Acta nº 2 Novembre Curs 2017-18

Acta Nº 2 (Novembre)  Curs 17-18

Comissió coordinadora Agenda 21 Escolar

 

 

Ordre del dia:

 

  • Comunicació de la no assistència a l’acte de signatura de la “Carta de Compromís” (Podeu consultar-la al final del document)
  • Debat i posada en comú de les diferents propostes treballades a les aules sobre l’objectiu proposat: “Què podem fer per què no hi hagi tant soroll a l’escola?”

 

 

Personal assistent:

 

CURS ECO-DELEGAT
1r Milo i Pau
2n Adrià i Pau
3r Aleix i Paula
4t Laia i Marcel
Eva i Otto
Marc i Alícia
Popa  Violeta
Mestres: Sylvia, Cristina A., Mary Jane, Ma Alba

 

 

 

Desenvolupament:

 

Se’ls comunica que aquest curs no es podrà assistir a l’acte de la signatura de la Carta de Compromís degut a que a l’escola es celebra la festa de la Diversitat al mateix dia.

Seguidament seguim amb la presentació de propostes de cada classe que han sorgit per tal de disminuir el soroll a l’escola. Establim un debat.

Resultat del buidatge:

 

PROPOSTES:

 

  • Cal que les músiques d’entrada siguin alegres però més tranquil.les per tal que entrem a les classes més tranquils/les.
  • Pujar i baixar les escales per la dreta sense cridar ni córrer.
  • Anar amb compte de no arrossegar taules i cadires a les classes.
  • No cridar ni córrer pels passadissos.
  • Fer menys soroll al menjador.
  • Fer cartells per recordar que no hem de cridar.
  • Fer cas quan mestres o monitors demanen silenci.
  • Parlar amb veu més baixa.
  • Cantar més fluix al menjador quan és un aniversari.
  • Acompanyar les portes per tal que no petin.
  • No pujar tant el volum quan fem servir la pantalla.
  • No fer “sustos”.
  • Incorporar a les classes l’encarregat del silenci.
  • Posar una catifa a les escales amb la paraula SILENCI.
  • Baixar el to de veu quan treballem.
  • Pujar les escales de puntetes.
  • Fer servir el triangle per demanar silenci com al menjador.

 

En el debat hem acordat elaborar els cartells per recordar silenci per als diferents espais de l’escola: passadissos, escales i menjador. També sembla bé fer la catifa amb la paraula silenci, però per tal que duri i no s’embruti es faria de paper enganxada amb Aironfix.

Els fem raonar que tenir un encarregat del silenci pot ser una mica complicat. És una proposta lliure per tal que cada mestre decideixi si la vol incorporar o no. Els expliquem que la Maria de música ens pot donar un recurs “VEUOMETRE” (cartells) que ens pot ajudar. Queda pendent per a la propera trobada d’ecodelegats.

 

Per altra banda, recordar continuar recollint propostes d’aula a les assemblees per tal que a la propera trobada d’ecodelegats se’n pugui parlar.

 

 

Sense més temes a tractar tanquem la sessió a les 13’20 amb el compromís que les següents sessions només seran de mitja hora.

 

Data: dilluns 6 de novembre de 2017

 

SIGNATURA DE COMPROMÍS AGENDA 21

CURS 2017-18

 

Durant aquest nou curs 2017-2018 a l’ escola de primària

“ Llebetx” ens comprometem a:

 

Continuar treballant en totes les accions que des de ja fa temps portem a terme al centre dins el projecte d’Agenda 21 per fer-nos adonar que podem fer coses per cuidar la natura i el medi ambient, com ara la classificació i reutilització d’alguns residus, l’estalvi d’energia i de materials, etcètera.

Entre tots i totes hem de fer un planeta Terra menys contaminat i gaudir d’una vida més saludable.

 

Aquest curs intentarem treballar:

 

  • Què podem fer perquè no hi hagi tanta contaminació acústica a l’escola?
  • Quin tipus de contenidors necessitem a l’escola? A on els hem de posar?
  • Com hauríem de portar l’esmorzar per no generar tants residus?
  • Com podem estalviar aigua a l’escola?
  • Per què es gasta tant paper a l’escola? Què hi podem fer?
  • Què podem fer perquè les plantes de l’escola no se’ns morin?

 

La comissió d’agenda 21 de l’escola Llebetx us desitgem que tingueu un bon ECO CURS!!!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>