EL TERMÒMETRE DE LES EMOCIONS A LA CLASSE DE LA TORRE DE PISA:
Durant aquest curs els nens i nenes de la classe de la Torre de Pisa, hem realitzat diferents activitats d’ecologia emocional: visualitzacions, l’espiral de la ràbia, les paraules dard, el conte de l’ “asamblea en la carpintería”, l’assemblea com a eina de cooperació, valorar les virtuts dels altres… I el TERMÒMETRE EMOCIONAL.
Per dur a terme el TERMÒMETRE EMOCIONAL al primer trimestre vam treballar les principals emocions que sentim a l’escola i com representar-les tots els i les alumnes es van posar d’acord per representar-les a través d’emoticones.
Cadascun d’aquests emoticones està vinculat a diverses emocions i sentiments:
- Eufòric: esverat, engrescat, descontrolat…
- Alegre: content, còmode…
- Calmat: assossegat, normal, adormit, relaxat…
- Trist: neguitós, nerviós, decepcionat…
- Enfadat: enfurismat, agressiu, irat, irritat, rabiós…
Al llarg de tot el curs aquest termòmetre ens ha estat molt útil perquè cada alumne/a té una pinça de la roba amb el seu nom i cada vegada que canvia significativament l’estat d’ànim s’aixeca i col·loca la pinça a l’emoticona corresponent. Això ens ajuda a parlar-ne cada vegada, especialment quan la nova emoció mostra disgust i enrabiada, i aprenem que parlant dels problemes sovint en trobem la solució. I parlar de les emocions en permet sentir-nos millor.
I així mica en mica creixem interiorment i amb els altres.