Acte de presentació del nostre llibre

Avui, els alumnes de 6è hem participat en la presentació del llibre “Homes i Dones de Castelldefels amb història” al Teatre Plaza de Castelldefels. Aquest llibre ha estat creat pels alumnes de cicle superior de diferents escoles del poble amb l’objectiu de donar a conèixer alguns dels personatges més importants i influents de la nostra vila. Aquesta iniciativa va ser creada pel Centre de Recursos de Castelldefels amb la col·laboració de tots els i les mestres encarregades de les biblioteques tan del poble com de les escoles, en el nostre cas la Beatriz Martínez. Realment, ha estat una feina molt interessant en la què hem après a com es crea un llibre, a escriure una mica millor i també a conèixer la història del nostre poble.

A la presentació del llibre hi han assistit representants de l’Ajuntament; del Departament d’Ensenyament; els gegants (els Barons de l’Eramprunyà) acompanyats dels grallers, un d’ells era en Paco López, el protagonista del nostre capítol, i també tots els alumnes escriptors de les escoles participants.

Durant  l’acte els protagonistes del llibre han pres vida de la mà de diferents alumnes que els han interpretat (el nostre actor ha estat en Nawfal Bouadou) i, per últim, després dels parlaments de les autoritats, hem cantat tots junts la sardana anomenada “Castelldefels”. S’ha cantat aquesta sardana a iniciativa de la nostra escola que la va recuperar, amb l’ajuda de la mestra de música Esther Escofet, la qual ha fet de directora musical al teatre.

Realment, ha estat una experiència fabulosa i, a més a més, ens enduem un bonic record que ens acompanyarà tota la vida; el propi llibre.