Cicle Mitjà

3r

Les feines que  poden fer a casa són: 

LENGUA CATALANA

Taller 6 :  Comprensió lectora. Animals camuflats. Treballem els horaris i els preus del Cremallera de Núria. 

Taller 17 : Comprensió lectora. Kopi-ell. Text d’humor. 

Lectura diària en veu alta. 

Petit diari de les activitats que van fent a casa.

Estudiar el diàleg de l’obra de teatre de Sant Jordi

MATEMÀTIQUES

Taller 17 : Sistema monetari. L’euro. Comprar, vendre i tornar canvi. 

Taller 18: Figures simètriques. Eix de simetria.

Taller 19: Paisatges simètrics. Cossos simètrics. 

Repassar les taules de l’1 al 7. 

LLENGUA CASTELLANA 

Taller 11: Una carta. Texto discontinuo. El calendario.

Taller 19: Unas instrucciones. Texto discontinuo. Carta de helados.

Taller 26: Comprensió lectora. Narrativa Castellana actual. Miguel Ángel Mendo. 

Redacción sobre qué sienten estos días de estar en casa a causa del coronavirus. 

CONEIXEMENT DEL MEDI 

Com que hem començat el tema de les plantes, poden fer l’estudi d’una planta (la que vulguin, amb flor o sense) i segueixin el següent model:

  1. NOM PLANTA EN CATALÀ:
  2. NOM PLANTA EN CASTELLÀ:
  3. COM SÓN LES ARRELS
  4. COM ÉS LA TIJA
  5. COM SÓN LES FULLES
  6. COM SÓN LES FLORS
  7. SI DÓNA FRUIT
  8. SI NECESSITA GAIRE SOL O AIGUA
  9. SI ÉS DE CREIXEMENT RÀPID O LENT

 

I que la dibuixin o bé busquin i enganxin imatges. 

LLENGUA ANGLESA

Acabar les pàgines 28, 64 i 71 de l’Activity Book

Fer pàgines 8 i 9 del booklet

 -també a la web de l’edu365 trobareu jocs interactius   http://www.edu365.cat/primaria/

 4t

Tots els nens i nenes tenen els llibres i unes fotocòpies del que poden fer aquest dies.

REFORÇAR:

-Resolució de problemes amb les operacions treballades (Sumes     restes,multiplicacions i divisions). Pot ser tant escrit com oral.

-Fer divisions de dues xifres i la prova.

-Lectura en veu alta del llibre que teniu de l’escola . Els pares poden fer una pregunta del que han llegit.

-Acabar les feines que tinguin a la carpeta.

-ESTUDIAR  el personatge de l’obra de teatre ( Sant Jordi ).

 LLENGUA CATALANA

Quadern Text Galera:

-Taller 1  “la Notícia”.

-Elements de la comunicació pàgina 111 : copiar el requadre en un full i fer l’exercici del quadern ( no al full).

-Els connectors  pàgina 112 : copiar requadre i fer l‘exercici corresponent (no al full).

LLENGUA CASTELLANA

Taller 16 “ Descripción y el adjetivo”.

Taller 19  “ Comprensión lectora”.

Taller 29 “ Texto explicativo”.

Poden fer petit diari de les activitats que vagin fent a casa.

Important estudiar el diàleg de l’obra de teatre de Sant Jordi.

MATEMÀTIQUES

Primer treballarem amb el llibre de matemàtiques de 4t  editorial Vicens Vives el Tema 8: “Massa, capacitat i temps “.

-Has de copiar el requadre de cada apartat i les mesures que surten

( imatge) i a continuació fer els exercicis corresponents de cada apartat.

Exercicis:

  • 1- pàg 112 exercicis 2-3-6
  • 2- pàg 113 exercicis 9-12
  • 3-pàg 114 exercicis 14-17
  • 4-pàg 115 exercicis 18-19
  • 5-pàg 116 exercicis23-25
  • 6-pàg 117 exercicis 30-33
  • 7-pàg 118 exercicis 34-39
  • 8-pàg 119 exercicis 41-42
  • 9-pàg 120 exercicis 49-51
  • 10-pàg 121 exercicis 53-55

Segon farem del quadern Text Galera:

-Taller 3 “ Unitats de temps”

LLENGUA ANGLESA

De l’Activity Book i el booklet .

  • 1- Acabar les pàgines que falten per acabar el tema 4.
  • 2- Fer les pàgines de les stickers.
  • 3- Fer les pàgines del booklet del tema 4
  • 4- Fer la fotocòpia de repàs del tema 4
  • 5- Fer la fotocòpia de les Daily activities
  • 6- Fer el rellotge a casa, necessiten un fastener.

-també a la web de l’edu365 trobareu jocs interactius   http://www.edu365.cat/primaria/

EDUCACIÓ FÍSICA CICLE MITJÀ

Si teniu jardí, pati o terrassa podeu fer activitats on treballeu les habilitats motrius bàsiques: desplaçaments, salts, girs i llançaments, fent petits circuits, jocs de punteria… Si no teniu aquesta sort que és el més probable podeu treballar l’expressió corporal fent:

– jocs d’imitació:

Amb la família imitar un animal, situació, ofici o sentiment i la resta ha d’esbrinar de que es tracta. 

Amb la família un es col·loca en una postura i els altres han de fer el mateix

Per parelles un expressa un sentiment i l’altre ha de representar el sentiment oposat.

– jocs d’endevinar paraules

– petites representacions on expresseu diferents sentiments i emocions (us podeu disfressar per ser més divertit).

– coreografies inventades amb la família.

– coreografies del Just Dance. Podeu trobar-les a Youtube.

– els de 3r podeu practicar els passos que vam aprendre de la Dansa de Sant Jordi. (Marieta Cistellera). Els de 4t no us preocupeu per la dansa, ja la farem.