Història

L’Escola Ametllers és un centre públic d’Educació infantil i primària de doble línia que neix a causa del gran creixement que hi ha hagut en els darrers anys al municipi de Sant Joan de Vilatorrada. Davant la situació de les dues escoles del municipi: Joncadella a punt de consolidar una tercera línia i l’Escola Collbaix consolidant una segona línia, es va veure la necessitat de planificar l’Educació al poble i crear una tercera escola per no consolidar la tercera línia a Joncadella. Per tant, es crea els Ametllers.

L’any 2006 va néixer l’escola Ametllers, la tercera escola de Sant Joan de Vilatorrada. Durant el curs 2006-2007 van funcionar dues aules d’EI3 amb 33 nens i nenes ubicats en uns mòduls prefabricats al costat del “Mas Llobet”.

El curs 2007-2008 va ser un any de canvis, com que l’escola anava creixent , i ja hi havia dos grups més (2 d’EI3 i 2 d’Ei4) van instal·lar un nou mòdul prefabricat. Mentrestant el mes de juny del 2007 van començar les obres  de l’edifici d’Educació infantil.

El mes de març del 2008 vam fer el trasllat. Nens i nenes, mestres, personal no docent, pares i mares,… tots junts i amb molta il·lusió  un divendres a la tarda vam començar el trasllat i el dilluns els nens i nenes ja entraven per la porta de la nova escola al carrer Frederica Montseny.

Ja en el nou edifici, el curs 2008-2009 ja teníem 6 grups, 2 d’ei3, 2 d’ei4 i 2 d’ei5, tota l’etapa d’Educació infantil completa.

El curs 2009-2010 vam iniciar ja la primària amb dues aules de primer retornant amb aquests grups als mòduls prefabricats on ja havien estat, i amb moltes ganes d’estrenar d’una vegada per totes l’escola nova.

El curs 2010-2011 comencen les obres del nou edifici de primària i provisionalment s’ha adequat l’edifici que fins el curs anterior ocupava l’educació infantil de l’escola Joncadella.

Pel que fa en nombre d’alumnes fins el curs 2009-10 l’Escola va anar creixent de forma gradual, però el curs 2010-11 vam passar de tenir  8 grups a tenir-ne 13, degut a la nova planificació educativa del  poble que va fer que un gran nombre d’alumnes de l’Escola Joncadella (la qual va reduir una línia) passessin a l’escola Ametllers.

No és fins el curs 2011-12 que s’estrena nou edifici de primària i finalment tots els alumnes ja estan junts.