Història

L’Escola de Collsuspina es reobrí com a escola pública depenent del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.el curs 2006-2007 sota el nom de “CEIP de Collsuspina”. Inicialment va ser ubicada dins del nucli urbà, en dos mòduls prefabricats i en un terreny privat, cedit a l’Ajuntament de manera provisional. El pati estava partit en dos petits espais, un davant i un darrere de cada mòdul, amb un hort situat en un terreny a davant de l’escola.

Aquest curs 2016-2017 l’Escola de Collsuspina ha abandonat l’emplaçament provisional i ha inaugurat un nou edifici en una nova ubicació al municipi, l’escola s’ha traslladat al carrer del Toll número 11, al Barri de Can Picanyol. Tot i això per fer algunes activitats encara utilitzem espais públics situats al nucli urbà de Collsuspina com són el local social i la pista poliesportiva. A la nova ubicació a part d’un edifici ampli i lluminós disposem d’un gran pati amb una gran diversitat d’arbres que mica en mica hem anat coneixent coneixent.

Actualment a l’escola hi ha una quarentena d’infants d’1 a 12 anys i tenim quatre grups multinivell: dos grups d’infantil i dos de primaria, puntualment hi ha agrupacions a primària per cicles o d’altres més petits per atendre les necessitats de cada infant.

La majoria de les famílies són nascudes al poble, o s’hi han traslladat durant els últims 10 anys, i estan molt arrelades al seu entorn, progressivament també han anat venint algunes famílies residents a Moià.