Projecte de Cicle inicial

Aquest curs treballem per primera vegada un projecte intercicle. Això vol dir, que els alumnes de segon i primer barrejats treballen conjutament el mateix projecte. Així doncs, en aquest primer trimestre ens hem posat a investigar sobre la pregunta que ens van plantejar les mestres, que és la següent:

COM ÉS QUE PORTEM MOCADORS A L’ESCOLA?

Fins els moment, ningú s’ho havia plantejat.

I les respostes van ser les següents:

• PER MOCAR-SE.
  • PER AIXUGAR-SE LA BOCA, LES MANS, LA SUOR, LES LLÀGRIMES.
  • PER NETEJAR.
  • PER FER ALGUNA MANUALITAT.
  • SINO ENS MOQUEM TENIM OTITIS.
  • TREURE L’AIGUA DE LES ORELLES.
  • PER NETEJAR LES FERIDES.
  • PER AIXUGAR-NOS DESPRÉS DE FER LES NECESSITATS.

A partir de les idees prèvies dels alumnes,  s’ha començat a treballar sobre el tema central de la cura personal. Primer, s’ha llegit un petit conte invetat per ells mateixos que s’anomena “Els hàbits de neteja d’en Pau”. Posteriorment, s’ha treballat sobre què cal fer per evitar posar-nos malalts. I partir d’aquí, s’està treballant sobre els aliments. Quins d’ells són saludables i quins no.

A continuació, podeu veure com estan classificant aquests aliments: