Consell escolar

Sara Castilla
Brahim Achalhe
Mireia Rincón

Representant AFA (Associació de Famílies d’Alumnes)
Maria Martínez

Representant PAE (personal d’atenció educativa)
Jorge Cueva

Representant PAS (personal d’administració i serveis)
Esther Llavina

Representant Ajuntament de Tordera
Pere Garcia

Què és el consell escolar?

El consell escolar és l’òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa en el govern dels centres.

Qui forma el consell escolar?

El formen els representants de tota la comunitat educativa: direcció (3), mestres (6), famílies (6), personal d’atenció educativa (1), personal d’administració i serveis (1) i representant de l’Ajuntament (1).

Quina és la funció del consell escolar?

La funció principal del consell escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, la resolució dels conflictes…

Cada quant es convoquen eleccions?

Els representants del consell escolar són escollits per un període de quatre anys, però cada dos anys es convoquen eleccions per renovar la meitat dels seus membres. Les eleccions per a la renovació del consell escolar les convoca el director del centre.

Com hi podeu participar?

En les eleccions, les famílies hi podeu participar de dues maneres diferents:

• Presentant-vos com a candidats o candidates per representar les famílies al consell escolar.
  • Participant el dia de les eleccions votant les candidatures que considereu més representatives.

Per què és important que les famílies participeu en el consell escolar?

L’equip de professionals dels centres i les famílies compartim un objectiu: l’èxit social i personal dels fills i de les filles. Les decisions que es prenen al consell escolar són clau per al funcionament i la millora del centre i, per tant, també per a l’èxit educatiu de tot l’alumnat. És per aquest motiu que la participació i implicació dels pares i mares en les eleccions al consell escolar és tan important.

Quan les famílies participeu en les eleccions, doneu suport al vostre candidat o candidata i hi delegueu la vostra veu i vot. Així feu arribar les vostres opinions i aportacions. Per tant, és important que participeu en les eleccions al consell escolar pels motius següents:

• Sou els responsables de la formació dels vostres fills i filles i és important tenir una bona representació al consell escolar que us informi i faci arribar la vostra veu.
  • Les famílies i els equips de docents compartim un mateix objectiu: l’èxit acadèmic, social i personal dels fills i filles. Per això hem de ser capaços de treballar de manera conjunta i decidir a què ens comprometem per aconseguir-ho.
  • Les famílies teniu el dret de participar de manera democràtica en l’organització del centre. Aquesta és una manera de valorar l’escola i també contribuïu que el vostre fill o filla la valori.
  • L’èxit educatiu del vostre fill o filla també depèn del funcionament i el clima de centre. Implicar-vos en el seguiment i l’avaluació d’aquest funcionament és implicar-vos en el seu desenvolupament i creixement personal.
  • És la manera de fer arribar la vostra veu en temes que us poden preocupar.
  • És important tenir una escola oberta a l’entorn, que col·labori amb els altres centres i les diferents entitats i que entre tothom es pugui fer del municipi un entorn més educatiu i cohesionat. El consell escolar decideix quines han de ser aquestes relacions.

Què vol dir ser representant de les famílies al consell escolar?

Les famílies representants al consell opinen, aproven, avaluen i elaboren propostes per a la millora del funcionament del centre educatiu.

La participació en el consell escolar vol dir, també, fer una tasca de representació. Això significa que, com a membres del consell, la participació no és a títol individual sinó en representació de totes les famílies, donant veu a les seves peticions, preocupacions i iniciatives.

Per representar de manera eficaç totes les famílies del centre, s’han de recollir les seves propostes i opinions i portar-les al consell escolar. D’altra banda, també cal que els representats informin de tots els assumptes que es tracten en el consell escolar.

Certificats dels acords que s’han pres en el Consell Escolar

Acords Consell Escolar 30/01/2024