A més a més de treballar amb llibres, la sisena hora diària que tenim la dediquem a treballar fent tallers a tots els nivells:
- Els tallers es fan a les 4 aules de tutoria d’un cicle, l’aula de ciències i l’aula de música.
- Les sessions dels 6 tallers són: 3 sessions d’una hora i mitja i cada taller dura una setmana.
- Barregem els alumnes d’un mateix cicle.
- Aquests grups són estables tot l’any per tal de potenciar el treball cooperatiu i els rols i funcions de cada nen.
- Els tallers de les diferents àrees complementen el currículum del que s’està donant a les classes.
- Es dóna continuïtat als tallers començats a Educació Infantil.
- Són una oportunitat d’interactuar en una situació dinàmica amb altres alumnes que no siguin de la seva classe.
- Hi ha un alt grau de relació i sociabilitat dels infants i d’aprendre entre iguals a tot el cicle.
- Fomenten la col·laboració, l’intercanvi i l’aprenentatge mutu.
- Es potencia el treball cooperatiu, que ja es ve treballant des de fa molts anys a l’aula de ciències.
- Les activitats són obertes per atendre a la diversitat i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
- Cada nen dóna el màxim de les seves capacitats.
- És un espai d’intercanvi de coneixements i competències de cada alumne.
- Els grups estan barrejats de manera equilibrada, a cada grup hi ha dos nens de primer any de cicle (un de cada classe) i dos nens del segon any del cicle (un de cada classe). Per tant estem cohesionant clarament el cicle al qual pertanyen.
- Potenciem que l’alumne sigui el protagonisa del procés: manipulació, experimentació, expressió, joc, iniciativa de l’alumne.
- Cada taller està situat a cada classe de manera estable.
- Respon a un Cuirrículum Integrat.
- Es plantegen situacions significatives i es posen els materials a l’abast per resoldre-les.
- Tenen en compte les intel·ligències múltiples: (naturalista, espaial, tecnològic, lingüístic, lògic-matemàtic, corporal).
- Treballem per grups de manera que cada nen tingui un paper important. Grups cooperatius.