Història

Des del 29 d’abril de 1928 fins a l’actualitat gairebé han passat més de 75 anys de la fundació de la nostra escola. Les parets, les aules i els jardins n’han vist de tots colors, des de la dictadura d’en Primo de Rivera, la República, la Guerra Civil, la Dictadura i la Democràcia. Generacions de gironellencs i gironellenques han passat per les nostres aules.

La construcció del nostre Centre va ésser una de les obres centrals del popular batlle Cortichs, el somni del qual era aconseguir una bona instrucció pel progrés dels pobles i millorar l’analfabetisme de la classe treballadora.

Per això l’any 1922 va comprar uns terrenys i el primer que es va fer, va ésser construir cases pels i per les mestres, per intentar atraure bons educadors -no fos que no en volgués venir cap a un poble petit-, i l’any 1.926 començà els dos edificis grans, espaiosos, amb parets gruixudes i pedres a les façanes un edifici per nens i l’altre per nenes, i fou inaugurada el 29 d’abril de 1928.

Des de llavors fins ara la comunitat educativa ( pares, mestres i alumnes ) han estat treballant amb vocació i esforç per guanyar el respecte i la confiança de la població.

L’any 1978 es va iniciar l’aprenentatge del català. Hem estat una de les primeres escoles catalanes de la comarca. Vam canviar el nom de ” Grupo Escolar Milans de Bosch” a “COL·LEGI PÚBLIC GIRONELLA” fins aconseguir una escola plural, oberta i integradora, que presumeix d’haver sabut adaptar l’ensenyament a les necessitats d’una societat canviant, i multicultural, obrint l’escola al municipi i a la comarca. Atendre la diversitat de l’alumnat és una prioritat fonamental.