Qualitat en l’ensenyament de les llengües

EL PRESENT: ELS PROJECTES E-TWINNING

Els projectes eTwinning afavoreixen l’aprenentatge en col·laboració: els alumnes aprenen uns dels altres, interactuen, es comuniquen i, d’aquesta manera, se senten responsables del seu propi aprenentatge.

Un projecte eTwinning s’inicia amb la participació mínima de dos professors de nacionalitat diferent. Posteriorment, s’hi podran afegir més professors de qualsevol nacionalitat. El tema comú de treball és acordat pels professors participants.

En aquests moments s’estan portant a terme diversos projectes de col·laboració europea!

LA GENERACIÓ PLURILÍNGÜE

PROJECTE ORATOR

Entre els anys 2002 i 2004 l’escola va participar en el Projecte Orator endegat pel Departament d’Ensenyament, dins del Programa d’Innovació.

Així es va iniciar l’aventura d’impartir una matèria en llengua anglesa, el nostre inici en la metodologia AICLE (CLIL en anglès): Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera.

L’assignatura triada va ser Educació Visual i Plàstica al Cicle Mitjà i després es va afegir Cicle Superior.

Us oferim un extracte d’una entrevista que TV2 ens va realizar pel programa de  L’Informatiu.

IMG_11551.mov

COMENIUS 1.1 PROJECT: “ CLIL for young learners”EAC_Logo

Entre els anys 2004 i 2007, la nostra escola va participar en una Associació Multilateral Comenius 1.1 conjuntament amb Itàlia (coordinador del projecte), Alemanya, Eslovàquia, Lituània, Letònia, Romania i Polònia.

El treball es va fonamentar en metodologia CLIL (Content and Language Integrated Learning), i es van portar a terme algunes unitats didàctiques en totes les matèries curriculars de Cicle Mitjà i Superior d’Ed. Primària.

foto Comenius

SEGELL EUROPEU PER INICIATIVES INNOVADORESimatge segell europeu

Aquest guardó de la Comissió Europea, s’atorga anualment a Espanya des del 1998 mitjançant convocatòria pública i promou l’aprenentatge de les llengües com a vehicle necessari per a una autèntica integració europea.

Per més informació podeu consultar http://tinyurl.com/segelleuropeu2007

Cursos COMENIUS 2 de formació contínua sobre CLIL els quals hem participat:EAC_Logo

•  Durant l’estiu del 2005 vem realitzar un COMENIUS 2 (Formació de Professorat) a Exeter amb les mestres de les escoles associades al Comenius 1.1 que s’estava desenvolupant.
  • Durant l’estiu del 2006 vem participar com a docents d’un Comenius 2 a Exeter on vem estar formant a professorat europeu en la metologia CLIL.

teachers course 06 (35)

COMENIUS REGIO PROJECT

Building Citizenship through English Culture”

Entre els anys 2008-2010, la nostra escola va participar del Projecte Comenius Regio,sota la coordinació i la gestió de l’Ajuntament del nostre municipi.

Els projectes Comenius Regio tenen per objectiu promoure el desenvolupament d’activitats de cooperació entre algunes autoritats locals, vincular-les a Europa i contribuïr així a millorar la oferta educativa del municipi i donar-li més qualitat.

D’aquesta manera, l’escola Charles Darwin va participar en el projecte com a soci actiu, tot creant i portant a terme diverses unitats de programació entorn a 2 contes originals.

Podeu trobar més informació al web municipal i a la zona clic del Departament d’ensenyament:

PLA EXPERIMENTAL LLENGÜES ESTRANGERES: “SCIENCE THROUGH ENGLISH”

Entre els anys 2009-2011, la nostra escola va participar del Pla Experimental de Llengues Estrangeres (PELE).

Aquest projecte va centrar-se en desenvolupar unitats de programació de Medi en llengua anglesa al Cicle Superior de Primària.

La metodologia emprada és el CLIL. Aquesta metodologia té un enfoc dual ja que la llengua estrangera s’utilitza com a eina per aprendre un contingut. La visió d’aquesta manera de fer abarca 4 grans blocs: contingut, cognició, comunicació i cultura.

Actualment, es segueixen desenvolupant les unitats, que formen part del Currículum de Medi.

PROJECTE eTWINNING: “Food: an open window to the world”

eTwinning és la comunitat de centres escolars d’Europa, una iniciativa que promou la col.laboració escolar entre centres educatius europeus per tal de portar a terme tasques i projectes en comú mitjançant les tecnologies de la informació i comunicació (TIC).

Aquest curs portem a terme un projecte eTwinning amb l’alumnat de 4t de Primària juntament amb escoles de deu països europeus (Xipre, Gran Bretanya, Finlàndia, França, Alemanya, Grècia, Itàlia, Romania, Polònia i Espanya). El seu títol és “Food: an open window to the world” ( El menjar: una finestra oberta al món).La llengua de comunicació és l’anglesa i s’ha portat a terme en les sessions d’Anglès i Educació Visual i Plàstica.

Té com a objectiu fer que l’alumnat prengui consciència de la importància de conèixer fets sobre els aliments i la relació amb l’agricultura local, els productes de temporada, la globalització i les tradicions culturals dels països socis per tal de prendre decisions responsables per a una vida sana. Aquest projecte està connectat amb el tema de l’Exposició Universal que tindrà lloc a Milà (Itàlia) el proper any 2015.