Instal·lacions

ESCOLA COLORS
escolacolors escola-colors

El curs 2010 – 2011 vam estrenar l’edifici de l’Escola Colors. Veure com el feien era tot un espectacle!

ENTRADA
entrada-1 entrada-3

El vestíbul de l’entrada i els passadissos sovint serveixen d’espais per exposar els treballs dels alumnes de l’escola. Des del vestíbul de l’entrada principal s’accedeix als despatxos d’administració, AMPA, equip directiu, sala de reunions, sala de mestres, etc.

biblioteca-2 biblioteca-1

L’escola disposa d’una biblioteca que els nens  i  nenes  fan  servir  setmanalment.  Els  més petits  van  a  mirar contes i a escoltar-los i els més grans ja poden fer préstec de llibres per portar-los a casa i llegir-los amb més tranquil·litat.

MENJADOR
menjador img_0281

Cada  migdia  s’omple  de  nens  i nenes. La cuinera elabora un menjar boníssim a la pròpia escola. Els monitors/es ajuden als nens i nenes a aprendre bons hàbits i dinamitzen activitats per gaudir del temps de migdia. Els petits de P3 fan la migdiada al niu.

HORT

img_0290

Els alumnes de 3r tenen cura de l’hort durant tot el curs com a projecte propi, amb la col·laboració de mestres i voluntaris de l’Associació Harmonia 2.0

LABORATORI

Disposem d’un laboratori on fer activitats d’experimentació. Per treballar la ciència, hi ha material com lupes binoculars, vasos de precipitats,tubs d’assaig, maquetes, un esquelet, imants, safates, xeringues, balances, embuts, etc.

AULA DE TALLERS

Aquest espai està adequat per fer el taller de pre-tecnologia, inspirat en el Creactivity del Cosmocaixa.

AULA D’INFORMÀTICA
informatica-1 img_0286

Disposem d’ordinadors de sobretaula que ens permeten treballar amb eines digitals. Al cicle Infantil aprenen a engegar l’ordinador, dominar el ratolí,  conèixer les diferents parts que el formen i a fer jocs educatius. A Primària utilitzen diversos programes i recursos per treballar diferents àrees i desenvolupar la competència digital. També tenim un carro d’ordinadors portàtils per treballar de manera còmoda a les aules i disposem de tauletes digitals per fer activitats amb eines TIC.

AULA D’ANGLÈS

Per fer aquesta especialitat els nens i nenes van a una aula plena de llibres, imatges, mascotes, música… i tot en anglès! Hi ha una pissarra digital per la realització d’activitats diverses. Seguint la metodologia CLIL, l’alumnat de cicle inicial treballa Arts&Crafts, de cicle mitjà Science i de cicle superior Social Science.

AULA DE MÚSICA

musica1

Tots els alumnes de l’escola van a l’aula per cantar, ballar, aprendre cançons, les notes musicals i moltes coses més. Hi ha molts instruments i està dotada d’una pissarra digital per projectar vídeos i fer activitats. És un espai sense taules molt obert que permet moure’s amb més llibertat.

AULA DE VALORS

L’alumnat de l’escola treballa l’educació en valors en aquesta aula, destinada a treballar tots els aspectes relacionats amb un dels eixos vertebradors del nostre centre.

AULES I ESPAIS D’INFANTIL
img_0291

Les aules d’Educació Infantil tenen lavabo a dins de la classe, accés directe al pati i un racó ple de referents visuals que ajuden a seguir una rutina  i  establir uns hàbits diaris molt importants que ajuden els infants a desenvolupar progressivament la seva autonomia. Hi ha altres racons amb materials per dibuixar, pintar, retallar, construir, experimentar… Les aules d’infantil comparteixen un espai comú al vestíbul on desenvolupen diferents ambients i tallers d’art, disfresses, joc simbòlic, etc. També comparteixen una aula d’experimentació amb taula de llum!

PATI D’INFANTIL

Els més petits tenen un pati amb un sorral molt gran i uns tendals que els protegeixen del sol. També hi ha construccions amb tobogans i casetes, i altres materials com blocs de fusta, pales i galledes, balancins, etc. per desenvolupar diferents tipus de jocs. Els nens i nenes gaudeixen molt jugant al tipi i fent equilibri a les fustes i als pneumàtics. Fins i tot hi ha pintada una carretera! A més, hi ha una font, taules i bancs per seure. El pati té accés directe a les aules.

AULES DE PRIMÀRIA
img_0283

Les aules d’Educació Primària són espaioses i disposen d’ordinador i de pissarra digital per fer diferents activitats. També hi tenen prestatges amb jocs, llibres de lectura, arxivadors, material divers i tot el que els alumnes necessiten per treballar i aprendre. A totes les aules hi ha una aigüera.

AULES DE SUPORT (EDUCACIÓ ESPECIAL, LOGOPÈDIA, EXPRESSIÓ ORAL)img_0282

Hi ha petites aules amb tot el material necessari per poder fer un treball de suport a petits grups o treball individualitzat.

PATI DE PRIMÀRIA

El pati de primària és molt gran i disposa d’espais per diferents tipus de joc: la pista per jocs de caire esportiu, el sorral per jugar amb pales i galledes, els troncs per fer equilibris, el rocòdrom per escalar, el tipi, la zona de caixes i blocs de fusta i pneumàtics per fer volar la imaginació, jocs tradicionals dibuixats a terra, etc. Hi ha una font i accés directe a lavabos.

GIMNÀS

El gimnàs està ubicat al costat de l’edifici principal de l’escola. És tan gran que permet córrer, saltar, fer circuits, muntar els blocs tous de psicomotricitat, pujar per les espatlleres, etc. Pels alumnes més grans també hi ha vestuaris i dutxes per poder tenir cura de la higiene personal.

El gimnàs s’utilitza com a sala polivalent ja que disposa d’un escenari i un sistema de so i projecció que permet dinamitzar activitats diferents a les relacionades amb l’educació física. Es duu a terme la celebració de festes, assemblees i reunions de l’alumnat, actuacions, activitats col·lectives que requereixen un espai ampli, etc.