Hem començat a treballar la CENTENA i per poder-ho entendre millor ho hem fet d’una manera més divertida i curiosa.
Teniem aquest material a sobre de la taula:
Què havíem de fer? Doncs pensar com podíem representar la CENTENA amb un got de mida gran, uns gots de mida petita i macarrons.
De seguida, es van posar a veure com ho feien. Uns van començar a posar macarrons dins els gots petits…
D’altres, van fer agrupacions en forma de filera amb els macarrons…
I d’altres, van posar els macarrons directament en el got gran…
Totes les possibilitats estaven ben representades. Van poder veure que la primera opció dels gots petits volia dir que una CENTENA té 10 desenes i que cada desena té 10 unitats. Per això, en cada got hi havia 10 macarrons i en total teníem 10 gots, que finalment tenÍem una CENTENA.
La segona possibilitat també representava el mateix. Cada filera de 10 macarrons representava una desena i les 10 fileres representaven la CENTENA. (Aquest grup, cal dir que després va fer servir tot el material. En els gots petits van introduir cada filera de macarrons i després van introduir tots els macarrons dins el got gran).
Finalment, va haver-hi algun grup que va introduir un per un dins el got gran, fins arribar a 100. Això era la CENTENA que correspon a 100 unitats.