Reunió de pares P5. Curs 17-18

REUNIÓ DE P5. Curs 2017-2018

 PRESENTACIÓ MESTRES

P5-A: Patricia

P5-B: Mònica

ALTRES MESTRES QUE INTERVENEN A L’AULA

  • Conte a casa: Àngels
  • Anglès: Silvia
  • Reforç: Àngels, Silvia, Jessica
  • Psicomotricitat: Jessica
  • Mestra de religió: Maria
  • Mestra E.E. : Maria

OBJECTIUS DEL CURS

  • Aconseguir una bona expressió en català amb una parla coherent, clara, entenedora i amb bon nivell de vocabulari.
  • Crear la necessitat i el gust per llegir i escriure, respectant el ritme de cada alumne.
  • Afavorir l’estructuració del pensament.
  • Treballar la consciència fonològica. (paraules llargues/curtes, reconèixer, d’un grup de paraules, les que comencen amb el mateix so o que acaben amb el mateix so. Analitzar o segmentar una paraula amb els seus sons.)
  • Potenciar actituds de respecte i ajuda envers els altres, que garanteixi un clima i un ambient tranquil i segur a l’ aula (col·laboració…convivència).
  • Seguir avançant en l’adquisició d’autonomia personal.
  • Consolidar els hàbits de treball (treballar amb calma, respectar el torn de paraula i escoltar i mirar a qui està parlant, fer un ús adequat del material escolar…).

ACTIVITATS PRÒPIES DEL CURS

  • CONTE A CASA: Com el curs passat, l’activitat consisteix en que cada setmana una nena o nen es prepara un conte a casa amb la col·laboració de la família i després l’ha d’explicar als seus companys (no llegir). Quan els nens expliquin el conte gravarem la veu i farem una recopilació en un CD de tots els nens que han explicat el conte en aquell trimestre. lliurarem el CD a les famílies. Es fa amb mig grup (quinzenal), l’altre mig queda a la classe per fer activitats d’expressió oral o escrita.

               P5-A: dimecres al matí  P5-B: dijous al matí.

  • INFORMÀTICA: Aquest curs no tenim sessió específica d’informàtica ja que tenim pensat treballar de manera més interdisciplinar a l’aula mitjançant les tablets i l’ordinador de la classe.
  • PSICOMOTRICITAT:

P5-A: dimarts a la tarda                 P5-B: dijous a la tarda.

  • ANGLÈS: també es fa amb mig grup, sessió setmanal desdoblant el grup: la meitat de classe fa anglès i l’altre meitat activitats d’expressió oral i escrita.

P5-A: dijous al matí.            P5-B: divendres al matí.

ASPECTES METODOLÒGICS

  • Durant l’any anirem realitzant projectes: el del nom de la classe aquest any està relacionat amb les Olimpíades i un altre sobre art (Kandinsky), més altres que puguin sorgir al llarg del curs motivat per interessos o necessitats del grup.
  • Aquest curs treballarem les matemàtiques mitjançant el mètode Entusiasmat de l’editorial Teekman Books. És una metodologia que fa servir un programa cíclic en el qual els continguts de raonament, mesura, lògica, geometria, càlcul, estadística es van repetint al llarg del curs en les sessions. Mitjançant exemples contextualitzats i propers als nens i tenint en compte les teories de les intel·ligències múltiples, els nens aprenen tot jugant

Cada nen té el seu estoig de material i les sessions segueixen totes la mateixa estructura: per          començar (5’ de Càlcul); ensenyem-aprenem (20’ de manipulació) i per acabar (5’ per fer conclusions) i finalment la feina on es recull què s’ha treballat.

  • La Maleta Viatgera: és un pla de foment de la lectura que es porta a terme al conjunt del municipi del Prat. Cada setmana (divendres) un infant s’emporta a casa la maleta plena de contes i recollirà l’experiència en un full amb ajuda de la família mitjançant dibuixos, fotos, comentaris… El full formarà part de la carpeta de la Maleta Viatgera.
  • Inici sistemàtic del treball de lecto-escriptura: SEP. (Suport educatiu personalitzat). L’ Àngels, mestra de suport, farà grups molt reduïts pel SEP de lectura i el d’ escriptura.
  • Deures: Alguns divendres s’emportaran a casa una carpeta individual amb una senzilla feina pel cap de setmana (començarem més endavant).
  • Ambients: Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres. Dues tardes a la setmana (dimecres i divendres), els nens i nenes faran ambients. Ells són els qui trien on volen anar el mateix dia, just abans de començar. Els ambient d’aprenentatge són 6 que poden anar variant al llarg de cada trimestre: ambient sensorial i d’experimentació, ambient artístic, ambient de relaxació i biblioteca, ambient de jocs de taula o puzzles, ambient de noves tecnologies i joc simbòlic.

A cada ambient hi ha entre 4-5 infants, així que la ratio és més baixa i els podem atendre d’una manera més individualitzada. Ens agradaria que participéssiu de manera directa a la vida de l’aula i que cada tarda pogués venir un parell de pares per jugar, experimentar i crear amb els nens dins d’un ambient, com un col·laborador més. La dinàmica dels ambients serà sempre la mateixa:

  • A l’entrar a l’ambient es farà una petita conversaen rotllana per parlar sobre quines són les consignes que cal seguir, allò a què pensen jugar, quins rols es desenvolupen en aquell ambient…
  • Joc més lliureper part dels infants on la mestra i els pares faran de guies i de suggeridors de propostes dins d’alguns ambients.
  • Per finalitzar, es tornarà a fer unaconversa per explicar les seves opinions, preferències, allò que els hi ha cridat l’atenció…

 

  • Racons: als matins (de 9h a 9:30h) els nens i nenes trobaran propostes a les taules per tal de treballar de manera autònoma aspectes relacionats amb les matemàtiques, la llengua, la motricitat, la lògica, percepció, expressió…
  • Apadrinament lector: Tots els dimarts al matí del segon trimestre, els alumnes de cinquè comparteixen lectures amb els nens de P-5.

 

COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES

  • Recordeu que bates, jaquetes i abrics han d’estar marcats amb el nom i amb beta o goma per penjar-los (podeu passar una goma o lligar una cinta a l’etiqueta).
  • Aquest curs, la bata només la farem servir per plàstica i la donarem a mida que es vagin embrutant…
  • Aniversaris: una caixa de galetes per convidar els companys i companyes. Aquest any, a la web de l’escola, es van penjar les noves directrius com a Escola Verda que som en les quals s’explicava la intenció de reduir el consum dels envasos de plàstic/brics, d’una banda per aconseguir uns patis més nets, i d’altra per reduir l’ús d’aquest material no reutilitzable i que costa tant de reciclar.. Això implica que els nens no podran portar brics de sucs ni batuts, ni brics de iogurts o altres productes làctics; els sucs però si es podran portar dins d’una ampolla tipus cantimplora.
  • Recordar que el Dia de la fruita és dimarts.
  • No oblideu el got els dilluns.
  • Portar cada dia el tovalló de roba per parar taula.

 

Recomanacions que realitzem des de l’escola

  • Respectar les hores de son dels nens, i si algun dia passen mala nit agrairíem la informació per així poder entendre si el notem diferent a altres dies.
  • Aquest curs sol haver-hi un despertar en l’ interès per la lectura: no cal forçar perquè cadascú té el seu ritme, però sí que és recomanable que puguin tenir a l’abast llibres, o compartir estones de lectura amb la família.
  • No només lectura. També tenir temps per poder jugar, parlar… Passeu moltes hores separats i segur que teniu moltes coses que explicar-vos quan us retrobeu!
  • Intentar no sobrecarregar als nens i nenes amb activitats extraescolars, o les que es facin procurar que sorgeixin del seu interès.
  • Valorar les feines i els progressos que fan els nens i nenes per animar-los a seguir avançant.

 

SORTIDES I ACTIVITATS DE L’AJUNTAMENT

1r trimestre

  • 30/10/2017: Sortida Castanyada al Pinatar (Gualba) Anirem amb P4 i farem panellets!

2n trimestre

  • Visita Visita a la Biblioteca Antonio Martín.
  • Activitat de la carxofa.
  • En Ricky vindrà a l’escola
  • Rondalles d’aquí i d’allà

3r trimestre

  • 19-20/04/2017: Colònies a Can Montcau (La Roca del Vallès).

Les activitats de l’ajuntament poden variar de data

 

INFORMACIONS

  • Horari d’atenció a famílies per entrevistes: DILLUNS de 12:30h a 13:30h. Prèvia cita.
  • En cas de canvi d’adreça i telèfons dels pares caldrà avisar a l’escola.
  • En cas de malaltia és important prendre els medicaments a casa. Si cal donar-li a l’escola, caldrà portar l’autorització signada a la mestra, indicant la dosi i l’hora.
  • En cas d’accidents escolar primer s’avisarà a la família, si la família no està la tutora acompanyarà al nen/a.
  • Informes: es lliuren dos informes durant el curs: un al febrer i un al juny.
  • QUOTA MATERIAL: 55 euros. LA forma de pagament és per Internet i al caixer automàtic. Cal entregar a la mestra el comprovant de pagament. Existeix la possibilitat de pagament fraccionat. Si us voleu acollir a aquesta opció heu de dirigir-vos a secretaria.
  • FALTES ASSISTÈNCIA: caldrà justificar-les amb un full signat per part dels pares. (model que trobareu a la web de l’escola)
  • Retornar signat: autorització de sortidesautorització de recollidaautorització per recursos digitalsconsentiment mèdic i dades sanitàries.
  • Cal que cada nen porti una capsa de mocadors i un paquet de tovalloletes humides.
  • Tots els models de documents els trobareu a la pàgina web de l’escola (justificants d’assistència, medicaments…)
  • Delegats de classe: Des de l’escola es vol fomentar la figura d’una persona o dues, que faci d’enllaç entre les informacions d’escola i famílies. Des del curs passat, es va posar en marxa i cal dir que ha funcionat molt bé a primària. Així doncs, ens agradaria que a P5 també sortís un delegat de cada classe.
  • Per als voluntaris pels ambients així com per col·laboració en moments puntuals (sortides, activitats a l’aula…). penjarem un full a la porta on podreu apuntar-vos els interessats i indicar la vostra disponibilitat.
  • Heu d’acompanyar als nens i nenes fins a la porta de l’aula a les entrades, tant a les 9h com a les 15h.

 

Gràcies. Les Tutores de P-5

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>