Trets d’identitat

Característiques del Centre
foto escolaLa nostra escola es defineix com a catalana, democràtica i laica.
Està fortament arrelada al barri (Llefià) i vol educar en el desenvolupament integral de l’alumnat tenint en compte les seves característiques individuals per a preparar-lo per la seva integració social, mitjançant una educació pluralista, solidària, no competitiva, no discriminatòria i tolerant.
L’escola té la llengua catalana com a mitjà d’expressió i transmissió de coneixements. L’escola ofereix a tots els alumnes un bagatge cultural i lingüístic català i posa els mitjans i el temps necessaris per a què tothom hi pugui participar, créixer i desenvolupar-se en aquesta cultura. Tot això, partint del respecte i la valoració de cada alumne/a i de la seva cultura.
L’escola actua per aconseguir que tots els alumnes tinguin l’oportunitat de desenvolupar al màxim les pròpies capacitats.
Considerem l’educació com un procés integral que contempla els aspectes emocional, intel·lectual i de convivència; per tant l’escola treballa hàbits, valors, conceptes i procediments.
L’escola fomenta la participació de pares, professors, alumnes i personal no docent en la seva gestió.
L’escola considera molt important la relació entre els tots els membres de la comunitat escolar i té cura dels procediments i canals de comunicació i participació.

La línia metodològica
L’escola desenvolupa una metodologia basada en:

• L’acció tutorial.
  • L’atenció i el respecte a la diversitat.
  • La significativitat de l’aprenentatge i la participació activa de l’alumne en el procés ensenyament-aprenentatge tant a nivell individual com col·lectiu.
  • La no competitivitat i la solidaritat.
  • El treball cooperatiu.
  • L’aprenentatge amb i dels companys, juntament amb l’ús didàctic de l’entorn, i del material.
  • L’estímul de la curiositat i de l’esperit científic.
  • La sostenibilitat.

Aspectes generals

• Ensenyament de l’anglès des dels 5 anys.
  • Atenció psicopedagògica i logopèdica.
  • Programa de salut infantil.
  • Sortides.
  • Celebració de les festes populars i de la setmana cultural.
  • Entrevistes periòdiques entre família i professorat.
  • Participació dels diferents sectors en el consell escolar.
  • Associació de mares i pares.
  • Continuació assegurada dels estudis en un institut públic d’educació secundària.