Gamificació per treballar l’expressió oral

Des del començament del trimestre, els tres grups de cinquè estan immers en una competició d’allò més divertida: parlar en català!

Hem iniciat un joc on l’objectiu és sumar el màxim de minuts possibles durant tota la setmana parlant català. Bé, aquest és l’objectiu dels alumnes, el de les mestres és que els nostres nens i nenes millorin l’expressió oral en llengua catalana, ja que per la gran majoria aquesta no és la seva llengua materna. Mitjançant el joc, els i les alumnes tenen molta més motivació per parlar-la i després de dues setmanes ja podem afirmar que notem una millora important! Imagineu-vos que bé que ho faran al acabar el trimestre!

TALLER D’INFERÈNCIES

Com ja sabeu la nostra escola forma part del Pla d’Impuls de la lectura del Departament d’Ensenyament (ILEC) i  seguint aquest pla realitzem diferents activitats per fomentar la lectura, el gust per llegir i la comprensió lectora, com ara el taller d’inferències.

Fer inferències és com fer de detectius. Consisteix en trobar informacions a les lectures que no es veuen a primer cop d’ull. Es a dir, trobar la informació que el text diu, però no s’escriu.

Aquesta estretègia es contextualitza a l’àrea de llengua catalana però l’apliquem a totes les àrees de manera globalitzada, ja que la comprensió de tot tipus de textos és imprescindible per esdevenir l’èxit educatiu.

Durant el taller, primer un membre de l’equip llegeix en veu alta la targeta. Un company o companya explica el que ha llegit. Després llegim les preguntes i l’equip de detectius troba la informació amagada. En ocasions necessitem buscar a internet, perquè per fer inferències a més de ser un bon lector o lectora, cal saber molt i investigar. Som uns grans experts i expertes fent inferències, no se’ns escapa res.

Els més menuts de l’escola fan inferències visuals. Es tracta d’analitzar una imatge a partir de la qual contesten preguntes, completen frases, fan hipòtesis i treuen conclusions fent connexions amb el que ja saben.  D’aquesta manera aprenen a inferir i es preparen per a ser bons lectors i bones lectores.

 

Els grups de 1r i el taller de “bèsties i bestioles de riu”

Ahir dijous 14 de gener, varen venir a l’escola la fundació RIVUS, a fer-nos un taller sobre les “bèsties i bestioles que viuen al riu“. A principis de curs vàrem anar a inspeccionar el nostre riu el Besòs, i ahir, vàrem continuar descobrint nous animals que viuen pròxims als cursos d’aigua com ara, les basses, els aiguamolls o els boscos de ribera, per anomenar-ne alguns.

Ha estat un taller molt interessant on  hem après moltes coses. Hem tingut espai per jugar, per observar diferents animals i per sentir alguns cants d’ocells.

Si voleu veure alguns moments durant el taller, cliqueu aquí.

Felicitació de Nadal de l’Escola Catalunya

Benvolgudes famílies de l’escola Catalunya, aquest curs no ens hem pogut veure en el concert de Nadal que fem cada any, però no volem acabar el trimestre sense felicitar i desitjar-vos unes bones festes.

També volem insistir en gaudir d’unes festes amb responsabilitat i seguint les pautes indicades pel Departament de Salut pel bé de tothom.

A continuació podreu accedir a l’enllaç on trobareu les felicitacions que han fet les nenes i nens de la nostra escola.

Esperem que us agradi, ho han fet amb molta il·lusió.

De nou, desitjar-vos unes bones festes i bona entrada d’any 2021, ens tornem a veure el dilluns 11 de gener amb les piles carregades i moltes ganes.

Claustre Escola Catalunya

LECTURA D’IMATGES

Els nens i les nenes de quart hem fet una activitat de lectura d’imatges.

De vegades, un cartell o una imatge ens pot donar un missatge o explicar una història com si es tractés d’un text escrit amb paraules. Només cal saber-lo llegir.

Però, llegir una imatge, no es tracta només de descriure el què s’hi veu, sinó de provar d’imaginar el seu significat relacionant allò que es veu amb allò que sabem sobre el tema, o els elements que hi surten.

Per arribar a la conclusió final i poder dir què ens vol explicar la imatge, primer analitzem el cartell i què sabem dels seus elements (què veiem). Després fem connexions amb situacions viscudes (què sabem) o amb situacions que coneixem. I per últim entre tots i totes traiem conclusions (interpretem).

Cliqueu la imatge per veure com treballem en equip

Celebrem el Nadal a les classes de Religió

Estimades famílies:

El Nadal ja és aquí i així ho hem celebrat a les classes de Religió a l’escola.

  • La Comunitat de Petits hem fet un Pessebre amb els personatges tradicionals.
  • La Comunitat de Mitjans hem fet estrelles, pessebres de paper, de plastilina i de cartolina i hem afegit palla de debò.
  • La Comunitats dels Grans hem confeccionat un pessebre/ vitrall molt original on no podien mancar els 3 Reis Mags de l’Orient.

Us desitgem un molt BON NADAL i millor ANY NOU per a tothom!!

Per veure una mostra de les nostres obres d’art cliqueu la foto.

El Tió d’Infantil ja ha arribat!

Els nens i nenes d’Infantil ens hem  posat super contents perquè hem rebut la carta del Tió. En aquesta carta ens deia que l’havíem d’anar a buscar pel pati. No hem perdut el temps i corrents hem sortit a buscar-lo. Després de trobar-lo l’hem tapat amb una manteta i ja està preparat per donar-li menjar. Quins nervis!! A veure que ens cagarà…

Cliqueu la foto si voleu veure més!Caga Tió de peluche grande

Els primers anem al Riu Besòs

Ahir vam anar d’excursió al nostre riu, el Besòs. Només vàrem travessar el carrer i ja hi érem!

Hem descobert el nom d’alguns ocells que a vegades veiem a l’escola i, d’altres que fan més vida al riu menjant peixos i cucs que s’amaguen sota el fang. Ens ho hem passat molt bé i ens ha agradat això d’espiar la natura i als ocells sense que ens veiessin!

La fundació Rivus, ens ha regalat una caixa d’ocell per muntar i penjar-la en algun dels arbres que tenim a l’escola! Més endavant us ensenyarem com ha quedat!

Si voleu veure com de concentrats estàvem observant als ocells https://photos.app.goo.gl/SiJBLXxczcT9EpGv9

25N Escola Catalunya

A propòsit del Dia Internacional per l’eliminació de la violència envers les dones, a l’escola volem remarcar la necessitat, avui i cada dia, de treballar intensament i prendre consciència sobre la importància de la prevenció i l’abordatge de les violències masclistes.

La violència no es tracta només de les agressions físiques, hi ha molts tipus de violència que fan molt mal i no sempre la reconeixem, ni sabem com afrontar-la.

A l’escola dia a dia ens eduquem per dir NO a la violència i aprenem a reconèixer i fer front a aquelles situacions que tendim a naturalitzar i que impliquen desvalorització de les nenes, noies, dones o de qualsevol persona. 

Per això, hem organitzat aquestes activitats per treballar la no discriminació i promoure un canvi d’actituds, creences i comportaments per part de tothom:

Des de la comunitat de petits per introduir el tema sobre el dia de la no violència, vam explicar una sèrie de contes que tracten aquest tema. Com per exemple:

  • Arturo i Clementina
  • El príncep Ceniciento
  • Oliver Button és una nena
  • Llibre dels porcs, entre d’altres

Per acabar vam comentar i vam parlar sobre aquests.

També vam fer un mural de cors, cada classe vam realitzar dos cors, un dels quals vam trencar. El trencat simbolitzava les accions que no ens agraden o dolentes i l’altre les accions bones, boniques i que ens agraden. 

Aquí podeu veure algunes fotografies d’aquestes activitats:

https://photos.app.goo.gl/95kAcL9g7WFkX9as5

Des de la comunitat de mitjans vam treballar què és, d’on surt, què ens fa sentir i què podem fer per evitar la violència. 

Com que som una escola TÀNDEM, vam utilitzar l’art per explicar-nos, i a través de moviment, dibuix, música i representació, vam expressar tot el que sentíem.

A més, també vam fer els nostres arbres amb missatges de pau, d’autoestima i d’autoconeixement.

Si teniu ganes de veure què vam fer, mireu el vídeo!

https://photos.app.goo.gl/fhsw7D8hBHHxL88FA

Des de la comunitat de grans al Hall de l’Escola vam construir un arbre gegant amb paper de diari,  “L’arbre del bon tracte”.

A cada classe, els nenes i nenes van escriure en un cor lila que simbolitzava el fruit del bon tracte frases d’igualtat entre gèneres. En un altre paper van escriure frases relacionades amb actituds negatives.

Els cors els vam penjar al nostre arbre i els papers negatius els vam estripar i llençar a la paperera de manera simbòlica. 

A més, cada grup bombolla va realitzar una activitat consistent en dramatitzar una situació de la vida quotidiana. En aquesta ocasió es dramatitzaven situacions on es produeix algun tipus de discriminació per motius de gènere.

Tot i què prèviament van decidir els rols i com es desenvoluparia la situació, durant la teatralització van haver d’improvisar algunes respostes posant en joc tot el domini lingüístic, i aprenent, a mesura que hi van participar, habilitats lingüístiques, nou lèxic i expressions.

Quan es va acabar la dramatització la resta del grup va fer preguntes i van opinar sobre com s’havia desenvolupat la història. Van opinar i raonar si els havia semblat correcta la resolució i obrint un debat.

Aquí podeu veure algunes fotografies d’aquestes activitats:

https://photos.app.goo.gl/BTaX15PZUbgdhJMh7

Us recomenem llibres

Seguim amb les presentacions de les recomanacions de llibres que ha realitzat 6è.

Aquesta setmana us portem llibres de Gerónimo Stilton. Un personatge molt interessant que no ens deixa indiferent. Amb les seves aventures ens ho passem d’allò més bé. En Marc i en Raúl us recomanen dos títols. I si ja els heu llegit no dubteu en llegir-ne més. A la biblioteca d’aula tenim més títols.

Us animeu a llegir-lo? 

En Marc presenta: Sexto viaje al Reino de la Fantasía En Raúl presenta: Se me ha roto el Trotosaurio

La setmana vinent més!

L’APARELL DIGESTIU. 4T

Les nenes i els nens de quart hem començat a estudiar a medi un tema interessantíssim: La nutrició.

A classe, de cada apartat d’aquest tema, hem fet un resum entre tots i totes. A medi ampliem i apliquem  les estratègies d’escriptura que fem a català.

Hem aprofundit molt en el tema de la nutrició, començat pels aliments, passant per l’aparell digestiu, el respiratori, el circulatori i acabant amb l’aparell excretor.

Avui us presentem com hem treballat l’aparell digestiu.

Després de fer el resum hem fet una maqueta d’aquest aparell. Ens hem dividit la feina i hem treballat en petits grups.

Hem hagut d’investigar per a què serveix cada part, mirant el llibre i buscant per internet.

Un cop ho teníem tot ben après, ens hem posat a fer la maqueta, entre tots i totes hem fet el disseny i els rètols.

Estudiant l’aparell digestiu, ens hem adonat encara més de la importància de tenir una bona alimentació i de quins són els aliments més profitosos per al nostre cos, ja que  les substàncies nutritives passen a través de l’intestí gros a la sang. Per això convé menjar fruita, verdures, cereals, llegums, etc. Si mengem aquest aliments, el nostre cos agafarà les vitamines, fibres, proteïnes, etc i tindrem un cos amb energia.

Per això hem decidit aprofitar la setmana de la fruita per explicar a tots els nostres companys i companyes de l’escola, com es fa la digestió de la poma i quins nutrients agafarà el nostre cos si la mengem, com la vitamina C i el potassi.

Ens hem dividit cada part del procés de la digestió per fer la explicació i entre totes i tots hem fet una exposició oral i l’hem enregistrat en vídeo.

Si mengem poma omplirem el nostre cos de substàncies nutritives bones per ser persones sanes i fortes.

Cliqueu per veure l’elaboració de la maqueta:

Activitats de la Castanyada a E.I

Els infants d’Educació Infantil hem realitzat diferents activitats per celebrar la Castanyada i passar-ho molt bé!

  • Hem fet diferents manualitats relacionades amb la tardor i la castanyada.
  • Hem observat els diferents fruits i fruites de tardor i hem fet el nostre racó a la classe.
  • Hem decorat les paperines per poder guardar les castanyes.
  • Hem cantat i ballat moltes cançons de tardor i de la castanyera.
  • I el millor de tot,” LA VISITA DE LA MARIA CASTANYERA”.

Si ho voleu veure, cliqueu la imatge.

Taller de bèsties i bestioles de riu

Aquest dimecres 4 de novembre, l’alumnat de 2n hem gaudit d’un taller de bèsties i bestioles de riu. En aquest taller hem descobert la fauna associada als cursos d’aigua, els sistemes aquàtics i els boscos de ribera.

Els objectius  d’aquest taller han estat:
● Conèixer les espècies més rellevants i atractives dels ambients fluvials.
● Reconèixer els hàbitats aquàtics.

Ha estat un taller molt interessant on  hem après moltes coses. Hem tingut espai per jugar, per observar diferents animals,  sentir cants d’ocells, teatralitzar, escoltar un conte…

En finalitzar el taller ens han donat material i instruccions per construir una casa niu per a mallerengues. Estem desitjant muntar-la!!!

Cliqueu a sobre la imatge per veure alguna foto de la sessió!

El correu electrònic de les nenes i nens de 4t

Els nens i nenes de 4t ja tenim correu electrònic. A classe, ens estem iniciant en el classroom i practiquem amb els chromebooks. Hem après a omplir formularis, a enviar una foto i també un video.

A més, practiquem fent les tasques des de casa i contestant correus amb les mestres. Cadascú de nosaltres té la seva contrasenya secreta que ha triat.

Castanyada Grans 20-21

Avui és la Castanyada i a l’Escola Catalunya ho celebrem de la millor manera possible.

Pel matí hem fet “El joc de la Castanyada”, si feu click a la imatge podeu jugar a casa si voleu, és molt divertit!

Després del pati hem fet tallers i altres han acabat l’activitat del joc de la castanyada.

A la tarda hem jugat a jocs de taula, hem vist una pel·lícula i hem menjat castanyes.

Ha sigut una Castanyada una mica diferent, però hem intentat gaudir de la festa el millor possible.

Aquí teniu les fotos

 

Aprofitant les forces i les màquines

L’alumnat de 6è ha començat el curs amb un tema ben interessant de Coneixement del medi natural: Les forces i les màquines. Hem après un munt de coses sobre quines forces hi ha, com actuen i com les màquines ens ajuden a estalviar i a aprofitar les forces.

Però no ens hem volgut quedar aquí. Amb tots els aspectes apresos hem seguit investigant a l’àmbit artístic, tant  a l‘àrea de música com a la de plàstica.

En aquest article us presentem tot el que hem creat a l’àrea de música relacionat amb les màquines. Hem treballat l’expressió corporal, la veu i els instruments. Per fer-ho hem hagut de treballar en equip, ens hem fet conscients que treballar de forma cooperativa ens ajuda a millorar les produccions i hem après que la coordinació i la comunicació de tots els membres de l’equip és fonamental per l’èxit del treball de tot el grup.

Cliqueu aquí per veure les màquines artístiques de 6è.

En el proper article us farem cinc cèntims de com hem treballat les forces a l’àrea d’educació visual i plàstica.

REUNIONS INFORMATIVES Curs:2020-2021

Benvolgudes famílies,

Desitgem que hàgiu passat un bon estiu. Us volem informar de les novetats que es presenten per aquest nou curs. És per això que us convoquem a les reunions informatives que tindran lloc al pati de l’escola els següents dies:

Dimecres 9 a les 10h: P3 – P5 – 1r

Dimecres 9 a les 12h: P4 – 2n – 3r

Dijous 10 a les 10h: 4t – 5è

Dijous 10 a les 12h: 6è

Us demanem que només assisteixi un membre de cada família. Fins aviat!

Entrevistes en confinament [13] – Adolfo

Emmarcat en el projecte dels Jocs Olímpics de l’Escola Catalunya, i donada la situació de confinament pel Covid-19, realitzem entrevistes a esportistes d’elit per videoconferència.

Avui, per acabar el curs, us deixem l’estona que hem passat amb l’Adolfo, jugador del Futbol Club Barcelona de futbol sala. Recentment, ha estat nombrat segon millor jugador del món, per darrera del seu company d’equip, Ferrao.

Amb aquesta entrevista acabem els Jocs Olímpics confinats. Esperem que us agradi!

#joemquedoacasa. BONES VACANCES Educació Infantil

Hola famílies!!

Tot l’equip d’Educació Infantil trobem a faltar un últim contacte amb els vostres fills i filles per concloure aquest curs i per això hem pensat una manera diferent per poder acomiadar-nos. Desitgem que us agradi, Nenes i nens, si ens trobeu a faltar el podeu veure tantes vegades com volgueu!!

Una forta abraçada i…

Molt Bones Vacances!!!

Aquí teniu l’enllaç a les últimes fotos que ens heu fet arribar, CLIQUEU LA IMATGE!!

#joemquedoacasa. Bones vacances. Setmana del 15 al 19 de juny. 1r, 2n i 3r.

Hola famílies!!!

Hem arribat al final d’aquest curs!!! Us volem agrair tota la feina que heu fet des de casa. Ha estat un curs excepcional on tots i totes ens hem hagut d’adaptar a aquesta situació de la millor manera possible.  Esperem que les activitats que us hem fet arribar hagin servit per aprendre moltes coses. Nosaltres ens ho hem passat molt bé preparant-vos les propostes i veient les vostres creacions. Sou genials!!!

Us fem arribar l’última proposta del curs. Trobareu diferents enllaços per acabar de fer una valoració del que ha estat aquest tercer trimestre i conèixer millor les vostres impressions. Per nosaltres són molt importants!

Mireu bé!!! Teniu un vídeo-sorpresa!!! Esperem que us agradi!!!

Us estimem molt!!!

L’equip de mestres de 1r, 2n i 3r

#joemquedoacasa Bones Vacances. Setmana del 15 al 19 de juny. Educació Infantil

Estimades Famílies!

Arribem al final d’aquest curs i us volem agrair tota la tasca que heu fet des de casa. Un curs excepcional on tothom ens hem hagut d’adaptar a aquesta situació. Esperem que les activitats que us hem fet arribar hagin servit per descobrir que,

  • jugant i  manipulant materials que teniu a casa,
  • fent manualitats amb materials reciclats,
  • escoltant i llegint contes,
  • fent berenars i postres,
  • experimentant i fent “màgia”,  … i tantes d’altres coses que heu fet, els vostres fills i filles han continuat observant, preveient, creant, solucionant…

Us fem arribar una nova proposta per rebre les Vacances d’Estiu!!

Una forta abraçada.

L’equip d’Educació Infantil.

 

#joemquedoacasa. Setmana del 8 al 12 de juny. 1r, 2n i 3r.

Hola famílies! Com esteu?

Ja estem a la recta final del curs… Per a això, aquesta setmana us fem dues propostes molt dinàmiques. Us presentem dos enllaços externs.

  • El primer és un genially realitzat per la Melania Sánchez, a la qual li agraïm que ens ho hagi deixat per compartir-lo amb vosaltres.
  • El segon enllaç és una taula d’autoavaluació per classificar les activitats. Us adjuntem un tutorial on us expliquem com fer-ho i com fer-nos la devolució.

MOLT IMPORTANT: Recordeu omplir el formulari!!!

Fins aviat!!!

 

 

#joemquedoacasa. Setmana del 8 al 12 de juny. 4t, 5è i 6è.

Benvolgudes famílies,

Us animem a que seguiu treballant una setmana més amb totes aquestes propostes que us hem preparat. Clica aquí per veure la presentació.

  • Gravarem l’obra de teatre “El millor teatre del món”. Quina emoció!
  • Iniciarem el tancament dels Jocs Olímpics amb les activitats “Breu història dels Jocs Olímpics” i la lletra de la cançó “Les veus de tot el món”
  • Les següents activitats està relacionada amb la feina que ja heu realitzat amb el Google Earth i el de les coordenades geogràfiques, on ha sorgit la pregunta, si a tot arreu és la mateixa hora.
  • Amb l’activitat 27 farem una autoavaluació final.
  • D’anglès farem revisió de tot allò estudiat.
  • I pels que feu religió, la Carme us ha preparat l’activitat “La història dels 3 arbres”.

Molts ànims!

 

 

#joemquedoacasa. Setmana del 8 al 12 de juny. EDUCACIÓ INFANTIL

Hola Famílies!!

Tot l’equip d’Educació Infantil us felicitem per la tasca que esteu fent, la rebuda de les nostres Propostes i el retorn que ens feu arribar mitjançant fotos, vídeos i comentaris.

Aquesta setmana el tema són ELS ANIMALS i us proposem:

  • La Katy ens dona idees per fer un Aquari.
  • Manualitats f’acils i divertides per fer les nostres mascotes.
  • Un berenar “BESTIAL”.
  • Jocs i fitxes interactives.
  • Cançons.
  • … i molt més

No us ho perdeu!!

MOLTS PETONS!!  US TROBEM MOLT A FALTAR!!

 

Entrevistes en confinament [12] – Jessica Vall

Emmarcat en el projecte dels Jocs Olímpics de l’Escola Catalunya, i donada la situació de confinament pel Covid-19, realitzem entrevistes a esportistes d’elit per videoconferència.

Avui us deixem l’estona que vam passar amb la Jessica Vall, nedadora especialitzada en braça, multicampiona d’Espanya, medallista europea i mundial. Va participar en els Jocs Olímpics de Rio ’16.

Esperem que us agradi!

#joemquedoacasa. Setmana de l’1 al 5 de juny. 1r, 2n i 3r.

Hola famílies, com esteu?

Aquesta setmana la proposta d’activitats gira entorn el RECICLATGE.

Les activitats són d’allò més divertides i entretingudes perquè feu en família, podeu fer i enviar-nos fotografies de les vostres tasques i manualitats.

Us animem a continuar treballant com fins ara! Ho esteu fent genial!

Esperem que us ho passeu molt bé fent les activitats.

 

 

 

#joemquedoacasa. Setmana de l’1 al 5 de juny. 4t, 5è i 6è

Benvolgudes famílies de 4t, 5è i 5è,

Us deixem les activitats d’aquesta semana. Cliqueu aquí i doneu al botó d’engegar el vídeo.

Recordeu que les videoconferències seran el dimarts, 2 de juny de 2020.

Aquesta setmana teniu poques activitats perquè haureu de revisar les vostres tasques i acabar de millorar-les seguint les observacions dels vostres tutors i tutores.

Molts ànims i endavant!

#joemquedoacasa. Propostes setmana de l’1 al 5 de juny. Educació infantil

HOLA FAMÍLIES!!

Us presentem una nova entrega de les Propostes per aquesta setmana. El tema és LA CASA.

Serà emocionant i divertit:

  • Buscar per casa objectes per confegir el vostre nom, per agrupar per colors, per mides, per formes…
  • Imaginar que som protagonistes del conte i trobar-nos UNA CASETA DE XOCOLATA!!
  • Disfressar-nos de pastissers i pastisseres i fer un magnífic postre.
  • Cantar, ballar, fer manualitats, resoldre enigmes interactius…
  • … i d’altres coses que sabem us agraden molt.

Ja sabeu CLIQUEU LA CASA gaudiu amb les activitats i envieu-nos fotos, vídeos i comentaris.

Una forta abraçada!!

 

 

 

#joemquedoacasa. Setmana del 25 al 29 de maig. 4t, 5è i 6è

Benvolgudes famílies de 4t, 5è i 6è,

Aquesta setmana continuem treballant els Jocs Olímpics i el món del teatre. Mireu, mireu, quines activitats més interessants:

  • Els Pictogrames Olímpics.
  • Assajos del “Millor teatre del món”.
  • Activitat  del país que representeu al Classroom de l’Albert
  • Continuarem treballant amb les coordenades geogràfiques.
  • Activitat “Treballem el personatge”.
  • Description of the character al Classroom de la Carol.
  • I per l’alumnat de religió, haureu de continuar amb l’activitat de la setmana passada.

Cliqueu aquí per veure la presentació i no us oblideu del botó d’engegar.

#joemquedoacasa. Setmana del 25 al 29 de maig EDUCACIÓ INFANTIL

Bon dia Famílies!!

Aquesta setmana us proposem un nou tema: El Cos Humà i veureu que totes les activitats tenen relació amb ell:

  • Què podem fer amb el nostre cos?
  • Com el podem dibuixar i representar?
  • Quines són les seves parts?
  • Quins sentits tenim i que fem amb ells?
  • I el més IMPORTANT, tenim cura del nostre cos? Ens rentem les mans i les dents? Mengem d’una manera saludable?…

Esperem que us agradin aquestes ACTIVITATS i ja sabeu que ens heu d’enviar alguna foto realitzant-les.

Ei! Si heu pensat o fet alguna cosa que voleu explicar als vostres companys i companyes, ENVIEU-LA i la penjarem la propera setmana.

NO US OBLIDEU DE CLICAR LA FOTO!!

Una forta abraçada!!

#joemquedoacasa. Setmana del 25 al 29 de maig. 1r, 2n i 3r.

Hola famílies, com esteu?

Aquesta setmana la proposta d’activitats gira entorn als HÀBITS SALUDABLES. Us presentem activitats d’allò més divertides i entretingudes perquè feu en família.

Hem introduit una GALERIA MULTIMÈDIA on anirem penjant fotos i vídeos dels vostres fills i filles.

A més, us hem preparat un collage amb els punts que ens vau fer arribar. Us van quedar molt bonics!

Us animem a continuar treballant com fins ara! Ho esteu fent genial!

Fins aviat!

 

#joemquedoacasa. Setmana del 18 al 22 de maig. 1r, 2n i 3r.

Hola famílies! Com esteu?

Us presentem la proposta d’activitats per aquesta setmana. El tema és: ELS JOCS OLÍMPICS.

A més, us hem preparat un vídeo on sortiu vosaltres!!! Ens fa molta il·lusió veure’us a través de les fotos que ens feu arribar! Us animem a seguir enviant-ne!!! Així podrem fer vídeos com aquest…

 

 

 

 

 

 

#joemquedoacasa. Setmana del 18 al 22 de maig. 4t, 5è i 6è.

Benvolgudes famílies,

Aquesta setmana continuem amb propostes dels Jocs Olímpics.

  • En la primera activitat ens convertirem en desxifradors de codis per trobar ciutats del món. Treballarem amb les coordenades geogràfiques que ens marcaran punts en el mapa. Què tindran en comú tots els codis?
  • Al Google Earth aprendrem a marcar perímetres i a modificar les targetes informatives que vam crear la setmana passada del nostre país olímpic.
  • Al Classroom de la Carol continuaràs treballant els Jocs Olímpics amb activitats súper divertides.
  • La següent activitat proposa endinsar-te en el teu país olímpic i descobrir nous aspectes del territori que representes.
  • A l’activitat 11 treballaràs per mitjà d’una obra de teatre la lectura en veu alta. Descobriràs alguns secrets que t’ajudaran a millorar la teva lectura.
  • En els Jocs Olímpics no hi pot faltar la música. Amb la Marina milloraràs les cançons olímpiques creant acompanyaments.
  • Al Classroom de l’Albert trobaràs una activitat on hauràs de parodiar un esport.
  • Pels qui feu religió, la Carme us proposa una activitat ben interessant.

Cliqueu aquí per veure la presentació de les activitats. No t’oblidis d’engegar el botó de començar.

#joemquedoacasa. Setmana de l’11 al 15 de maig. 1r, 2n i 3r.

Hola famílies!

Us presentem la nova proposta d’activitats per aquesta setmana. Ja veureu que hi ha novetats!!!

  • Biblioteca: on cada setmana trobareu contes per llegir, escoltar, mirar…
  • Companyia Ohana: dedicat al projecte de 1r. Seguim en contacte amb el Kai i la Koa. No us perdeu les noves aventures!!!! (obert a tots els infants).
  • Propostes família: on trobareu diferents activitats per convertir les vostres tasques quotidianes en escenaris d’aprenentatge i experimentació.

Us convidem a buscar i remenar les diferents propostes que us oferim!!!

Fins aviat!!!

 

 

#joemquedoacasa. Setmana de l’11 al 15 de maig. 4t, 5è i 6è

Benvolgudes famílies,

Aquesta setmana volem posar-nos de ple amb el Jocs Olímpics. Les darreres setmanes ja vau estar fent entrevistes a grans esportites. Al llarg d’aquesta aprofundirem més en els Jocs . Com? Doncs mireu, mireu:

  • Ens posarem en la pell d’actors i d’actrius amb els Casting dels Jocs Olímpics.
  • Ballarem les coreografies
  • Ens endinsarem en el món de l’esport: Sports and the Olympic Games
  • Reflexionarem sobre la creació artística: Tens mirada d’artista?
  • Et convertiràs en compositor i músic: Composició guiada
  • Ens calçarem botes de caminar i farem un viatge virtual al país dels teus Jocs Olímpics.

Els alumnes de religió us espera una activitat ben interessant!

Cliqueu aquí i després al botó d’engegar per veure totes les activitats proposades.

Gaudiu!

Entrevistes en confinament [11] – Ander Mirambell

Emmarcat en el projecte dels Jocs Olímpics de l’Escola Catalunya, i donada la situació de confinament pel Covid-19, realitzem entrevistes a esportistes d’elit per videoconferència.

Avui us portem la bona estona que vam passar amb l’Ander Mirambell, pilot d’skeleton, que ha participat en tres edicions dels Jocs Olímpics d’Hivern. Va ser el primer esportista de l’estat en participar en uns Jocs Olímpics en aquesta disciplina. A inicis d’aquest any 2020 es va proclamar campió de la prestigiosa Copa Amèrica d’Skeleton.

Esperem que us agradi:

Entrevistes en confinament [10] – Núria Picas

Emmarcat en el projecte dels Jocs Olímpics de l’Escola Catalunya, i donada la situació de confinament pel Covid-19, realitzem entrevistes a esportistes d’elit per videoconferència.

Avui us compartim l’estona que vam passar amb la Núria Picas, corredora de muntanya catalana (i ciclista). Durant la darrera dècada, ha estat guanyadora de desenes de les curses més importants de la disciplina. D’entre totes les victòries, destaquen els campionats del món d’Ultratrail individuals i per equips amb la selecció catalana, les ultramaratons Cavalls del Vent i Ultra-Trail du Mont-blanc o les victòries en els SkyGames en les disciplines de marató d’alta muntanya, duatló d’alta muntanya, bicicleta de muntanya i la prova combinada.

Esperem que us agradi: