Teatre a l’Escola

Una mica d’història sobre el teatre a la nostra escola…

El teatre a la nostra escola ha tingut i té un paper molt important. Considerem que és una eina que ajuda a millorar moltes habilitats socials i emocionals dels alumnes. A través del teatre aconseguim:

– Aprendre a expressar-se i a escoltar.
– Descobrir els personatges d’un conte o història.
– Dominar el cos i de la veu per a millorar la comunicació.
– Desenvolupar la imaginació jugant a ser personatges fantàstics.

A part d’aquests aspectes més personals, el teatre a l’Escola Montbui és tot un èxit: poder gaudir d’obres preparades pels mateixos alumnes en diferents actes i celebracions, és un luxe. Els alumnes de Cicle Superior es converteixen en els autèntics protagonistes i ens fan passar una bona estona amb les seves representacions. Imagineu-vos el què suposa per un alumne de 3 anys, veure com el seu germà gran està dalt de l’escenari.

La persona responsable que tot això sigui possible és en Ferran Puertas encarregat de dinamitzar l’activitat.

Com ens organitzem?

Els alumnes de Cicle Superior 1 fan una obra al llarg del curs i els de Cicle Superior 2 en fan 2: una cada grup-classe i la de final de curs, que és conjunta entre les dues classes.

En Ferran tria una obra i distribueix els diferents papers. Els alumnes preparen el seu guió en hores fora de l’horari escolar.

Al llarg del curs escolar, es representen diferents obres en dates senyalades: Nadal, Sant Jordi i Fi de Curs.

Normalment, l’obra es representa dues vegades: una pels alumnes de l’escola i una altra al vespre, per les famílies. Excepte la de final de curs que només es representa per a les famílies com a comiat dels alumnes.

Hi ha mestres i pares/mares voluntaris que col.laboren en l’elaboració del decorat, el vestuari i el maquillatge dels actors.