#joemquedoacasa. Setmana del 4 al 8 de maig. 4t, 5è i 6è

Benvolgues famílies,

Aquí teniu la proposta de tasques d’aquesta setmana. Al llarg d’aquests dies ens acomiadarem del Tangram i farem moltes altres activitats. Cliqueu aquí per veure el vídeo de presentació i després al botó d’engegar.

Aquí us deixem un breu resum del què farem:

  • La notícia: llegirem una notícia d’actualitat i haurem de reflexionar i donar la nostra opinió en relació al que ha passat.
  • Ja pots sortir al carrer: en aquesta activitat veurem si realment sabem tot el que hem de saber abans de sortir al carrer.
  • Els reptes de l’emperador: et posa a prova amb tres activitats on hauràs de recordar el primer repte de l’emperador i investigar sobre ell.
  • Quadre final Tangram: amb els elements del Tangram posarem a prova la nostra creativitat amb una producció ben original.
  • English Time: Carol ens ha preparat unes activitats molt interessants per revisar allò que heu estat treballant durant el curs.
  • Quina és la teva opinió sobre el Tangram?: en aquesta activitat ens agradaria saber què t’han semblat les activitats amb aquest joc matemàtic.
  • Què he après: sempre és molt interessant reflexionar què ens aporten les activitats, què ens ensenyen. Amb aquesta activitat tindràs l’oportunitat de fer-ho.
  • L’alumnat de religió té una activitat sobre els Sagrament. 

A més a més, us hem deixat un material per aprendre a utilitzar correctament el teclat de l’ordinador. Aquests dies podeu aprofitar a aprendre aquesta habiltitat que de ben segur, us ajudarà en el vostre dia a dia, alhora d’escriure amb un teclat.

Esperem que gaudiu molt aquesta setmana!

Entrevistes en confinament [7] – Marta Bach

Emmarcat en el projecte dels Jocs Olímpics de l’Escola Catalunya, i donada la situació de confinament pel Covid-19, realitzem entrevistes a esportistes d’elit per videoconferència.

Avui us presentem la Marta Bach, jugadora de waterpolo del CN Mataró, flamant campió de lliga. La mataronina ha estat campiona d’Europa i del món amb la selecció espanyola, amb la qual, a més a més, va obtenir la medalla de plata als Jocs Olímpics de Londres 2012.

Compartim amb vosaltres la gran estona que vam passar plegats:

Entrevites en confinament [6] – Marta Galimany

Emmarcat en el projecte dels Jocs Olímpics de l’Escola Catalunya, i donada la situació de confinament pel Covid-19, realitzem entrevistes a esportistes d’elit per videoconferència.

Avui us presentem la Marta Galimany, atleta de llarga distància del Futbol Club Barcelona. Poc abans de començar el confinament es proclamà campiona d’Espanya de Marató, una victòria que li donà el bitllet pels Jocs Olímpics de Tòquio.

Entrevistes en confinament [5] – Núria Vilarrubla

Emmarcat en el projecte dels Jocs Olímpics de l’Escola Catalunya, i donada la situació de confinament pel Covid-19, realitzem entrevistes a esportistes d’elit per videoconferència.

Avui, entrevista a Núria Vilarrubla, piragüista d’eslàlom en categoria C1. La Núria ha estat campiona d’Europa per equips i individual. Aconseguí medalles de plata i bronze en campionats del món, abans de culminar, l’any 2019, amb la medalla d’or en el C1 de la Copa del Món de Markkleeberg. El 2021 espera lluitar per augmentar el seu palmarès amb alguna medalla a Tòquio.

Us deixem aquesta bona estona que vam passar amb ella:

Entrevistes en confinament [4] – Toni Ponce

Emmarcat en el projecte dels Jocs Olímpics de l’Escola Catalunya, i donada la situació de confinament pel Covid-19, realitzem entrevistes a esportistes d’elit per videoconferència.

Avui, us deixem l’entrevista a en Toni Ponce, nedador d’elit i fisioterapeuta. Classificat pels Jocs Paralímpics de Tòquio, ha estat campió d’Espanya, d’Europa, del món i de les World Series, i proclamat millor esportista paralímpic del món el juny del 2019.

Una gran estona, amb molt aprenentatge:

Entrevistes en confinament [3] – Marina Garcia

Emmarcat en el projecte dels Jocs Olímpics de l’Escola Catalunya, i donada la situació de confinament pel Covid-19, realitzem entrevistes a esportistes d’elit per videoconferència.

Avui, us portem l’entrevista amb la Marina Garcia i Urzainqui, nedadora especialitzada en braça que participà en els Jocs Olímpics de Londres 2012.

 

Entrevistes en confinament [2] – Zaida Ardit

Emmarcat en el projecte dels Jocs Olímpics de l’Escola Catalunya, i donada la situació de confinament pel Covid-19, realitzem entrevistes a esportistes d’elit per videoconferència.

Avui, us portem la segona entrega, amb la Zaida Ardit i Roda, patinadora, campiona del món (entre moltes altres victòries) amb el seu equip, el Club Patí l’Aldea, en la modalitat de Grups Petits als World Roller Games, l’any 2019.

Volem compartir la gran estona que hem passat amb ella:

 

A més a més, també us compartim l’actuació que la va proclamar campiona del món:

Esperem que us agradi tant com a nosaltres!

Entrevistes en confinament [1] – Carles Castillejo

Emmarcat en el projecte dels Jocs Olímpics de l’Escola Catalunya, i donada la situació de confinament pel Covid-19, realitzem entrevistes a esportistes d’elit per videoconferència.

Avui, la primera entrega, Carles Castillejo, atleta català que ha participat en quatre Jocs Olímpics, campió d’Espanya de 5000 metres, 10000 metres, mitja marató i marató, i moltes victòries més.

Ha estat una gran estona i volem compartir-la amb vosaltres:

#joemquedoacasa. Setmana del 27 al 30 d’abril-1r, 2n i 3r

Benvolgudes famílies de 1r, 2n i 3r!

Com esteu?

Us fem arribar la proposta d’activitats d’aquesta setmana. Aquest cop la temàtica gira entorn a la PRIMAVERA. A partir d’un conte molt bonic hem dissenyat activitats diverses. Com cada setmana, us proposem una sèrie d’activitats per moure el cos, activitats més enfocades a cap i cor i d’altres més artístiques.

A més de l’enllaç al Genially, us tornem a adjuntar 2 tutorials:

. un tutorial de com fer una drecera del Genially al vostre escriptori. D’aquesta manera podreu accedir més ràpid a l’aplicació sense entrar a la web de l’escola.

. Un altre de com enviar arxius grans a través del We Transfer.

Si teniu algun dubte poseu-vos en contacte amb els/les vostres mestres.

No us perdeu totes les propostes ja que trobareu moltes sorpreses!

Estem segurs/es que gaudireu molt!

Fins aviat!

 

#joemquedoacasa. Setmana del 27 al 30 d’abril – 4t, 5è i 6è

Benvolgudes famílies de 4t, 5è i 6è,

Tot i que Sant Jordi ja ha passat, contínuarem treballant amb propostes d’allò més interessants. Cliqueu aquí per veure la presentació i després cliqueu al botó d’engegar.

 

 

 

 

Aquesta setmana està protagonitzada pels animals i la geometria.

  • L’Otoko vol una mascota on cercarem animals pel nostre amic.
  • Continuarem amb Art geomètric on treballarem les figures planes, els colors, al composició, la combinació i moltes coses més.
  • Polygons and Perímetres és una activitat en anglès on ampliaràs el teu vocabulari tot gaudint i aprenent de les matemàtiques.
  • Com cada setmana escoltarem un conte: Si no hi ha feina, no hi ha menjar, fet amb el Tangram.
  • Amb el vídeo Què et fa diferent reflexionarem sobre nosaltres mateixos però a més a més, en la realització de la tasca haurem de fer un resum.
  • Els animals no es queden a casa, és un article que hauràs de llegir i t’ajudarà a entendre la influència de l’home en el medi ambient.
  • La següent activitat Què passaria a Sant Adrià si…. et proposem un viatge al futur.

L’alumnat de religió té una nova tasca.

Som-hi?

#joemquedoacasa. Setmana del 27 al 30 d’abril. Educació Infantil,

Hola Famílies!!

Sant Jordi ja ha passat, però aquesta setmana està plena de Propostes magnífiques i divertides.

A la graella d’Activitats teniu l’enllaç per veure les fotos que ens heu enviant i també un altre enllaç a un vídeo de Manualitats de Sant Jordi.que heu fet,

Cliqueu la imatge per veure les Propostes!!

Petonets!!!

#joemquedoacasa. Setmana del 20 al 24 d’abril. Especial Sant Jordi-1r, 2n i 3r

Hola famílies de 1r, 2n i 3r!!!

Com esteu?

Per aquesta setmana us hem preparat unes propostes molt interessants. En el genially trobareu un apartat dedicat al activitats de TANGRAM. Aquí trobareu una cançó, un tutorial de com construir el vostre tangram, contes, un repte de musicotangram, una seqüència motriu i una obra d’art.

L’altre apartat que trobareu al genially està dedicat a la diada de SANT JORDI. Aquí trobareu contes per llegir i per enviar, una manualitat i propostes del Tatano.

També hi ha un apartat pels alumnes de religió.

A més de l’enllaç al Genially, us adjuntem dos tutorials:

. un tutorial de com fer una drecera del Genially al vostre escriptori. D’aquesta manera podreu accedir més ràpid a l’aplicació sense entrar a la web de l’escola.

. Un altre de com enviar arxius grans a través del We Transfer.

Si teniu algun dubte poseu-vos en contacte amb els/les vostres mestres.

Esperem que gaudiu molt d’aquestes activitats que hem preparat amb molta il·lusió!!!

Fins molt aviat!!!!

 

#joemquedoacasa. Setmana del 20 al 24. Especial Sant Jordi – 4t, 5è i 6è

Benvolgudes famílies de 4t, 5è i 6è,

Tornem aquesta setmana amb unes activitats molt interessants i divertides. Cliqueu aquí per veure’n la presentació. (La presentació no s’obre directament. Cal que cliqueu al botó d’engegar.)

Continuarem treballant amb el Tangram:

  • Farem difusió del desenllaç del “Somni de la papallona” enviant un correu electrònic.
  • Haurem de crear una coreografia amb l’Otoko utilitzant la tècnica l’stop-motion.
  • Ens gravarem en vídeo fent el ball.
  • Amb l’Akame resoldrem Els reptes de l’emperador.
  • Trobarem les solucions als reptes del Musitangram.

I per celebrar Sant Jordi:

  • Ens convertirem en narradors.
  • Llegirem “El terrissaire enamorat”.
  • Escoltarem la història “Saint George and the dragon” en anglès.
  • I farem una rosa utilitzant el Tangram.

Vinga som-hi que aquesta setmana ens ho passarem genial!

#joemquedoacasa. Setmana del 14 al 17d’abril. Inici 3r trimestre.

Hola famílies de 1r, 2n i 3r!!!

Com esteu?

Tornem de les vacances de Setmana Santa amb energia i engegem el 3r trimestre amb moltes ganes!!! Cada setmana us presentàrem diferents propostes interessants per fer a casa. Com sempre, a través del “Genially”. Us recordem com arribar a l’aplicació “Genially” a través d’un tutorial. No us oblideu d’omplir el formulari de seguiment, per nosaltres és una gran ajuda saber la vostra opinió de les tasques proposades.

Aquí us deixem la proposta per la setmana del 14 al 17 d’abril. Si teniu algun dubte, poseu-vos en contacte vía correu electrònic amb el vostre tutor o tutora.

Salut!

#joemquedoacasa: Setmana del 14 al 19 d’abril – Inici del 3r Trimestre – 4t, 5è i 6è

Benvolgudes famílies de 4t, 5è i 6è,

Tornem de la parada de Setmana Santa i posem en marxa l’aventura del 3r Trimestre.

Com ho farem? Doncs mireu, treballarem de forma transversal totes les matèries i això ho podrem fer a partir de posar com a punt central el joc del TANGRAM.

Cliqueu sobre la imatge per accedir al vídeo informatiu. Un cop obert, cliqueu sobre el botó per començar.

Aquesta setmana demanem les següents activitats: l’elaboració d’un horari personalitzat que els ajudarà a la seva organització del temps a casa i proposem  la realització de 5 tasques, totes elles vinculades al joc del Tangram. Tot ho tenen penjat al Classroom. Els lliuraments també s’ha de fer pel Classroom. Si els vostres fills i filles tenen problemes amb aquesta aplicació, no dubteu en posar-vos en contacte, via correu electrònic, amb el tutor o tutora.

#joemquedoacasa Propostes i Activitats d’Educació Infantil setmana 14 al 17 d’abril

Hola famílies!!

Com us trobeu?

Tornem de vacances de Setmana Santa amb idees i propostes molt divertides!!

Com ja sabeu la Primavera ja és aquí i aquesta estació serà el fil conductor de les nostres activitats.

Cliqueu la imatge i animeu-vos a enviar fotos del resultat del que feu a casa al correu: joemquedoacasa@catalunyasab.cat

IMPORTANT: SI TENIU DIFICULTATS A L’OBRIR ALGUN ENLLAÇ AMB EL FLASH PLAYER US DEIXEM AQUÍ LES INSTRUCCIONS PER HABILITAR-LO.

Para poder usar este complemento podemos escribir en la barra de direcciones: chrome://settings/content/flash.

Una vez marcado este interruptor, el siguiente paso será recargar la web con Flash que queremos usar y veremos que ya no nos aparece el mensaje de complemento bloqueado, aunque el contenido tampoco carga por defecto.

Para cargarlo, debemos hacer clic sobre el icono con forma de candado que aparece a la izquierda de la URL de la página web, donde los permisos, y seleccionar que queremos permitir el uso de Flash en el navegador.

Recargamos la página y ya estará habilitado el contenido Flash en esta web. Debemos repetir este proceso en todas las páginas web donde queramos usar este complemento, ya que por defecto seguirá estando bloqueado.

#joemquedoacasa. Entreteniment vacances. 1r, 2n i 3r

Hola famílies,

venen dies de vacances #joemquedoacasa, i ho intentarem passar de la millor manera possible.

Primer us proposem que ens ajudeu a fer la decoració de la primavera perquè quan tornem a l’escola, la puguem decorar.  

Segon, esperem que us divertiu molt mirant la revista TATANO, on trobareu moltes propostes divertides i diferents. Entreu al GENIALLY per trobar l’enllaç.

I per acabar passeu una bona estona amb el karaoke familiar.

Com sempre el més important és que tothom estigui bé, i que estigueu tan alegres com sigui possible en aquesta situació. 

Us trobem a faltar, una abraçada!

Clica sobre la Cèlia per veure el video!

MOLTES FELICITAAAATS !!!! #joemquedoacasa

NENES I NENS DE P3, P4 I P5

PER A TOTES I TOTS ELS QUE HEU CELEBRAT EL VOSTRE ANIVERSARI DURANT AQUESTS DIES DE CONFINAMENT…

LES MESTRES I TOT EL PERSONAL DE L’ESCOLA US VOLEM DIR:

MOLTES FELICITAAAAATS !!!!

Cliqueu el pastís!!

 

 

US TROBEM A FALTAR I US ESTIMEM MOLTÍSSIM !!

PETONS I ABRAÇADES FORTES !!

CUIDEU-VOS MOOOLT I SOBRETOT … #JOEMQUEDOACASA

LES MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL

FAMÍLIES, US TOCA A VOSALTRES! #joemquedoacasa

Hola, famílies de l’escola Catalunya,
Ara que ja heu vist les cares de l’equip humà del nostre centre, ens encantaria veure-us a vosaltres.
Per això us demanem que ens envieu una foto vostra al correu joemquedoacasa@catalunyasab.cat 

Us deixem un vídeo tutorial de com fer-ho directament amb el mòbil!

MOLTES GRÀCIES!

 

#joemquedoacasa – Les activitats que fem a casa. Cicle Mitjà

#joemquedoacasa

Benvolgudes famílies de 3r i 4t,

Gairebé fa una setmana que estem a casa confinats; és per això que per aquests dies us volem proposar diferents activitats, jocs i entreteniments relacionats amb conceptes que s’han treballat a l’escola perquè pugueu continuar a casa.

Aquestes activitats es publicaran a la pàgina web de l’escola els dilluns i dijous. Mitjançant Dinantia i Facebook us informarem de les noves propostes.

Per a l’alumnat de 4t, les activitats s’aniran afegint al Google Classroom, aplicació que es fa servir a l’escola i saben com accedir mitjançant el correu personal de cada nena i nen (nom@catalunyasab)

Si cliqueu sobre el document que adjuntem trobareu tota la informació: Activitats Cicle Mitjà 1

 

 

#joemquedoacasa Cicle Inicial TENIM NOTÍCIES!!!

Hola hawaians, prehistòrics i romans!!!

Fa gairebé una setmana que estem tancats a casa. Us trobem molt a faltar!!! Tenim moltes ganes de saber de vosaltres!!!

Us escrivim perquè tenim una notícia. El Kai i la Koa ens han enviat un e-mail. Ens pregunten com estem i ens expliquen que ells també estan tancats a casa. A Hawai també ha arribat el coronavirus. Com veieu, aquest virus afecta a tot el món. A l’e-mail ens expliquen que continuen fent feines des de casa, d’aquesta manera pensen que l’escola continua oberta. Els vostres mestres hem pensat fer el mateix. Treballar conjuntament, com un gran equip.  Què us sembla? 

En moments difícils és important estar units. Així doncs, romans, prehistòrics i hawaians tenim una missió molt important. Què us sembla si cadascú escriu el seu diari i quan tornem a l’escola el compartim?

Què podrieu posar en aquest diari?

  • Una recepta
  • El teu acudit preferit
  • Un dibuix de com ets sents (avorrit, content…)
  • Què heu fet durant el dia

No us oblideu posar la data i fer una portada super guapa!!!

A partir de dilluns tindreu una nova publicació a la pàgina web de l’escola.

Seguim en contacte! Cuideu-vos molt!!!!

#joemquedoacasa Educació Infantil Propostes per fer a casa

#joemquedoacasa
Hola famílies:
Cal compaginar temps de joc autònom en què l’infant decideixi què vol fer i com, amb temps d’activitats compartides amb l’adult.
Per al temps de joc autònom hem de posar a l’abast de l’infant materials diversos amb els quals pugui elaborar el seu joc: materials… Llegeix més»

Colònies’2020

Els infants de P5, 2n, 4t i 6è ens ho hem passat super bé a les COLÒNIES!!

Durant 2 dies hem gaudit de diferents activitats, experiències i aventures. Plens de moments divertits on hem pogut conviure tots junts en plena natura.

Els més petits i petites (P5 i 2n)  hem realitzat diferents jocs ambientats en el circ, amb l’arribada sorpresa d’un pallasso. Els més grans (4t i 6è) havíen de realitzar diferents jocs d’aventura i escalada.

Si voleu veure el recull de fotos, cliqueu sobre la imatge.

 

 

 

Els Tallers a Educació Infantil

Continuem amb l’oferta dels TALLERS a Educació Infantil però aquesta vegada s’ha afegit P3.

Com ja sabeu dividim tot E.I. en 9 grups, que són els diferents tallers d’aquesta ronda:

TALLER

DE BEE BOTS

TALLER DE

TAULES DE LLUM

TALLER D’AMPOLLA DE LA CALMA
TALLER

D’EMOCIONS

TALLER

DE CUINA

TALLER DE

MINI MONS

TALLER  DE        CONTE

“EL MÀGIC ELF”

TALLER DE

PINTURA AMB FARINA

TALLER DE

CONSTRUCCIONS

Amb aquestes propostes pretenem:

  • Crear entorns d’aprenentatge que fomentin l’interès per descobrir i compartir.
  • Afavorir l’autonomia i la iniciativa pròpia.
  • Estimular les diferents intel·ligències i capacitats dels infants, oferint experiències motivadores i gratificants.
  • Afavorir les relacions socials i de convivència entre els infants de diferents edats, enriquint-se mútuament de les avantatges d’aquests tipus d’agrupaments.
  • Desenvolupar el llenguatge oral.
  • Aprendre jugant i descobrint.
  • Aprendre dels companys/es, no només de l’adult.
  • Oferir als infants un espai de joc on poder investigar, observar, manipular…i viure l’error com a oportunitat per aprendre i créixer.
  • Potenciar la creativitat.
  • Gestionar i expressar els seus sentiments, emocions i sensacions  lliurement.
  • Respectar als altres, els espais i els materials.
  • Atendre la diversitat.

Cliqueu la imatge i veureu com ho passem de bé!!

3r Visita Museu Blau

L’alumnat de 3r ha visitat el Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Hem realitzat un taller anomenat: Ens mirem la barreja? Per realitzar aquest taller hem hagut d’investigar sobre la classificació dels animals vertebrats.

Ens ha agradat molt visitar tota l’exposició i manipular tot el material biològic per poder obtenir les nostres conclusions.

Cliqueu damunt la fotografia si ens voleu veure!

Cicle Mitjà: Treballem en equip

Els alumnes de 3r treballem en equip.

Dins l’àmbit de coneixement del medi, hem aprofundit el tema de la feina i la compra d’una manera cooperativa: recerca d’informació,  posada en comú entre tots els membres del grup, distribució de les tasques i finalment les exposicions.

Alguns dels objectius d’aprenentatge:

  • Conèixer l’origen dels aliments.
  • Distingir entre productes naturals i productes manufacturats.
  • Conèixer la diferència entre el petit comerç i les grans àrees comercials.
  • Diferenciar entre el consum necessari i el consumisme.
  • Valorar la tasca realitzada i prendre decisions al llarg de tot el procés de treball.
  • Millorar la cohesió del grup.

Resultat d'imatges per a "trabajo en equipo"