El Carnestoltes arriba a l’escola

El divendres vam rebre la visita del rei Carnestoltes. Vam anar al pati per llegir el pregó i per dir-nos la consigna del dilluns: ens va dir que portéssim la cara pintada. Els nens i nenes de 5è ens encarreguem de mirar qui ho ha portat i qui no. I si no ho han portat li posem gomets a la cara. Ens agrada molt el Carnaval.


Redactores: Mateo i Alexandra

Scary tales

Els nens i nenes de 5è i 6è vam anar al teatre Zona Nord i vam veure una obra de teatre en anglès.

Anava d’un senyor que explicava les històries d’Allan Edgar Poe, era un escriptor que inventava històries de por on els personatges es tornaven bojos.

L’obra ens ha servit per aprendre anglès i ens va agradar molt.

 

Taller de dol migratori


Avui cada classe ha participat en un taller per treballar el dol migratori. Hem parlat de persones que deixen els seus països d’origen per diferents motius, de com se senten i de com podem ajudar-les a sentir-se acollides. Ens hem posat a la pell d’aquestes persones a través de diferents contes i jocs de taula.

Primera sortida de l’any a la Casa de l’aire!


El dia a començat molt emboirat, però de seguida ha sortit el sol. Hem fet una cursa d’orientació posant en pràctica els punts cardinals que havíem après. Amb el plànol i la brúixola hem estat capaces de trobar les fites amb pistes de diferents animals. Després en un trosset de fang hem pogut estampar les petjades d’alguns animals del Montseny!

Ens ho hem passat d’allò més bé! A més a més, encara hem trobat algun fong que creixia pels voltants de la casa!

Seguim amb el projecte de la Casa de l’aire!

Hem fet la nostra tercera sortida a la casa de l’aire, ha estat especial ja que hem treballat els tipus de fongs. Hem pogut posar en pràctica tot els que hem anat treballant al llarg del trimestre dins de l’aula. Hem observat tres tipus de fongs:
– Els bolets: que algun són comestibles i d’altres no.
– Les floritures: hem trobat un bolet que s’estava florint, és a dir, un fong amb un altre fong!
– I, per últim, hem vist líquens: una simbiosi entre un fong i una alga! Els hem vist de diferents formes i colors, fins i tot uns que eren blaus!

Mines de Gavà

La classe de la Terra i la dels elements periòdics vam visitar les mines de Gavà. Es tracta de les mines en galeria més antigues d’Europa i les úniques dedicades a l’extracció de variscita, mineral amb el qual es fabricaven tot tipus de joies. Ens va semblar una visita molt interessant!

Theatre in English!

Aquesta setmana hem pogut veure dues obres de teatre en anglès. El cicle inicial ha gaudit de la història Pirates for Tea i el cicle mitjà de The new neighbour. Com havíem treballat el vocabulari a la classe les hem pogut entendre sense problemes. Hem gaudit cantant les cançons i hem rigut molt amb els actors i les actrius nadives. Quan ha acabat l’obra hem pogut fer preguntes en anglès a les actrius. Thanks a lot Look out theatre!

Plantem pèsols i aloe vera a l’hort

La classe del sucre la setmana passada vam anar al nostre jardinet i a l’hort per plantar dues plantes d’aloe vera i pèsols, amb la Marga i la Júlia. El que més ens va sorprendre és que les llavors dels pèsols són vermelles. Després a l’aula, ens vam posar una mica d’aloe vera a les mans.

Tallers sobre LGTBIQ+


La classe dels naturalistes hem fet un taller de 3 sesions sobre el col·lectiu LGTBIQ+.

Primer ens van explicar el significat de les paraules, després ens van explicar històries antigues que parlaven sobre que això no era una cosa nova i per tancar el taller vam fer una improvització sobre situacions que poden passar a la gent, com per exemple, que no deixen jugar a futbol a una noia per ser noia.

A nosaltres ens va agradar molt el taller perquè vam aprendre coses noves.

Iker i Youssef (5è)

La classe de l’aigua participa dels jocs cooperatius

Els nens i les nenes de la classe de l’aigua han participat en els jocs cooperatius. Es tracta d’una trobada amb altres escoles on es promouen activitats que poden esdevenir un bon recurs didàctic per tal de generar en els alumnes actituds solidàries, per a fomentar les relacions interpersonals dins del grup i per a promoure situacions en les quals es regulin els conflictes de forma col·lectiva.

En aquesta ocasió han estat una bona estona jugant al parc de l’aqüeducte. Ha estat molt enriquidor!.