Educació Infantil

L’Educació Infantil és una etapa educativa configurada per dos cicles: el 1r cicle (llar d’infants), on s’acull els infants de 0 a 3 anys, i el 2n cicle (parvulari) amb infants de 3 a 6 anys.

La finalitat de l’Educació Infantil en els centres és contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu dels infants en col·laboració amb les seves famílies, proporcionant un clima i entorn de confiança on es sentin acollits i amb expectatives d’aprenentatge i millora personal.

Els continguts i les activitats que els vostres fills han de dur a terme per assolir els objectius corresponents d’aquest cicle (3-6 anys) s’agrupen en tres àrees:

  • Descoberta d’un mateix i dels altres, és a dir, autoconeixement i gestió de les emocions, del joc i el moviment i les relacions i autonomia personal.
  • Descoberta de l’entorn, exploració i experimentació.
  • Comunicació i llenguatge, és a dir, observar, escoltar, parlar i comunicar-se.

 

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

atencio diversitat

A l’escola disposem d’un conjunt de recursos personals i de mesures organitzatives per millorar els aprenentatges dels alumnes que tenen dificultats per seguir el ritme del grup. Entre els recursos personals podem destacar l’actuació de professionals concrets, com poden ser el mestre de l’aula, logopedes, especialistes de serveis educatius, etc. i entre les mesures organitzatives trobem els suports individuals, el suport en grups reduïts dins d’horari lectiu i el suport escolar personalitzat (SEP), que s’organitza dins de l’horari lectiu.

El SEP és un conjunt de mesures organitzatives orientades a aconseguir que cap infant s’endarrereixi en els seus aprenentatges. Els vostres fills rebran el suport del SEP quan s’identifiqui que no han assolit un determinat nivell en els aprenentatges bàsics que s’hagin treballat a l’aula, a fi que no s’endarrereixin. Aquest suport ha de ser temporal.

Aquestes mesures poden anar adreçades als infants que presentin dificultats per seguir el ritme de la classe o per estimular els alumnes amb alt rendiment.

A l’educació infantil es prioritza el reforç d’aspectes comunicatius i de llenguatge, així com pautes de conducta i habilitats interpersonals.

AVALUACIÓ

left_flash

L’avaluació al segon cicle de l’educació infantil és contínua i global, és a dir, que té en compte el procés i l’evolució del vostre fill o filla al llarg de tot el trimestre i/o curs.

Rebreu  dos informes escrits anuals per part del tutor o tutora, i un al final del cicle. Aquests informes us aportaran informació sobre els progressos dels vostres fills i sobre les possibles necessitats d’ajut.

Excepcionalment, pot quedar-se un any més al cicle a proposta dels mestres. Aquesta proposta haurà d’anar acompanyada de l’informe elaborat per la persona d’atenció psicopedagògica del centre, amb el vostre acord i amb l’aprovació del director o directora del centre.

 

Podeu llegir més al document oficial:

presenta_infantil_2ncicle