5è i 6è. Què és el Korfball?

L’alumnat de 5è i 6è de l’escola estem treballant el Korfbal (o Corfbol) un esport d’equip jugat entre dos equips que cerquen introduir una pilota dins d’una cistella. Els equips són mixts, formats per quatre homes i quatre dones, i l’àrea de joc es divideix entre les zones d’atac i defensa.

El corfbol es basa en els principis de la cooperació, la no-violència, la no especialització, l’habilitat i la coeducació. És un dels exemples més clars de les possibilitats d’evitar la segregació per sexes a l’esport.

Nico Broekhuysen (Amsterdam, Països Baixos 1876 – 1958), un mestre d’Educació Física, és considerat el fundador d’aquest esport.