Imatges de la setmana de la música 2017

Com cada any, pels voltants de Santa Cecília, a l’escola celebrem la setmana de la música. Aprofitem aquesta data per viure la música de manera diferent.

ELS GEGANTS MUSICALS (Educació Infantil)

1 de desembre

Clica per veure les FOTOS DE L’AUDICIÓ

Imaginem que hem de tocar un contrabaix de de quatre metres d’alçada, un timbal més gran que nosaltres o aixecar una tuba que pesi 40 quilos… així és com els més petits de l’escola veuen aquests gegants musicals. Poder acostar-se a aquests instruments, i veure com funcionen és tot un descobriment. Els gegants de la percussió, la corda i el vent, aniràn apareixent a la classe, i tocarem cançons com ara l’elefant o el gegant del pi…

UN MÓN D’INSTRUMENTS (1r, 2n i Timó)

(amb en Jordi de Khan Cartrö, de Khan Cartrö Factoria artística)

30 de novembre

Clica per veure les FOTOS DE L’AUDICIÓ

Es tracta d’una audició d’instruments musicals de tot tipus dels 5 continents: veurem des d’instruments d’Oceania, instruments asiàtics (xinesos, hindús, tibetans, vietnamites, …), instruments europeus (mediterranis, de centreeuropeus, de països nòrdics, de Catalunya…), africans i americans.

CÖSMIX. Clown (3r i Timó)

30 de novembre

Dos viatgers infatigables, estranys i extravagants arriben a l’escenari programats per a fer riure.
Com dos homes orquestra, despleguen les seves millors habilitats: fan música impossible, fan teatre reciclàssic, fan l’animal i, fins i tot, ens avancen el futur! Cösmix, dos còmics de dimensions còsmiques i una barreja de bogeria!

DIVERTIMENTO VOCAL (4t i Popa)

30 de novembre

Clica per veure les FOTOS DE L’AUDICIÓ

Dos cantants a l’escenari: una soprano i un tenor. Dues de les quatre tessitures bàsiques de la veu al servei d’un objectiu: demostrar que la música clàssica i contemporània pot ser sinònim de música “divertida”, gràcies al poder comunicatiu que té la veu.

En aquesta audició donem a conèixer l’evolució de la música vocal, des dels orígens fins a l’actualitat, per mitjà d’un divertit recorregut cronològic que comença amb el cant gregorià, transportant els nens als monestirs, i acaba amb la música contemporània.

De cada època, en destaquem les principals característiques i cantem peces de Bach, Mozart, Beethoven… tot apropant el compositor al nen.

Fem veure al nen que la veu és un instrument que sempre “portem a sobre” i que té infinites possibilitats.

En l’audició es demana la participació dels alumnes amb les seves veus, perquè creiem que cantar fomenta considerablement l’aprenentatge de la música. Es treballarà tot fent un cànon popular.

EL SOROLLÓS CINEMA MUT (5è, 6è i Popa)

Clica per veure les FOTOS DE L’AUDICIÓ 

El cinema mut, realment mai va ser-ho del tot: les projeccions eren acompanyades per efectes sonors i música en viu. Hi havia un pianista o un petit conjunt prop la pantalla, tocant melodies populars de l’època tot sincronitzant la música amb les imatges. Els diàlegs o comentaris apareixien escrits a la pantalla de tant en tant, per fer més comprensible el guió. Els cinemes de més categoría, disposaven de màquines per fer efectes sonors tot acompanyant les pel·lícules.

En aquesta audició, els alumnes hauran de posar-se en la situació d’aquells encarregats de posar el só en viu a les pel·lícules mudes:

En primer lloc, hauràn d’associar algunes melodíes a gèneres cinematogràfics concrets. Un cop escollida una bona banda sonora, hauràn de sincronitzar els efectes sonors que ells mateixos faràn amb les imatges de cada curtmetratge!

Amb qué farem els sons d’un western? Cavalls, trets, el tren de vapor…

I els d’una pel·licula de por, amb les seus xiscles, tempestes i monstres?

Entre tots, viurem una projecció de cinema de primera!

De ben segur que ho passarem genial!

“… emocions, amb els teus sons! Reprenem cançons i danses, refem somnis i esperances, ets la clau, d’un món de pau!”

1 comentari

Respon a Eva Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>