Sortida d’escola l’Hípica Maver-Puigsagordi

Avui dimarts 13 de juny hem fet una sortida amb tots els alumnes de l’escola l’Hípica Maver-Puigsagordi de Centelles.

Ha estat una sortida curricular vinculada a les àrees d’Educació Física i Medi per conèixer millor els animals vertebrats, els oficis de l’entorn proper i sobretot una sortida per compartir tota l’escola mentre coneixíem un esport que es pot practicar a prop del nostre poble..

Els més petitons han fet una activitat amb ponis per conèixer millor com són i com cuidar-los, s’han dividit en tres grups: un grup els raspallava, un altre els donava menjar i el tercer podia muntar-los, ha estat una experiència genial.

Els grans de l’escola han fet una activitat amb cavalls, cadascú tenia un cavall, ens han explicat la morfologia del cavall i els seus moviments, també com preparar-lo per muntar i la importància d’una bona relació amb el cavall (cal entendre’l per evitar accidents i que ambdós, genet i cavall es sentin bé). Després han après les instruccions i paraules bàsiques per poder muntar al pas i finalment han sortit de l’hípica per fer una excursió dalt del cavall, també s’ho han passat molt bé.

Per acabar hem fet un pín-nic al bosc amb els pares que han pogut venir, una bona experiència que ens agradaria repetir.

Cal destacar que aquesta sortida la vam triar entre tota la comunitat educativa, els alumnes de CM i CS van fer diferents propostes, d’aquestes propostes en vam tirar 3 i cada alumne/a juntament amb els seus pares seleccionava la que li feia més el pes; i els mestres també podien votar. El contacte previ i la organització van anar a càrrec de l’alumnat de CM i CS.