Escola Natura

QUÈ ÉS L’ESCOLA NATURA?

L’Escola de Natura és un espai que ens permet treballar el medi natural  a partir de l’ entorn de l’escola, desenvolupant les competències bàsiques des de  l’ambit de coneixement del medi d’una manera més activa i experimental des de P3 fins a 6è.

hort-cs

A més de l’entorn privilegiat que ens ofereix ser un centre situat a l’entrada del  parc dels Tres Turons, a l’escola disposem de més de 4.000m quadrats de terreny que és l’hàbitat d’un munt d’espècies. Nosaltres només hi accedim per observar els éssers vius, tenir-ne cura i gaudir del contacte amb la natura.

raco-oliveres

L’Escola de Natrura és un espai integrat a l’activitat escolar que facilita la nostra sensibilització per tenir cura del medi ambient.

dscn5654

EL BOSC

El bosc és la zona on intervenim el mínim possible, per tal de conèixer la seva pròpia vida. Hi ha tres zones diferenciades: els bosc dels acants, els bosc dels saücs, el racó de les oliveres i l’espai dels cactus i plantes crasses.

caixa-niu

ELS HORTS I ELS PARTERRES DE CULTIU

A cada cicle d’educació infantil i primària,  aprenem del cultiu de l’hort amb aprofitament comestible:

hort-2nhort-cm

• A l’educació infantil amb plantes de les quals ens mengem les fulles.
  • A cicle inicial amb plantes de les quals ens mengem les llavors.
  • A cicle mitjà plantes de les quals ens mengem les arrels.
  • I a cicle superior experimentem diferents tipus de reproducció: llavors, tubercles, bulbs i estolons.

Fem observació de les flors a l’educació infantil, de les espigues al cicle inicial,  de les crasses i cactàcies al cicle mitjà i de les plantes aromàtiques i medicinals a cicle superior.

aromatiquescrasses

LA CASETA DE LES EINES I L’AULA TALLER DE NATURA

A la caseta de les eines es guarden tots els estris que necessitem per treballar als horts. Les famílies i la Fundació Els Tres Turons ens ajuden a mantenir-la endreçada i organitzada.

L’aula taller de natura és un espai nou que ens servirà per analitzar i treballar activament com a complement del treball de camp que fem quan anem al nostre bosc.

sembremeines

LA BASSA

Aquest any 2017, construïm la nova bassa. Amb espècies autòctones i pròpies d’aquest ecosistema. Està ubicada davant l’aula de natura, un mirador privilegiat perquè els alumnes puguin observar aquest ecosistema amb la menor afectació possible a la fauna.

bassa-antiga
Una imatge de l’antiga bassa.

TREBALL CONJUNT AMB LA FUNDACIÓ TRES TURONS

Des de fa més de 10 anys tenim un conveni amb aquesta fundació, a partir del qual treballem conjuntament un projecte d’aprenentatge servei que ha anat creixent al llarg dels anys. Actualment  col·laboren en el manteniment de l’escola i dels  espais de l’Escola de Natura.

Per part de l’escola, els alumnes de primària col·laboren i participen en les tasques de  repoblació forestal i  compostatge que la Fundació Els Tres Turons realitza a la masia de Can Soler a Collserola.

ELS GEGANTS DE L’ESCOLA

A partir d’ elements característics de l’Escola de Natura s’han construit els gegants de l’escola: la Fargueta de Tres Turons, el Sol Solet i en Maic que és la mascota del camí escolar.

gegants-i-maic

DINAMITZACIÓ DE L’ESCOLA DE NATURA

El departament del medi de l’escola coordina les actuacions de l’equip docent, impulsa i coordina el treball a l’Escola de Natura.

El comitè ambiental de l’escola format per mestres i alumnes, ajuda a fer el seguiment de les actuacions de millora ambiental que es planifiquen a l’escola.

El grup de natura de l’AMPA dona ampli suport a moltes de les actuacions a l’Escola de Natura.

CAMI ESCOLAR, ESPAI AMIC

El curs 2013-2014 es va començar a treballar el projecte Camí escolar, espai amic. El curs 2014-2015 s’inaugura el 1r Camí escolar de la Font d’en Fargues. Es projecte es realitza conjuntament amb l’EBM Els Tres Turons i les entitats del barri. El projecte Camí escolar ha estat una oportunitat per treballar valors com autonomia, confiança i convivència. També per fer un projecte conjunt amb les famílies i mestres que caldrà seguir potenciant. Del 2 al 19 de juny de 2015 es presenta l’exposició “Fem amics pel camí “, al Casal de la Font d’en Fargues.