DIUMENGE DE VIOLÈNCIA

Avui hem arribat a l’escola molts mestres, nens i nenes amb un silenci absolut i les mirades pagaven. Des del claustre  hem parlat entre nosaltres i amb els alumnes sobre els fets que van passar ahir a molts llocs de Catalunya. Els més petits n’han parlat amb la tutora i els més grans han escrit unes cartes. També hem parlat de democràcia, què vol dir fer un referèndum, quin feina té la policia…

Aquestes són les cartes dels nens i nenes:

Després del diumenge passat dia 1 d’octubre del 2017 la Guàrdia Civil van atacar a moltes persones sense cap mena de motiu. Van quedar ferides 800 persones. Van trancar vidres i portes de escoles amb malls, porres i metralletes que disperaven boles de goma i bales de plàstic.

Aquí a l’Estany va venir molta gent de fora i van venir els Mossos d’Esquadra però no va venir la Guàrdia Civil. A les 6 de la tarda van tancar el col·legi electoral. Nosaltres opinem que no està bè fer mal sense motiu.

Guillem, Marc , Ingrid, Zoe, Marta i Katya

1O

Ahir diumenge 1 d’octubre moltes persones van anar a votar a Catalunya. Algunes persones no van poder votar perquè la Guàrdia Civil no els va deixar i es van emportar les urnes.
La Guàrdia Civil va fer una actuació molt innecessària perquè va fer molt mal a la gent. En total 844 persones van quedar ferides perquè volien votar.
A nosaltres no ens va agradar aquest dia. Esperem que no hi hagi tanta violència.
Sergi, Pablo, Pep, Nil i Pol