Projectes del centre

Projectes relacionats amb l’entorn

CURS PROJECTE
 EI El nom de la classe.Aquest curs els grups d’Infantil tenen noms de contes.
 1r Treball per projectes a l’àrea de Medi
 2n Treball per projectes a l’àrea de Medi. Projecte interdisciplinari: El Mercat
 3r
 4t Projecte de ràdio escolar: Ignasi Ràdio i Projecte interdisciplinari: Els gegants
 5è Projecte de ràdio escolar: Ignasi Ràdio i Projecte d’Emprenedoria
 6è Projecte de ràdio escolar: Ignasi Ràdio, Projecte d’Emprenedoria i Projecte de la Marató de Donació de sang.

Projecte de ràdio escolar: IGNASI RÀDIO

ignasi radio logo

El nostre centre disposa d’equip de ràdio. Els alumnes des de 4t fins a 6è participen en el projecte de Ràdio Escolar, on es fan les següents actuacions:

– Conèixer emissores de ràdio i programes.
– Conèixer el funcionament dels aparells que formen l’equip de ràdio de l’escola i les normes bàsiques a l’hora de fer locució.
– Presentar-se, parlar d’un mateix (4t, 5è i 6è) i explicar vivències (5è i 6è) per fer les primeres gravacions a l’inici de curs.
– Conèixer i elaborar diferents formats radiofònics.
– Crear falques de publicitat (4t) i promoció (difusió de projectes de 5è i 6è).
– Emetre un programa, en directe, des dels estudis de Ràdio Tordera.
– Visitar les instal·lacions de Ràdio Tordera, aprofitant el dia d’emissió del programa (4t).
– Participar al Concurs de podcast-Contes del món (6è).
– Elaborar i gravar l’INFOignasi, l’informatiu radiofònic amb les notícies de l’escola (6è).
– Promocionar l’escolta en directe, per part de tots els grups de l’escola a les aules, dels programes que els companys i companyes emeten a Ràdio Tordera.

Diada de la Poesia

Tots els alumnes de l’escola preparen i reciten un poema a la Sala d’Actes i elaboren conjuntament un suport gràfic del poema.

Lectures des de 1r fins a 6è

Tots es alumnes de Primària llegeixen un mínim de tres llibres durant el curs:

En català En castellà En català o castellà
1r L’Osvald, l’elefant musical Nariz de serpiente Els alumnes en trien un de forma lliure de la biblioteca de l’escola.
2n El foc de la nit El cartero se convirtió en carta
3r Això no mola, escarola Fábulas de Esopo
4t El zoo d’en Pitus Érase una vez don Quijote
El genial oncle Anastasi Cuentos para jugar
Un petó de mandarina Las Brujas

Treball d’artistes a l’àrea de plàstica (en llengua anglesa)

CURS ARTISTA RECURS I/O TÈCNICA PLÀSTICA
P3 Miró Plastilina
P4 Kandinsky Pasta de sal
P5 Mondrian Fang
1r Joan Miró (relacionat amb la sortida a la Fund.Palau) Diferents tècniques de pintura
2n Vincent Van Gogh (relacionat amb  la sortida a la Fund.Palau) Diferents tècniques de pintura
3r Paul Klee Pintura mixta i estampat
4t Antoni Gaudí Formes i models.
Dalí Diverses tècniques
Picasso Diverses tècniques