Què ens defineix?

En la nostra escola, hi ha moltes variants que ens defineixen com a escola:

Som una Comunitat d’Aprenentatge: un projecte innovador del Departament d’Educació que es basa en treballar per tal de garantir l’èxit educatiu per a tot l’alumnat i un ambient de bona convivència on la participació de les famílies és un punt molt important.

Som una escola exigent en quant a la convivència: es treballa per una bona convivència amb la idea que amb un bon ambient d’aula, es treballa millor i si es treballa millor els resultats són sempre positius.

Som una escola oberta al món: Formem part de la xarxa de centres GEP i això vol dir que realitzem part d’una àrea no lingüística en llengua anglesa a partir de 3r de primària (science). També iniciem l’aprenentatge d’una segona llengua estrangera, el francès a sisè de primària.

Som escola Verda: tenim un compromís ferm amb el medi ambient, apostem pel respecte a la natura i la cura de l’entorn per aconseguir un món més sostenible. Treballem diferents projectes com l’hort, la bassa, el reciclatge de diferents tipus de residus etc. El Premi Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya (2018) a la millor trajectòria com a escola verda avala tota la feina que es fa en el dia a dia a l’escola.

Som una escola Inclusiva: atenem, orientem i afavorim l’aprenentatge de la diversitat de l’alumnat de la nostra escola adaptant la intervenció educativa en funció del seu nivell maduratiu, del seu estil d’aprenentatge tot valorant els seus interessos i motivació.

Som una escola catalana i activa: apostem per les sortides pedagògiques en tots els nivells d’Educació Infantil i també d’Educació Primària. Realitzem també colònies escolars amb l’objectiu d’aprendre a conviure, cooperar i respectar. Són moments de convivència entre els infants i els mestres fora de l’escola i que faciliten el contacte directe amb la natura.

Som una escola formadora de futurs mestres: Fa més de 16 anys que acollim mestres estudiants de magisteri de les diferents Universitats: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, UNIR, Universitat Oberta de Catalunya…

Acollir als estudiants de Grau d’Educació a l’aula suposa pels tutors escolars un rol diferent dels que li són propis com a tutor o tutora de l’etapa educativa en la que treballa. El situa com a expert, transmissor del saber i del saber fer, en una posició d’ajuda i a mediador en l’adquisició de les competències docents, de revisió crítica de la pràctica i de l’avaluació del progrés formatiu.