.

Una escola oberta al món amb una mirada atenta

Una escola que té en compte el benestar emocional i personal de cada una de les persones que formen part de la comunitat educativa. Amb una mirada inclusiva i coeducativa, amb un projecte propi que s’ha anat creant amb la complicitat, la dedicació i la reflexió de totes les persones que han format i formen part de l’escola.

Mirada d’infant

Des de l’escola Ildefons Cerdà ajudem a construir els fonaments perquè l’infant esdevingui autònom, desenvolupi coneixement personal i consciència social i ecològica. Una persona compromesa que tingui curiositat per conèixer-se a si mateix i l’entorn que l’envolta i adopti una actitud crítica, creativa, respectuosa i responsable davant el seu present i futur.

Benestar

Som una escola que parteix de la mirada atenta cap als infants, creant un entorn coherent que respecta els processos de vida i l’etapa evolutiva. Fomenta l’autonomia, autoregulació i autoestima dels infants. Entén els límits de l’amor i del respecte, com a base de la seguretat emocional i la bona convivència.

Inclusió

Participativa i comunitària, una escola de totes i per a totes, on totes les persones que formen la comunitat educativa participen i s’impliquen, tothom hi té un lloc, i hi ha un lloc per a tothom. Valora i accepta la diversitat com un fet natural que aporta riquesa.

Arrelada a l’entorn

Viu l’entorn com a propi, un espai més per cuidar i ric en aprenentatges per descobrir i aprofitar. Cerca la qualitat dels espais, ambients i materials.

Emprenedora

Amb un espai equilibrat per la pedagogia de les emocions i aprenentatges basats en la quotidianitat. Acompanya els infants a ser crítics, respectuosos de si mateixos i conscients del seu aprenentatge. Que parteix de metodologies actives globals i significatives i té en compte els interessos i les necessitats dels infants.