Benvinguts!

Aquest és la pàgina web de l’Escola de Collsuspina

Feliz Navidad

Holaaaa a todos y a todas!!!

Nos presentamos, somos Pau, Adam, Jana, Aina y Marina, los únicos 5 alumnos de 5è de la Escuela de Collsuspina todos los alumnos de Ciclo Superior del a Escuela ya que este curso no hay ningún alumno de sexto.

La Escuela de Collsuspina es una de las 4 escuelas rurales que forman la ZER El Moienès Llevant.

Os mandamos una foto para desearos Felices Fiestas de Navidad. En enero os mandaremos un vídeo de presentación. Tenemos muchas ganas de conocernos en San Lucar de Barrameda en el encuentro de Jugar y Convivir.

Alumnos de 5o curso!

Bon Nadal

El passat 22 de desembre vam celebrar el final del trimestre i les festes de Nadal a l’escola. Vam cagar el Tió i vam dir els poemes que hem après a cada cicle, us deixem algunes fotos i enllaços de tots els poemes per desitjar-vos unes Bones Festes de Nadal.

Poema de Cicle Superior

Poema de Cicle Mitjà

Poema de Cicle Inicial

Poema d’Educació Infantil (P5)

Poema d’Educacií Infantil (P3 i P4)

Una nadala, una altra cançó

Fent cagar el Tió!!

Una forta abraçada, de part de tots els nens i nenes de l’escola i de tot l’equip de mestres.

Festa final de curs

Aquest dissabte 17 de juny hem fet la festa de final de curs al Local Social Ramon Cabanas.

Ha estat un tarda molt entretinguda, per començar tots els alumnes de l’escola han representat un teatre escrit i dirigit pels alumnes de la Classe de la Torre de Pisa: “Esòvia de Coll”, eren una sèrie de gags inspirats en programes com Polònia o Crackòvia en que imitaven a tots els mestres de l’escola i aprofitaven per fer diferents balls i cançons.

A continuació hem graduat i acomiadat a la Núria i a la Isabel, les dues alumnes de 6è que el proer curs no hi seran perquè aniran a l’institut. I també ens hem acomiadat de la Josefina i la M.Àngels,

La M.Àngels és mestra de l’escola des de fa cinc cursos i el proper curs canvia d’escola.

L’acte de comiat de la Josefina ha estat més emotiu, ella també canvia d’escola, però la Josefina ha estat mestra de l’escola durant 11 cursos, i també la primera directora i els 10 primers cursos. Tant els alumnes actuals, com les famílies i ex-alumnes s’han volgut acomiadar i li han dedicat unes paraules d’agraïment.

MOLTES GRÀCIES JOSEFINA PER LA FEINA FETA DURANT TOT AQUEST TEMPS A L’ESCOLA DE COLLSUSPINA.

Per acabar hem fet un berenar amb plats típics dels paisos on hi ha la meravella del món que donava nom a cada classe durant aquest curs i l’AMPA ens ha obsequiat amb un espectacle de fi de festa.

Ha estat un festa molt emotiva i divertida.

PROJECTE ELS ARBRES A L’ESCOLA DE COLLSUSPINA

Al llarg del 2n i 3r trimestre d’aquest curs 2016/17 els alumnes de la classe de la Torre de Pisa hem fet un projecte anomenat “Els arbres de l’Escola de Collsuspina”. El projecte estava vinculat al temari de medi: les plantes.

Per començar vam investigar què és una planta, les seves característiques principals i classificacions. Van venir unes biòlogues de l’empresa “Aprèn, serveis ambientals”  per ajudar-nos a identificar els arbres que tenim a l’escola i ens van ensenyar diferents maneres i aplicacions per poder identificar un arbre que no sabem com es diu.

Un cop vam conèixer el nom de cada arbre i les característiques que havíem de tenir present per identificar-los, vam sortir al patí!

Vam omplir un fitxa de cada arbre amb les seves característiques principals, però no buscant-les a internet, sinó mirant-los, tocant i olorant l’arbre que tenim a l’escola i fent-li fotografies. Un com hem tingut la fitxa plena hem buscat informació a internet de la procedència de l’arbre i alguna curiositat i hem creat una pàgina web, totes les fotografies de la pàgina web les hem fet nosaltres a als arbres que tenim a l’escola. Aquí podeu veure els resultat final del nostre projecte.

Finalment vam explicar el projecte i ensenyar la pàgina web als pares i mares que van poder venir.

Esperem que us agradi.

RESULTAT de la votació

El passat 21 d’abril de 2017 va finalitzar el període de votació del PROCÉS PARTICIPATIU PER DEBATRE I ESCOLLIR UN NOM PER A L’ESCOLA.
En aquest vídeo podreu veure com va ser l’escrutini i els resultats absoluts de les votacions:

Després de que els alumnes de les classe… Llegeix més»

PROCÉS PARTICIPATIU PER DEBATRE I ESCOLLIR UN NOM PER A L’ESCOLA

El dia 30 de març de 2017 ens vam reunir a Collsuspina la comissió de selecció de PROCÉS PARTICIPATIU PER DEBATRE I ESCOLLIR UN NOM PER A L’ESCOLA.

S’han rebut un total de 13 propostes de noms per part de diferents persones totes elles de la comunitat educativa de l’Escola de Collsuspina, i l’opció de mantenir la nomenclatura actual: “Escola de Collsuspina”.

Després de fer les deliberacions necessàries s’acorda sotmetre a votació per part de la comunitat educativa les propostes següents, amb les seves respectives justificacions, podeu clicar sobre cada proposta per llegir les justificacions:

1. Mantenir el nom actual: Escola de Collsuspina
  2. Escola Camí del Pol
  3. Escola Cedrus
  4. Escola els Ventets
  5. Escola el verdum
  6. Escola Gavadons
  7. Escola Joana Raspall

La votació es durà a terme segons preveuen les bases del PROCÉS PARTICIPATIU PER DEBATRE I ESCOLLIR UN  NOM  PER A L’ESCOLA, entre els dies 18 i 21 d’abril.

Ja podeu anar rumiant quina opció preferiu.