20 de novembre. Dia mundial de la Infància

El Dia Universal del Nen o de la Infància, és un dia consagrat a la fraternitat i a la comprensió entre els nens del món. Aquest està destinat a fomentar el benestar i els drets dels nens del món. L’any 1954, l’Assemblea General de les Nacions Unides va recomanar que es constituís a tots els països un Dia Universal del Nen i també va suggerir als governs estatals que celebressin aquest dia, en la data que cadascun d’aquests decidís més convenient. L’ONU celebra aquest dia el 20 de novembre, en commemoració a l’aprovació de la Declaració dels Drets del Nen l’any 1959 i de la Convenció sobre els Drets de l’Infant el 1989.

La celebració universal d’aquest dia està motivada pel desig social de donar un impuls positiu al reconeixement dels drets a la salut, a l’educació, a la protecció i a la millora de qualitat de vida de col·lectius generalment desfavorits. Tot això, independentment del lloc del món on hagin nascut. L’objectiu d’aquest dia, per tant, és recordar a la ciutadania que els nens són el col·lectiu més vulnerable i que pateix més les crisis i els problemes del món.

22 recursos per treballar els drets dels infants

Youtube: Els drets dels infants, aprendre los 10 derechos de los niños

P5 d’excursió a La Fosca i a la Pineda d’enGori

Benvolgudes famílies de P5,

El proper divendres 17 de novembre, matí i  tarda anirem d’excursió a La Fosca i a la Pineda d’en Gori per conèixer diferents paratges i llegendes del nostre poble. Cal portar el xandall de l’escola i una motxilla petita amb: l’esmorzar, el dinar, aigua i una muda de recanvi (dins una bosseta de plàstic). Els alumnes amb beca de menjador disposaran d’una bossa de picnic i no hauran de portar el dinar de casa.

*En cas de pluja, l’excursió quedarà suspesa i mirarem de fer-la una altre dia.

Colònies de 1r, 2n i 3r al Pou del Glaç

Els dies 12 i 13 d’abril del 2018 els alumnes de la comunitat de mitjans ( 1r, 2n i 3r) de l’ Escola La Vila anirem de colònies al Pou del Glaç de La Bisbal d’Empordà. Dormirem una sola nit.

El preu final aproximat serà d’uns 98 ( autocar, estada i tallers), depenent sempre del nombre final d’alumnes.

A finals de novembre haurem de fer una bestreta per fer la reserva de la casa de colònies. Per tal de poder confirmar la reserva a la casa de colònies cal fer un pagament de 50€ mitjançant el codi de barres de la circular. Feu el pagament, ompliu l’autorització i retorneu-la a l’escola abans de divendres 24 de novembre del 2017.

Us podeu descarregar la circular aquí.

Informació de la casa de colònies. On és la casa de colònies del Pou del Glaç de la Bisbal d’Empordà

24a edició del Cros Atlètic Vila de Palamós “l’Esport, un gest per la pau”- 2r Cros Escolar Adel Mechaal

El dijous 9 de novembre de 2017 l’Ajuntament de Palamós a través del Departament d’Esports va organitzar amb la col·laboració dels centres escolars de la vila la 24a edició del Cros Atlètic Vila de Palamós “l’Esport, un gest per la pau”-  2r Cros Escolar Adel… Llegeix més»

Comissió TAC famílies i escola

Comissió TAC mixta famílies i escola

A partir d’una proposta feta al Consell escolar es va acordar crear una comissió conjunta de mares, pares i mestres per unir esforços pel treball de les noves tecnologies al centre. La comissió TAC de famílies i mestres tindrà com objectiu el manteniment dels ordinadors, càmeres, xarxes socials, etc. de l’escola.

Els darrers anys ha augmentat molt la dotació tecnològica de l’escola. El Departament d’Ensenyament ha retallat els recursos que destina al manteniment del material informàtic. Us proposem que us uniu com a voluntaris/àries per ajudar-nos a posar al dia la web de l’escola, revisar ordinadors, actualitzar portàtils, el facebook i el twitter, etc.

Si teniu ganes de donar-nos un cop de mà i teniu alguns coneixements d’informàtica sereu benvinguts/des. Farem un grup de treball de noves tecnologies.
No cal ser experts per ajudar !
Gràcies

Novembre de 2017
Escola La Vila

Descarrega’t el document aquí

SORTIDA A LA FOSCA

El passat divendres 27 d’octubre, els alumnes de la comunitat de mitjans (1r,2n i 3r) vam poder gaudir d’un magnífic dia a la Pineda d’en Gori i a la Fosca on vam fer diferents jocs. Aquí podeu veure unes quantes imatges d’aquest dia.