P3. RACONS 2NA QUINZENA D’OCTUBRE

Els nens i nenes de P3 ens divertim molt fent els racons d’aprenentatge. Fem una sessió diària on es treballa diferents aspectes que creiem important assolir o treballar: millorar la motricitat fina, gaudir de l’experimentació i manipulació, guanyar precisió i força, millorar l’expressió oral, compartir, etc. Tot això ho fem a través del joc. Quina bona manera d’aprendre jugant!… Llegeix més»

4t. Racons de matemàtiques – 1r torn

Benvolgudes famílies!

Com ja sabeu, cada curs dediquem dues hores setmanals a treballar per racons els continguts curriculars de cada àmbit, el lingüístic i el matemàtic. Aquesta metodologia ens permet treballar continguts específics propis de cada àmbit de manera més lúdica, vivencial, manipulativa i competencial. Per dur-los a terme comptem, sempre, amb dos mestres a l’aula, ja que d’aquesta manera oferim una atenció més individualitzada, potenciem la inclusió i ens permet prevenir i detectar possibles dificultats d’aprenentatge, entre d’altres.… Llegeix més»

L’Escola Martinet forma part del Projecte Escoles Sentinella

L’Escola Martinet forma part del projecte Escoles Sentinella

Escoles Sentinella és un projecte de recerca del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya que té com a objectiu monitoritzar i avaluar la pandèmia de la COVID-19 en l’àmbit escolar a partir del seguiment actiu de l’alumnat, famílies i personal docent i no docent de 26 centres educatius arreu de Catalunya durant els cursos 2020/2021 i 2021/2022.

Els resultats que obtinguem ens permetran dissenyar polítiques sanitàries i educatives útils per la prevenció i el control d’aquesta epidèmia.… Llegeix més»

4t. Plàstica: Autoretrats i treball de la línia.

Hola famílies!

L’alumnat de 4t ja hem acabat les dues primeres activitats de plàstica que ens han proposat. Per la primera vam fer servir la tècnica del collage i el foto montatge. A partir d’una fotografia de la nostra cara expressant una emoció, vam crear una petita composició. Veureu que han quedat d’allò més divertides!

Per la segona activitat, vam fer un treball dels tipus de línies que hi ha i vam fer un recull que més tard vam utilitzar per a realitzar uns bonics punts de llibre. 

A la carpeta compartida del drive trobareu més imatges. Esperem que us agradin!… Llegeix més»

P3. Grafisme creatiu

Els nens i nenes de P3 hem començat a fer GRAFISME. El primer grafisme que hem practicat és el traç vertical. Ho hem fet de diverses maneres:al pati amb pals de la tardor , a la pissarra , al terra de l’aula,  a un mural… 

El grafisme ens serveix per adquirir una bona coordinació mà-ull, treballar la motricitat fina per facilitar el domini del traç,  preparar-nos per a la lectoescriptura, , estimular el to muscular, la lateralitat i direccionalitat, etc. Per aquesta raó, des de ben petits fem diversos grafismes creatius, per tal de fer una prèvia i adquirir els aprenentatges que ens servirà més endavant. 
Llegeix més»

INFANTIL. SORTIDA DE TARDOR

Dimecres passat els infants d’Infantil vam fer una sortida de tardor a la casa de colònies “El Pinar”. Vam fer diverses activitats de tardor (observar la natura, tastar fruits i fruites de tardor, visita de la castanyera, danses popular, tast de castanyes torrades,…i ens ho vam passar molt bé!!

Aquí teniu algunes fotos de la sortida: … Llegeix més»

1r. Noms de les classes

Els alumnes de 1r, ja tenim nom per a les nostres classes!

Des que vam iniciar el nou curs, hem estat investigat en família, fent activitats a l’escola i a la Biblioteca de Sant Idelfons, llegint i contemplat diversos llibres sobre artistes, escoltant les diverses propostes que ens presentaven els nostres companys… Després de tots aquets descobriments compartits, hem fet les votacions per a escollir democràticament el nom de les nostres classes. Tot emprant els policubs, un material manipulatiu, per fer-ho d’una manera més visual.

Aquí us deixem algunes imatges perquè veieu el procés que hem seguit fins a descobrir que durant aquest curs serem…

1r A som la classe de Gaudí

1r B som la classe de Miró… Llegeix més»

2n. Activitats amb la PDI (Pissarra Digital Interactiva)

Continuant amb la nostra manera de fer, els alumnes de segon treballem diferents continguts del currículum de forma motivadora i lúdica aprofitant els recursos tecnològics que tenim. Descompondre nombres en unitats,desenes i centenes, ordenant frases o aprenent els ossos de l’esquelet  són algunes de les activitats que fem i que us mostrem en aquestes imatges.  Mentre un de nosaltres interactua a la PDI, la resta estem  atents als possibles dubtes que poden sorgir i així ajudar-nos i autocorregir-nos.

Arribem al coneixement per un camí cooperatiu i divertit.… Llegeix més»

2n. Sortida al Museu de les Matemàtiques de Catalunya

Els grups de segon hem tornat al Parc de Can Mercader per visitar el MMACA (Museu de les Matemàtiques de Catalunya). Aquesta activitat està enllaçada directament amb el projecte Erasmus que l’escola, com ja vam explicar en la reunió, té com a centre principal el treball de les matemàtiques des d’una vessant competencial i manipulativa. Si mireu bé les imatges, veureu com poden ser de divertides les matemàtiques. Hem fet seriacions, càlcul, treball amb volum, simetria i moltes coses més, tot jugant i divertint-nos.

Algunes activitats ens han costat més que d’altres, però el fet de treballar amb grup o parelles ens ho ha facilitat moltíssim.… Llegeix més»

4t. Talleres de lengua castellana

Hola familias!!!
Los grupos de 4º hemos empezado a trabajar parte de los contenidos propuestos para este curso, en sesiones de talleres. ( Racons )
Como ya sabéis es un recurso metodológico que fomenta la atención individualizada, el aprendizaje a través de actividades lúdicas, la cooperación… entre otros muchos aspectos positivos.
Los talleres que hemos realizando son de:

comprensión lectora , de expresión escrita, de ortografía y de vocabulario.… Llegeix més»

2n. Racons de llengua catalana.

Aquest curs tornem amb unes noves activitats de racons. Continuem treballant  alguns  continguts curriculars amb aquesta manera de fer doncs ens permet  un aprenentatge més proper i manipulatiu. El fet de treballar en petits grups afavoreix la cooperació entre iguals i adquirir els coneixements d’una forma lúdica i  motivadora, alhora que  facilita l’atenció a la diversitat.

Aquesta primera ronda de racons de català hem  fet les següents activitats:… Llegeix més»

2n. Racons de matemàtiques

En l’àrea de matemàtiques continuem treballant  alguns  continguts curriculars amb aquesta manera de fer doncs ens permet  un aprenentatge més proper . El fet de treballar en petits grups afavoreix la cooperació entre iguals i adquirir els coneixements d’una forma lúdica i  motivadora, alhora que  facilita l’atenció a la diversitat. Molts conceptes matemàtics que, a priori, resultarien més difícils es fan més senzills quan tenim la possibilitat de manipula el material adequat a cada contingut.

Aquesta primera ronda de tallers hem  fet les següents activitats:… Llegeix més»

Castanyada 2021

Avui hem tornat a gaudir d’una de les festes que més ens agrada. Pel matí l’alumnat d’infantil ha gaudit del conte de la castanyera amb un castanyer i unes castanyeres molt divertides. A la tarda, seguint els protocols de mascareta i distància, hem sortit totes i tots al pati de l’escola a ballar i cantar. Amb tant de moviment ens ha entrat una mica de gana i ens hem menjat totes les castanyes que mares i pares de l’escola han torrat. Moltes gràcies a les mamis i papis que ens han ajudat en aquest dia. Poc a poc tornem a fer cosetes que ens agrada molt. … Llegeix més»

5è. Museu de les matemàtiques

Hola famílies!
L’alumnat de 5è hem anat a visitar el Museu de les Matemàtiques. Hem fet una gimcana pel Parc mentre buscàvem pistes per resoldre un missatge que ens permetés obrir el cofre amb el tresor! Després, hem fet una visita pel pis de dalt del… Llegeix més»

6è. EF. Sessió de flexibilitat i mesura d’angles!

Des d’Educació Física, les i els alumnes de 6è estan realitzant una Unitat Didàctica titulada “Estic en forma” on fan activitats i jocs relacionats amb la velocitat, resistència, força i flexibilitat. Aprenen i es diverteixen a la vegada que es van coneixent a elles i ells mateixos envers l’activitat físca.… Llegeix més»

5è. Racons de matemàtiques

Hola famílies!

Com cada curs, dediquem dues hores setmanals a treballar per racons els continguts curriculars. La metodologia de racons ens permet treballar continguts curriculars de manera més vivencial, manipulativa i competencial. Cada racó consta de 5 activitats diferents amb l’objectiu de treballar uns continguts específics. És per això que us anirem penjant un recull d’imatges perquè pugueu veure les diferents activitats que potser no queden totes recollides en paper.… Llegeix més»

4t. In the summertime

Hola famílies!

Ja fa dies que estem a la tardor, però amb el treball que hem fet amb la cançó “In the Summertime” de Mungo Jerry, que de ben segur us sonarà d’alguna anunci o pel·lícula; l’alumnat de 4t us convida a rememorar aquells maravellossos dies d’estiu. L’hem acompanyat amb un ritme donat i diferents intruments de percussió, també en petit grup ens hem inventat un petit acompanyament i per acabar hem ballat una mica. Al drive compartit podreu veure alguna videos. Esperem que us agradin!… Llegeix més»

2n. Sortida Can Mercader. Jocs d’arreu del món

Les classes de segon hem anat a veure una exposició al Palau de Can Mercader anomenada “Caput aut Navis” que vol dir a cara o creu. Hem vist molts jocs de taula i de carrer de l’època dels romans . Les peces estaven fetes de pedra , minerals o fusta però ens hem adonat que ,avui en dia, encara existeixen, tot i que més renovats.
Hem gaudit d’una jornada lúdica i divertida que ens ha obert la porta a conèixer una cultura antiga que ,malgrat el temps que ens separa, tenien jocs iguals que els nostres.
Ha sigut súper interessant!!!!.
Llegeix més»

4t. Escollim el nom de la classe!

Hola famílies!

Com ja sabeu, a l’escola duem a terme diferents projectes interdisciplinaris al llarg del curs escolar amb l’objectiu de contribuir en el desenvolupament de les competències bàsiques i d’afavorir el desenvolupament integral de l’alumnat. En un projecte treballem els continguts i competències prescrites al currículum, però amb una metodologia basada en la recerca, el treball cooperatiu i les connexions de coneixements entre diferents àrees. … Llegeix més»