Sant Jordi 2024

Ben aviat celebrarem a l’Escola Sant Jordi/na!

Com sabeu, ens agrada que les famílies visqueu les festes de ben a prop!  Per aquest motiu, us fem extensible dues de les propostes a les quals ens agradaria molt que hi participéssiu.

I5 CONTE: Visca les ungles de colors!

El  dimecres 5 de març els infants d’I5 vam rebre la visita a l’aula d’una formadora de l’equip «Sigues tu» (DIPSALUT) per  oferir-nos una proposta pedagògica relacionada amb el conte «Visca les ungles de colors!». Aquest conte explica la història d’en Joan, un nen a qui li agradava pintar-se les ungles.  (Podeu escoltar-lo si cliqueu al damunt del títol.) 

Durant la sessió, d’una durada d’uns 50 minuts, la formadora ha explicat el conte i ha proposat diverses dinàmiques de grup, tot plegat amb la intenció d’ajudar a reflexionar als infants sobre les diferents expressions de gènere i el respecte a la diversitat, també permet treballar les habilitats d’empatia i pensament crític, entre altres aspectes.

Els infants han participat activament del taller i han gaudit molt de les propostes!!! Podeu clicar damunt la fotografia per veure unes imatges de l’activitat.

PREPAREM EL TEATRE DE 5è!!

Els alumnes de 5è estem preparant l’obra de teatre “Llegendes de la Costa Brava” que representarem per la 32ª Mostra de Teatre Infantil de Palamós d’aquest any. Us volem informar que l’obra es realitzarà el proper 30 d’abril a les 20h. Les entrades es posaran a la VENDA el pròxim 18 de març a les 9h del matí en aquest enllaç: https://www.lagorga.cat/espectacle/920

Per tal d’aprofitar al màxim el treball de l’obra, hem estat treballant el text teatral i l’origen del teatre per poder conèixer les principals característiques del teatre i saber d’on partim i què estem treballant. També hem  llegit el guió i hem conegut diferents Llegendes de la Costa Brava (molt focalitzat a les de Palamós). A continuació hem atribuït a cada personatge de l’obra un alumne, per anar-se familiaritzant amb el paper i el rol que duran a terme durant l’espectacle, d’aquesta manera poden anar memoritzant el guió i interpretant el seu personatge.

Una altra activitat que hem dut a terme consistia en diferents propostes per practicar la interpretació i deixar-se anar sobre l’escenari. Aquests exercicis pretenien que els alumnes adquirissin competències per gestionar emocions, parlar amb més seguretat en públic, controlar reaccions i emocions i ser conscients dels elements no-verbals que influeixen a la comunicació. Realment han estat exercicis molt profitosos i que ha permès treure el millor de cada alumne pel que fa a expressió i interpretació.

Pensem que la preparació de la Mostra de Teatre és un bon moment per desenvolupar certes competències, per fomentar la motivació i treballar de manera transversal. Realment els alumnes són els protagonistes i permet fomentar hàbits de conducta que potencien la socialització, tolerància i cooperació entre els companys. També  fa que siguin autoconscients del seu cos, la seva veu i les seves estratègies comunicatives.

També considerem molt apropiada la mostra, ja que permet realitzar una activitat conjunta entre els dos grups de 5è i fa que es relacionin més entre ells i interactuïn.

Considerem que l’obra també és una bona oportunitat per seguir apropant-nos al territori i al patrimoni local de la zona. Ja que enguany vàrem fer l’exposició dels 90 anys de l’escola, fer una obra sobre Llegendes de la Costa Brava fa que coneguem i ens apropem més a la vila de Palamós i tot el seu entorn.

Clica la següent foto per veure la galeria amb algunes activitats.

 

6è NOTÍCIES

A llengua treballem les diferents tipologies de text i una d’elles és la notícia i els alumnes de 6è han redactat les seves  aprofitant el carnaval, una festa que es viu i es gaudeix molt tant dins com fora de l’escola. Ells han imaginat que són periodistes i han redactat una notícia d’aquest carnaval 2024. Aquí trobareu els resultats finals.

A 1r celebrem el 8 de març, dia de la dona

El divendres 8 de març els nens i nenes de 1r vam celebrar el dia de la dona.Vam començar mirant contes i llibres on ens parlessin de dones importants de la història i vam treballar alguns contes clàssics millorats i sense els atributs de gènere.

Els llibres van ser Lluitadores de Cristina Serret i Wuji House, 3 llibres de la col·lecció Els meus petits herois ( Jane Goodall, Florence Nigtingale i Frida Kahlo) i la Princesa Kevin de Michael Escoffier i Roland Garrigue.

Després vam dibuixar una dona important per cadascú dels alumnes  i vam exposar els treballs al passadís de la comunitat de mitjans.

Aquí podeu veure una mostra dels treballs ( en breu)

LES PROPOSTES A I3

De dimarts a divendres, després de l’hora del pati, els nens i nenes d’I3 fan propostes dins les aules. Aquestes propostes es troben a totes dues classes i els/les alumnes d’ambdós grups es reparteixen entre els diferents espais.

Cada grup de propostes dura dues setmanes, i el primer dimarts es dedica temps a presentar-les i explicar-les perquè tothom sàpiga com funcionen. Algunes estan dirigides per una mestra i altres son més autònomes i lliures. Llavors, cada alumne pot triar on vol anar, tenint en compte que al final de la roda tothom haurà d’haver passat per totes les propostes. 

D’aquesta manera, s’enriqueixen en molts sentits. Treballen en grup reduït amb nens i nenes diferents cada vegada, satisfan curiositats a través d’activitats i materials diversos i fan un esforç tant mental com psicomotriu per tal d’avançar i aconseguir els objectius de cada proposta.

Quins tipus de proposta hi ha?

  • Matemàtiques (lògica, geometria, mesura, càlcul, estadística, etc.).
  • Art (plastilina, pintura, modelatge, etc.).
  • Joc simbòlic (tren, cuineta, titelles, etc.).
  • Construccions (taula de llum, peces de fusta, etc.).
  • Lectoescriptura (consciència fonològica, traç, etc.).

Quan les propostes son dirigides per una de les mestres, es dedica sempre uns minuts al final a formular-nos i respondre les següents preguntes per tal d’iniciar-nos en l’autoavaluació: :

  • Què hem fet?
  • Com ho hem fet?
  • Per què ho hem fet?
  • Hem après alguna cosa?

En aquests casos, el rol de les mestres és de persona acompanyant, que proposa reptes i que, sense donar solucions, motiva els infants a plantejar-se les preguntes correctes.

Els nens i nenes solen gaudir molt en aquestes estones. La pràctica i l’experimentació que proporcionen aquestes activitats compartides els fa pensar, actuar i crear de manera que van aconseguint petites victòries que els ajuden a ser més curiosos i a augmentar les seves ganes d’aprendre i conèixer més el que els envolta.

Equip de mestres d’I3

Cliqueu la foto per veure’n més!

6è VIATGEM EN EL TEMPS!! L’ENIGMA DEL TREN PETIT.

Els alumnes de 6è han conegut el Palamós del passat participant en una activitat anomenada L’enigma del Tren Petit de l’Arxiu Municipal del municipi. 

Amb el vídeo introductori han viatjat en el temps, han vist com era el Palamós de fa 100 anys i s’han endinsat en la seva història. L’activitat consistia en un joc de pistes, 5 reptes que hem anat resolent treballant en equip, consultant tot el material proporcionat per l’arxiu tan textual, cartogràfica, fotogràfica, oral com audiovisual. Superant els reptes hem aconseguit trobar els números per obrir el cadenat d’una maleta antiga i  obtenir, així, el premi final. L’activitat ens ha agradat molt. Aquí podreu veure les fotografies. 

 

Portes obertes 2024-25

 

Ben aviat comença el període d’inscripcions, per aquest motiu  La Vila vol obrir les portes de l’escola. El dissabte 2 de març tindreu l’oportunitat d’entrar i conèixer l’essència de la Vila. Hi haurà dos torns, un a les 10h i l’altre a les 11h. També podeu venir el dimarts 5 de març a les 15h on veureu l’escola en ple funcionament. No cal inscripció prèvia.

Us hi esperem!

 

Els cursos de 5è vivim la música!

A les hores de música gaudim i vivim la música tant com podem! El nostre objectiu és aprendre nous sabers musicals, però sense deixar de passar-ho bé! Això ho anem aconseguint creant dinàmiques diferents i maneres de treballar lúdiques però al mateix temps amb uns objectius clars. Des del treball de la percussió corporal, fins l’aprenentatge del llenguatge musical, passant per la dansa i els instruments… Intentem anar creant nous projectes que ens motivin i ens facin gaudir d’allò més!

Si cliqueu a l’enllaç trobareu una petita mostra d’activitats que anem fent. Ja us avancem que en vindran moltes més!

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1-s38xZzUETfGYF0qwlr1sJ5ZQyMWYW0f

SI MA MA KA! Cançó-dansa a 1r.

Durant el mes de febrer els cursos de 1r han après a cantar i ballar la cançó: Si ma ma ka! És una cançó africana que ens ha permès treballar melodia, dansa i ritme alhora. Primer vam aprendre la lletra que mica en mica vam acompanyar amb moviments. Quan la lletra de la cançó i els moviments ja estaven ben adquirits, vam aprendre els passos de la dansa.

Només ens quedava fer un petit acompanyament amb instruments de percussió, amb els quals fèiem incís en la pulsació de la cançó.

Cantant i ballant hem gaudit com mai.

Si cliqueu a l’enllaç en veureu el resultat. 

SI MA MA KA

Stream SI MA MA KAA (Melodía Y Acompañamiento) by Grettel | Listen online for free on SoundCloud

 

 

Continuem gaudint amb la música a la comunitat de petits

Les tardes a la comunitat de petits, estan plenes de música!!

Els dilluns els i les alumnes d’I3 continuem aprenent tot gaudint amb la música. Instruments, cançons, dansa i moviment, formen part de les nostres sessions musicals. Mica en mica anem adquirint coneixements i els anem relacionant entre ells.

Les tardes de dimarts, dimecres i dijous, són els alumnes d’I4 i I5 que participen en petits grups a les sessions de música. La caixa de la “sorpresa musical” sempre ens porta coses noves: instruments, cançons, disfresses… que sempre estan relacionades amb el treball que realitzarem durant la sesisó. Aquest mes de febrer hem conegut i tocat tambors africans, panderos, bongos i tambors.

Si cliqueu a l’enllaç veureu imatges i alguns video de les nostres estonetes musicals.

Música comunitat petits mes de febrer

 

Segon pagament de les colònies. 4t i 5è

El 3 i 4 de juny de 2024 els nens i les nenes de 4t i 5è van de colònies a La Talaia de Cassà de la Selva. El preu és de 95 €. Això inclou autocar, estada i tallers, i també la comissió de La Caixa. El mes de novembre es va fer un primer pagament de bestreta de 50€.

Ara s’ha de fer el segon pagament de 45 € mitjançant el codi de barres. Cal indicar els noms i cognoms i curs de l’alumne.

Període de pagament: del dijous 29 de febrer al dimarts 12 de març inclòs. Cal retornar el comprovant d’ingrés a la/el tutora/r no més tard del dimarts 12 de març.

 

Atenció important: En el cas que una família decideixi que el seu fill/a no vagi de colònies no es retorna la bestreta del primer pagament.

Us podeu descarregar els codis de barres aquí: Comunitat de grans

Segon pagament de les colònies. Comunitat de mitjans

El 17 i 18 d’abril de 2024 la comunitat de mitjans va de colònies al Pou del glaç de la Bisbal d’Empordà. El preu és de 102 €. Això inclou autocar, estada i tallers, i també la comissió de La Caixa. El mes de novembre es va fer un primer pagament de bestreta de 50€.

Ara s’ha de fer el segon pagament de 52 € mitjançant el codi de barres. Cal indicar els noms i cognoms i curs de l’alumne.

Període de pagament: del dijous 29 de febrer al dimarts 12 de març inclòs. Cal retornar el comprovant d’ingrés a la/el tutora/r no més tard del dimarts 12 de març.

 

Atenció important: En el cas que una família decideixi que el seu fill/a no vagi de colònies no es retorna la bestreta del primer pagament. 

Us podeu descarregar els codis de barres aquí: Comunitat de mitjans 

Segon pagament de les colònies. Comunitat de petits

 

El 9 i 10 d’abril de 2024 la comunitat de petits va de colònies a L’ocell de Corçà. El preu és de 103 €. Això inclou autocar, estada i tallers, i també la comissió de La Caixa. El mes de novembre es va fer un primer pagament de bestreta de 50€.

Ara s’ha de fer el segon pagament de 53 € mitjançant el codi de barres. Cal indicar els noms i cognoms i curs de l’alumne.

Període de pagament: del dijous 29 de febrer al dimarts 12 de març inclòs. Cal retornar el comprovant d’ingrés a la/el tutora/r no més tard del dimarts 12 de març.

 

Atenció important: En el cas que una família decideixi que el seu fill/a no vagi de colònies no es retorna la bestreta del primer pagament. 

Us podeu descarregar els codis de barres aquí: Comunitat de petits

A 6è comencem Vela escolar

A partir del proper 1 i 6 de març es començarà l’activitat de vela escolar pels alumnes de 6è, com cada any. L’activitat es portarà a terme els dimecres  al matí pels alumnes de 6èA i els divendres al matí pels alumnes de 6èB, de 10:30h a 12h.

El curs consta d’onze sessions per cadascun dels grups.

A l’hora d’acabar l’activitat (12h) podran marxar sols cap a casa o els podeu recollir davant de la barrera del Club Nàutic.

L’alumnat que fa ús del menjador retornarà a l’escola acompanyat pel mestre responsable.

 

 

Coneixeu ARASAAC ?

Avui parlem de sistemes augmentatius i alternatius de comunicació (SAAC)

Els SAAC són sistemes diferents del llenguatge oral que permeten a una persona comunicar-se. L’objectiu principal és augmentar i/o compensar les dificultats de comunicació i llenguatge.

L’ARASAAC és un sistema augmentatiu i Alternatiu de Comunicació (SAAC) basat en l’ús de pictogrames que faciliten la comunicació a les persones que tenen dificultats en aquest àmbit per diferents factors (diversitat funcional, desconeixement de l’idioma, traumatismes i degeneració cognitiva). Aquest catàleg de pictogrames, adaptats a diferents nivells d’adquisició del llenguatge, és propietat del Govern d’Aragó. Hi podem trobar: materials adaptats, banc d’imatges, recursos en línia, eines digitals, App… Ens ajudaran a complementar el llenguatge parlat, reforçar visualment la informació, permetre anticipar, seqüenciar, regular conductes, afavorir la vocalització, ampliació de lèxic, estructures gramaticals i iniciar-se en la lectoescriptura.

En aquest portal es poden descarregar pictogrames de manera gratuïta. 

Aquí us deixem l’enllaç: ARASAAC

Carnaval 2024!

La setmana del 5 al 8 de febrer vam viure el Carnaval a l’Escola. Una setmana de disbauxa i festa! Cada dia vam venir amb una consigna diferent: amb pijama, d’esport, pentinat divertit… la veritat, és que els infants de la Vila feien molt de goig.

El dijous, a la festa, tant petits com grans vam menjar coca plegats i vam poder ballar coreografies que havien preparat els i les alumnes de sisè i cinquè. Per acabar, vam continuar ballant amb la carrossa que ens va venir a visitar a l’Escola!

Va ser una setmana diferent i divertida.

En el següent enllaç podeu veure’n fotografies.

4t VISITEM EL MUSEU DE LA PESCA

Aquest dijous 15 de febrer els alumnes de 4t hem anat a visitar el museu de la pesca de Palamós. Ha estat una sortida molt enriquidora en la qual hem conegut diferents tipus de pesca que s’utilitzen al nostre litoral i també alguns dels peixos, crustacis, mol·luscs  i cefalòpodes més habituals.

Visitar el museu de la pesca de Palamós acompanyats d’en Raül i la Carla és sempre un plaer.

Cliqueu a la imatge per veure les fotos de la sortida.

EL CARNET DE PROPOSTES A I4

EL CARNET DE PROPOSTES A I4

A la comunitat de petits organitzem les aules de manera que afavoreixi el desenvolupament integral dels infants i respondre així a les seves necessitats fisiològiques, de moviment, d’autonomia, de socialització, de descoberta, d’exploració,…És per tot això que apostem per una organització de treball en propostes d’aula, riques en quantitat i varietat d’estímuls.

Les propostes permeten la llibertat dels infants, ja que escullen l’activitat que volen portar a terme segons les seves necessitats i interessos. Això fa que siguin més capaços, autònoms i responsables.

Concretament a I4, tenim les aules organitzades en 6 espais d’aprenentatge: Llenguatge matemàtic, Lectoescriptura, Llenguatge artístic,  Experimentació, Construccions i Taula de llum.         

 

Aquest curs hem iniciat el carnet de propostes que ens ajuda a observar/recordar què hem fet i, també, a organitzar-nos. Ens va bé per situar en el temps allò que hem realitzat i allò que encara ens queda per fer. És una eina molt senzilla i visual, ja que té imatges que ens ajuden a ubicar-nos relacionant cada foto amb un/a espai/proposta. Tres cops per setmana els infants en el moment d’escollir la proposta que volen realitzar enganxen un gomet a sobre de la imatge corresponent.

Aquest carnet és mensual i a final de mes ens autoavaluem. Cada nen/a  observarà i valorà si ha passat per totes les propostes, si sempre ha escollit  la mateixa,  si acostuma a  deixar aquelles que li requereixen més esforç… L’objectiu principal és que l’infant, per una banda, es vagi adonant de quines són les propostes o les activitats que més li agraden i que hi va més sovint, i per altra banda, quines són les que no li agraden tant. D’aquesta manera serà més conscient i tindrà la possibilitat d’autoregular-se.

HÀBITS I RUTINES A I3 – LES NOSTRES CANÇONS

Benvolgudes famílies,

de ben segur que us trobeu que els vostres fills/es us canten cançons que vosaltres no coneixeu. Són cançons que ens acompanyem en els moments de rutines, quan volem parlar del so-silenci, quan parlem de diades especials (Carnaval, Nadal, etc.) o de fenòmens naturals i estacions de l’any (la tardor, l’hivern, la primavera i l’estiu). 

Doncs bé, hem pensat fer-ne un recull i compartir-lo amb tots vosaltres!

Bon dia – Dàmaris Gelabert  

Bon dia – Atrapasomnis

Els dies de la setmana -Dàmaris Gelabert

Les vocals – Dàmaris Gelabert

L’alfabet fonètic en català

El silenci – Dàmaris Gelabert

Els massatges – Dàmaris Gelabert

Bon profit

Fort i fluix

Ara arriba Carnestoltes

 

MEETING SOMEONE

Amb els alumnes de quart de primària i dins de l’àrea d’English, hem explorat les presentacions personals i preguntes essencials per conèixer a algú, com “What’s your name?”, “How old are you?” , “Where are you from?” entre d’altres. Aquestes són eines valuoses per iniciar amistats i fomentar converses. Si us interessa veure els vídeos dels seus diàlegs, podeu fer clic a l’enllaç següent:

VIDEOS MEETING SOMEONE (4th grade)