Hort

_MG_3123 - copia

La nostra societat està fonamentada en els serveis i la tecnologia i, dins d’un ciutat com Barcelona, el paisatge és bàsicament urbà. Treballar l’hort a l’escola suposa la producció de fruita i verdura per a ús dels alumnes però, el seu objectiu principal és afavorir i contribuir a l’educació mediambiental i al desenvolupament individual i social ja que afegeix una dimensió pràctica als aprenentatges. Reforça matèries instrumentals com les llengües i les matemàtiques i d’altres com les ciències i la tecnologia.

Al llarg de tota l’escolaritat els nostres alumnes treballen l’hort. A partir de la persona que coordina l’actuació directe dels alumnes, cada curs té la responsabilitat d’alguna zona determinada que neteja, prepara, planta i recull els fruits. Alhora cada curs s’encarrega d’algun dels arbres fruiters. Els nois i noies del cicle superior són els encarregats del compostatge.

També hi ha una bassa, petit ecosistema amb gran diversitat d’espècies vegetals i animals, el tòtil n’és un dels principals protagonistes, on l’observació directa i l’experimentació en són constants.

Més fotos aqui