Matemàtiques manipulatives

Hem començat a treballar la CENTENA i per poder-ho entendre millor ho hem fet d’una manera més divertida i curiosa.

Teniem aquest material a sobre de la taula:

img_4394

Què havíem de fer? Doncs pensar com podíem representar la CENTENA amb un got de mida gran, uns gots de mida petita i macarrons.

De seguida, es van posar a veure com ho feien. Uns van començar a posar macarrons dins els gots petits…

img_4406 img_4404 img_4398 img_4397

 

 

 

 

 

 

 

 

D’altres, van fer agrupacions en forma de filera amb els macarrons…

img_4396 img_4399

 

 

 

 

I d’altres, van posar els macarrons directament en el got gran…

img_4407

Totes les possibilitats estaven ben representades. Van poder veure que la primera opció dels gots petits volia dir que una CENTENA té 10 desenes i que cada desena té 10 unitats. Per això, en cada got hi havia 10 macarrons i en total teníem 10 gots, que finalment tenÍem una CENTENA.

img_4409 img_4408 img_4402 img_4401

La segona possibilitat també representava el mateix. Cada filera de 10 macarrons representava una desena i les 10 fileres representaven la CENTENA. (Aquest grup, cal dir que després va fer servir tot el material. En els gots petits van introduir cada filera de macarrons i després van introduir tots els macarrons dins el got gran).

img_4400

Finalment, va haver-hi algun grup que va introduir un per un dins el got gran, fins arribar a 100. Això era la CENTENA que correspon a 100 unitats.

img_4407

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>