Activitats complementàries i Sortides de la Comunitat de Grans |
ACTIVITATS DE MATÍ o TARDA | ||||
---|---|---|---|---|
ACTIVITATS | OBJECTIUS | DATA | GRUP | Preu |
Sortides al Parc Fondo d’en Peixo | Observar els canvis de la natura al llarg de l’any.
Fomentar actituds de respecte i de solidaritat envers els companys, el medi natural i el mobiliari urbà. |
Curs escolar | 4t, 5è i 6è | ——- |
Jornada de Cros i Cursa d’Orientació. | Promoure la pràctica de la disciplina atlètica del cros en el tram urbà del riu Llobregat.
Donar a conèixer l’entorn fluvial de la nostra ciutat. Orientar-se a l’entorn natural del Prat. |
Curs escolar | 4t | 3,5€ |
Les etiquetes parlen | Acostumar-se a llegir les etiquetes.
Saber distingir i valorar les diferents dades. Utilitzar la informació per triar responsablement. |
Curs escolar | 4t | ——- |
Taller a l’aula: animals vertebrats i invertebrats | Conscienciar sobre la tinença responsable d’animals.
Classificar els organismes mitjançant l’observació de les seves característiques. |
29/11/23 | 4t | 7,50 € |
Taller de participació: El Prat, Ciutat dels Infants | Fomentar la cultura de la participació i dels principis democràtics en els infants.
Recollir les opinions i propostes dels infants envers el tema que es treballa al taller, per tenir-les com a base del pla de treball anual del Consell dels Infants. Contribuir a la construcció de la ciutat aportant-hi el punt de vista dels infants. Fomentar la discussió ordenada, el debat, com a forma de coneixement. Donar a conèixer la voluntat de continuació i de renovació del Consell dels Infants del Prat de Llobregat i engrescar els nois i noies a formar-ne part. |
Curs escolar | 4t | ———— |
Camins vius:
Il·lusionisme performatiu |
Gaudir de les Arts en Viu en la seva plenitud.
Conèixer artistes i experimentar amb ells. Despertar l’esperit crític. |
24/11/23
27/11/23 |
4t | ——- |
Camins Vius:
Sóc una nou |
Gaudir de les Arts en Viu en la seva plenitud.
Conèixer artistes i experimentar amb ells. Despertar l’esperit crític. |
31/01/24 | 4t | ——- |
Les músiques del món
Palau de la música Catalana |
Participar d’activitats socials i culturals.
Viure l’experiència d’assistir a un espectacle en directe i compartir-ho. amb altres nens i nenes. Desenvolupar l’empatia i el respecte envers altres cultures. Desvetllar la imaginació a través de la improvisació. Afavorir l’intercanvi d’impressions fomentant l’inici del desenvolupament del sentit crític. Mostrar i donar a conèixer diferents recursos i possibilitats sonores que ens ofereix la veu humana. Explorar els recursos vocals: diferents colors, tessitures, moviment dels llavis, ressonadors vocals, imitacions d’instruments musicals … Conèixer la tècnica de la improvisació vocal. -Fer un recorregut per la geografia dels sons mitjançant diferents cultures musicals a partir de cançons representatives de cadascun d’elles. |
22/11/23 | 4t | 16,50 € |
Cantània: El Naufragi | Participar d’activitats socials i culturals.
Viure l’experiència de participar d’un espectacle en directe i compartir- ho amb d’altres infants. Desenvolupar l’empatia i el respecte amb la música. Treballar en equip. Afavorir l’intercanvi d’impressions fomentant el sentit crític. Mostrar i donar a conèixer diferents recursos i possibilitats sonores que ens ofereix la veu humana. Explorar els recursos vocals i les possibilitats sonores de la veu. |
6/5/24 | 4t | 7 € |
L’Auditori
Maaaambo |
Participar d’activitats socials i culturals.
Viure l’experiència d’assistir a un espectacle en realitat virtual i compartir- ho amb d’altres infants. Desenvolupar l’empatia i el respecte amb la música. Treballar en equip. Afavorir l’intercanvi d’impressions fomentant el sentit crític. Mostrar i donar a conèixer diferents recursos i possibilitats sonores que ens ofereix la música. Conèixer música del repertori clàssic simfònic de diferents compositors i d’arreu del món. Conèixer la formació instrumental Banda. |
5/4/24 | 5è | 14,50 € |
Esport Blau: Esports de Vela | Apropar l’esport de la vela a l’alumnat.
Impulsar la iniciació i el coneixement dels esports de mar en l’entorn nàutic i marí. Educar mitjançant l’esport, a treballar en equip i respectar el medi. Assolir l’autonomia del navegant garantint un nivell adient de navegació. |
Cada dimecres del 13 de setembre fins el 8 de novembre. | 5è | 27€ |
Circulem amb bicicleta | Desenvolupar el sentit de responsabilitat pel que fa a la conducció de la bicicleta, conèixer les conductes segures per circular com a vianant i com a conductor o conductora
Difondre les normatives respecte a la circulació amb bicicleta Ser conscients que el respecte de les normes de circulació és bàsic en la seguretat viària Fomentar la convivència entre vianants, bicicletes i resta de vehicles |
Curs escolar | 5è | ———— |
Actes de cloenda curs d’educació viària | Adquirir hàbits i coneixements relacionats amb la seguretat a l’espai públic. | Tercer trimestre | 5è | ———— |
Jornada de Jocs Recreatius (Julio Méndez) | Fomentar la cooperació a través del Joc.
Conèixer altres infants d’altres escoles i crear vincles entre ells. Viure una nova experiència esportiva. |
Curs escolar | 5è | ———— |
Aules amb bon tracte: contes per fer-se gran | Promoure el bon tracte a la gent gran a partir de la negociació i la resolució de conflictes.
Trencar estereotips i prejudicis al voltant de l’envelliment. Promoure el valor de la cura. Comprendre les necessitats de la gent que ens envolta. Promoure la capacitat d’entesa envers la gent gran. |
Curs escolar | 5è | ———— |
Camins Vius:
“Backsteix” |
Gaudir de les Arts en Viu en la seva plenitud.
Conèixer artistes i experimentar amb ells. Despertar l’esperit crític. |
25/10/23
26/10/23 |
5è | ———— |
Camins Vius:
“Entrañas” |
Gaudir de les Arts en Viu en la seva plenitud.
Conèixer artistes i experimentar amb ells. Despertar l’esperit crític. |
11/04/24 | 5è | ———— |
Internet segura: les xarxes socials | Identificar situacions de risc derivades del mal ús, propi o aliè, de les xarxes socials (WhatsApp, TikTok, Instagram, etc.)
Aprendre a solucionar aquestes situacions. Conèixer quines són les bones pràctiques per evitar ser víctima o autor d’un mal ús. |
24/1/24 | 6è | ———— |
Coneguem el Delta | Observar els paisatges del delta del Llobregat i els seus elements característics.
Conèixer els animals i plantes que viuen en aquests ambients, i treballar el concepte de biodiversitat. Desenvolupar els hàbits d’observació. Analitzar de manera general el desenvolupament de totes les infraestructures presents en aquest territori. Fomentar conductes que facin possible el manteniment i la conservació dels diferents espais que integren el Delta. |
1r Trimestre | 6è | ——— |
Caixa Fórum
Symphony |
Participar d’activitats socials i culturals.Viure l’experiència d’assistir a un espectacle en realitat virtual i compartir- ho amb d’altres infants.
Desenvolupar l’empatia i el respecte amb la música. Treballar en equip. Afavorir l’intercanvi d’impressions fomentant el sentit crític. Mostrar i donar a conèixer diferents recursos i possibilitats sonores que ens ofereix la música. Conèixer música del repertori clàssic simfònic de diferents compositors. Conèixer la formació instrumental Orquestra Simfònica. |
13/6/24 | 6è | 9,50 € |
Infància i Salut a Cicle Superior. Emocions i Gestió emocional | Conèixer estratègies d’autoregulació per millorar el nostre estat emocional i de salut.
Adquirir tècniques per generar emocions agradables. Tenir eines i habilitats per afrontar reptes o situacions de conflicte. Donar eines i recursos per gestionar les emocions. |
2n Trimestre | 6è | ——- |
Jornada de Colpbol (Júlio Méndez) | Compartir l’aprenentatge d’un esport alternatiu amb els infants d’altres escoles i crear nous vincles a través del joc.
Viure una nova experiència esportiva. |
15 o 18 de gener | 6è | ———– |
Cantata Ciutat del Prat | Participar d’activitats socials i culturals.
Viure l’experiència de participar d’un espectacle en directe i compartir- ho amb d’altres infants. Desenvolupar l’empatia i el respecte amb la música. Treballar en equip. Afavorir l’intercanvi d’impressions fomentant el sentit crític. Mostrar i donar a conèixer diferents recursos i possibilitats sonores que ens ofereix la veu humana. Explorar els recursos vocals i les possibilitats sonores de la veu. |
Tercer Trimestre | 6è | ——- |
Sortides a la localitat relacionades amb el treball per Projectes | Fomentar el treball globalitzat, relacionant els aprenentatges amb l’entorn més proper. | Curs escolar | 4t, 5è i 6è | ——– |
EXCURSIONS D’UN DIA i COLÒNIES | ||||
---|---|---|---|---|
ACTIVITATS | OBJECTIUS | DATA | GRUP | Preu |
El Parc de la Sèquia (El cicle de l’aigua + potabilitzem al laboratori + bon ús de l’aigua.) | Introduir el mètode científic.
Entendre els processos químics de l’aigua. Treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Treballar el cicle de l’aigua i la intervenció humana en ell. Conscienciar a l’alumnat sobre el canvi climàtic i la sequera. |
17/01/2024 | 4t | 16 € |
Bosc Vertical (Mataró) | Explorar la capacitat per desplaçar-se en situacions d’incertesa.
Gaudir de l’aventura. |
27/05/24 | 5è | 25 € |
Visita al Montcau (Sant LLorenç de Munt) | Treballar l’ecosistema proper: identificar plantes
i arbres Diferenciar diferents zones del bosc. Conèixer la fauna pròpia d’aquest ecosistema. |
A confirmar
(2n trimestre) |
5è | 11 € |
Visita guiada a la Colònia Güell
i a la Cripta |
Visita a la colònia Güell fixant-nos en els diferents tipus d’arquitectura modernista i apropament a la vida en ella i al treball a la fàbrica: feines treballadors, manera de viures… Diferència amb altres colònies.
Visita a la Cripta de la Colònia. |
10/4/23 | 6è | 17,60 € |
Colònies 6è | Acomiadar l’etapa de primària amb activitats lúdico-esportives i de convivència. | 29, 30 i 31 de maig 2024 | 6è | 225/230 €
aprox. |
Colònies Can Què (Esponellà) | Fomentar el treball en equip
Fomentar el companyerisme amb la resta de nens i nenes del grup. |
22,23 i 24 de maig 2024 | 4t | 160 €
aprox. |