Els Tallers

A més a més de treballar amb llibres, la sisena hora diària que tenim la dediquem a treballar fent tallers a tots els nivells:

• Els tallers es fan a les 4 aules de tutoria d’un cicle, l’aula de ciències i l’aula de música.
  • Les sessions dels 6 tallers són: 3 sessions  d’una hora i mitja i cada taller dura una setmana.
  • Barregem els alumnes d’un mateix cicle.
  • Aquests grups són estables tot l’any per tal de potenciar el treball cooperatiu i els rols i funcions de cada nen.
  • Els tallers de les diferents àrees complementen el currículum del que s’està donant a les classes.
  • Es dóna continuïtat als tallers començats a Educació Infantil.
  • Són una oportunitat d’interactuar en una situació dinàmica amb altres alumnes que no siguin de la seva classe.
  • Hi ha un alt grau de relació i sociabilitat dels infants i d’aprendre entre iguals a tot el cicle.
  • Fomenten la col·laboració, l’intercanvi i l’aprenentatge mutu.
  • Es potencia el treball cooperatiu, que ja es ve treballant des de fa molts anys a l’aula de ciències.
  • Les activitats són obertes per atendre a la diversitat i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
  • Cada nen dóna el màxim de les seves capacitats.
  • És un espai d’intercanvi de coneixements i competències de cada alumne.
  • Els grups estan barrejats de manera equilibrada, a cada grup hi ha dos nens de primer any de cicle (un de cada classe) i dos nens del segon any del cicle (un de cada classe). Per tant estem cohesionant clarament el cicle al qual pertanyen.
  • Potenciem que l’alumne sigui el protagonisa del procés: manipulació, experimentació, expressió, joc, iniciativa de l’alumne.
  • Cada taller està situat a cada classe de manera estable.
  • Respon a un Cuirrículum Integrat.
  • Es plantegen situacions significatives i es posen els materials a l’abast  per resoldre-les.
  • Tenen en compte les intel·ligències múltiples: (naturalista, espaial, tecnològic, lingüístic, lògic-matemàtic, corporal).
  • Treballem per grups de manera que cada nen tingui un paper important. Grups cooperatius.