Història

La nostra escola es va obrir l’any 1974 per les autoritats educatives de l’època sota el nom de Dr. Vicenç Ferro, una personalitat pública local que havia ocupat càrrecs polítics durant el franquisme.

En aplicació de la Llei de memòria històrica vam iniciar al curs 2009-2010 un procés de selecció i canvi del nom oficial. A partir de juliol de 2010 finalment es tria  “El Garrofer” en honor als frondosos boscos d’arbres d’aquesta espècie que recobrien els turons de Viladecans abans del seu urbanisme a la segona meitat del segle XX. Concretament tenim un exemplar en molt bon estat (l’únic que es conservà dels antics boscos de garrofers) que dóna la benvinguda als alumnes i visitants del centre des de la seva porta principal al carrer Dos de Maig número 39.

Som una escola única a Viladecans pel que fa a la seva centralitat geogràfica, accessible des de qualsevol barri de la Vila a peu en 15 minuts. També perquè som de les més antigues, la segona generació de centres públics que es van obrir als anys 70 dels segle passat, fet que ens atorga l’experiència d’haver educat generacions de viladecanencs que recorden amb afecte el “ferro“, la seva escola.

Ens trobem ben entrats al segle XXI amb gran renovació pedagògica i a l’avantguarda de les més recents innovacions didàctiques en benefici dels nostres alumnes. Us convidem a visitar-nos a les jornades de portes obertes, els patis oberts, o en qualsevol moment sobre demanda amb una cita, benvinguts!