COMENCEM EL NOU CURS!

Aquest dimecres, 12 de setembre, hem iniciat el nou curs escolar. Ha estat un dia ple d’emocions i retrobaments. Els més petits de P3, que arriben per primera vega a l’escola, han viscut un matí molt intens, amb l’acompanyament de les seves famílies i amb la trobada, per primer cop, a tots els adults que els acompanyaran a l’escola durant aquest any. Aquesta presència de les famílies per ajudar-los en la seva adaptació ha esdevingut molt important en els darrers anys a l’escola, i representa una continuïtat del vincle entre la família i l’escola. La tasca de les mestres Marta i Salomé per crear els lligams necessaris ens elles i els infants justament comença ara i poder comptar amb el suport de mares, pares i altres familiars sempre suposa un gran valor. També han comptat, tots els petits, amb l’acompanyament de les nostres TEI’s, Cristina i Rosana, i d’altres mestres de l’escola.

Els petits de P4, que ja comencen el seu segon curs al Temple, han canviat de tutora de manera que la mestra Pepi s’encarrega ara del grup A i Lluïsa del B. Ha estat un matí de retrobaments i de començar un nou camí de la ma d’una mestra, que tot i que diferent, no deixa de ser molt coneguda per a ells. Aquest serà un any ben diferent, amb tota l’experiència acumulada el curs passat i els camins que tenen per endavant.

Els grans entre els petits ja fan P5 i continuen amb les tutores Montse i Antonia. La seva experiència a l’escola ja és prou amplia com per haver gaudit d’aquest primer dia amb els companys sense preocupar-se per les vacances que queden enrere ni per allò que està per venir. Durant el curs s’endinsaran en el llarg i apassionant camí de la lectoescriptura i s’envoltaran de llibres i propostes que els provoquin ganes d’anar unint sons per formar paraules i paraules per formar frases. Tota una descoberta que els obrirà un món immens que es troba al seu voltant.

A primària, els que fins fa poc eren tan gran entre els petits ara ja estan a l’edifici gran i són els petits entre els mitjans. Xiquets de primer comparteixen pati, tallers i altres moments amb els de segon, i, amb l’acompanyament de les mestres Lourdes i Elena aniran treballant l’autonomia i aprofundint en la lectoescriptura i la comprensió. A més, descobriran com unes divertides figures poden servir per jugar i treballar les matemàtiques alhora. S’iniciaran en els escacs.

Els mitjans de 2n i de 3r, ja molt més experimentats i amb un ritmes lectors força consolidats, s’inicien en el món de la creació, de la experimentació raonada, de la descoberta en equip, dels projectes d’investigació…. Tenen un curs apassionant per endavant.

Els grans de l’escola, des de 4t fins a 6è, ja es mouen pel centre amb total autonomia i el seu treball, cada cop més cooperatiu i organitzat, aprofundeix i projecte de treball més elaborats i encaminats a la seva presentació davant del grup. Els taller d’art representen el gran moment creatiu per als grans, acompanyat pel treball matemàtic manipulatiu i per la llengua enfocada des d’una perspectiva vivencial i d’ús. Pren especial volada el treball de llengua anglesa a partir d’aquest moment, fins arribar a assolir un bon nivell oral i escrit en acabar l’escola.

Tots plegats compartiran aquest curs amb mestres, famílies, personal de serveis i la resta de membres de la comunitat educativa de l’escola. A tots plegat, BON CURS 18-19

Cliqueu a la foto per veure més imatges del dia