa habilitats motrius i cognitives.

Un Espai on l’Art és Més que Pintura:

L’art és més que pintura i creació. És un viatge cap a la comprensió profunda de com els colors, les formes i les textures poden comunicar emocions i idees. És un espai on els nens es converteixen en artistes exploradors, creant obres que reflecteixen la seva pròpia visió única del món.

L’atelier és més que un ambient d’aprenentatge; és una finestra oberta cap al món de possibilitats que l’art ofereix, una finestra que pot canviar la manera com els nens i nenes  veuen i experimenten el món que els envolta.

Visitem l’INS Miramar!

El passat dimarts 20 de febrer, l’alumnat de 6è de primària de l’escola vam visitar l’Institut Miramar.

Ja s’apropa l’etapa de deixar enrere l’escola i endinsar-nos en l’interessat desconegut món de l’educació secundària. És per això que aquest institut ens va obrir les seves portes i ens va permetre conèixer la seva manera de treballar i entendre l’educació.

En primer lloc, ens van donar la benviguda la cap d’estudis del centre i dos alumnes de primer de la E.S.O (que ja coneixíem, perquè van ser alumnes de l’escola!). Ens van explicar les normes del centre i el seu funcionament. Ja sabeu que som molt curiosos i curioses, així que vam aprofitar per fer preguntes sobre els dubtes que ens inquieten.

  

Seguidament, ens van fer un recorregut per tota l’escola per familiaritzar-nos amb les aules i l’equip docent de la mateixa. Així, vam poder veure com treballen i què fan a totes les classes i tots els cursos.

Per acabar, l’alumnat de quart de la E.S.O ens van preparar una sèrie d’experiments. Això ens va permetre interactuar amb aquests i aquestes alumnes i, evidentment, amb la ciència. Va ser molt divertit!

Viladecans Guide for our eTwinning project

Hello readers!

We have almost finished our Viladecans Guide for the eTwinning project we are carrying out in Year 5 with other European schools. In this project, we can find students from Poland, Italy, Greece and Checz Republic.

During the first weeks, we described ourselves and created a video about our school. Now it is time to show our town and show them the most important places from Viladecans.

We will show you some of our videos soon, but now you can have a look at some of this pictures we took during the process.

We’ll be in touch.

 

Jocs Paralímpics París 2024

Els Jocs Paralímpics  a la nostra escola

En els Jocs Paralímpics actuals es practiquen 503 proves esportives dividides en 20 disciplines: Atletisme, Bàsquet en cadira de rodes, Boccia, Ciclisme, Esgrima en cadira de rodes, Futbol 5, Futbol 7, Goalball, Halterofília, Hípica, Judo, Natació, Rem, Rugbi en cadira de rodes, Tenis en cadira de rodes, Tenis de taula, Tir amb arc, Tir olímpic, Vela i Voleibol assegut.

Aquestes disciplines esportives estan organitzades en funció del tipus d’afectació que limita la mobilitat dels atletes, i es troba dividida en lesionats medul·lars i amputats (presents en un 80% de les disciplines esportives), cecs i deficients visuals (en un 35%), paralítics cerebrals (en un 35%) i discapacitats intel·lectuals (en un 15%).

Com aquest és un any Olímpic i els Jocs Paralímpics de París 2024 es celebraran a París, França, del 28 al 8 de setembre de 2024 a les classes d’educació física l’alumnat de cinquè ha practicat algunes activitats esportives que formen part d’aquest esdeveniment com són:

 

Atletisme

Goalball

Voleibol Assegut

Boccia

Bàsquet en cadira de rodes

També s’han fet jocs preesportius per treballar les diferents disciplines amb la col·laboració del Consell Esportiu del Baix Llobregat que vam fer un taller. 

 

Futbol Xinès

Bitlles humanes

Futbol assegut  

Les 10 o més passades

Descoberta de l’entorn 

JOCS MUSICALS A I5

Els infants d’I5 ens ho passem d’allò més bé a l’àrea de música. Mitjançant els cèrcols de colors hem portat a terme diferents jocs musicals que ens han permès treballar algunes de les qualitats del so, les notes musicals i la pulsació.

Hem repassat els conceptes de so – silenci i hem treballat les qualitats del so ràpid – lent i agut – greu, així com les notes musicals amb ajuda de les campanetes musicals de colors. Cada campana té un color diferent i viu que correspon a una nota de l’escala musical, el qual ajuda als nens i nenes a identificar-les amb més facilitat.

     

   

Pel que fa a la pulsació, hem portat a terme un joc amb el qual havíem d’interioritzar aquesta caminant per un camí de sis cèrcols de colors al ritme d’una melodia. Un cop arribàvem al final del camí, la melodia requereix una petita pausa per acabar picant dos cops al pandero coincidint amb el ritme de la música.

A més a més, també hem anat saltant la xarranca al ritme de la música que anava sonant.

Hem après i hem gaudit molt d’aquestes activitats musicals!!!